Sunn og enkel yoghurtis

Hva er vel bedre i varmen enn sunn is? Her i Trondheim er det iallefall virkelig varmt om dagen, og da er en iskald is perfekt å kjøle seg ned på. Yoghurtis kan du enkelt lage selv – med bare tre ingredienser! Alt du trenger for å lage denne friske sommerdesserten er 750 gram gresk yoghurt med vaniljesmak, 1 kg frosne bær og 8 ss sukrinmelis. Vi valgte å bruke bringebær, men dette velger du selvfølgelig selv. Kjør alt i en blender, eventuelt kan du bruke en kraftig stavmikser for å blande alt sammen. Kjør sammen til alle bærene er knust, og du får en tykk og god konsistens. Server straks, gjerne med noen friske bær på toppen. Denne oppskriften holdt til 6 personer, er dere færre kan den gjerne halveres. 




Det var dagens tips til fredagskos fra meg – godt med god samvittighet!

11 kommentarer
    1. Nam, det så utrolig godt ut, skal deffinitivt prøves! Elsker bloggen din, den er så fin med gode innlegg, stå på videre! 🙂
      Det hadde betydd utrolig mye for meg om du tok en liten titt på bloggen min også 🙂

    2. Hei Nora!
      Elsker bloggen din! Har følgt deg lenge, og synes den bare blir bedre og bedre:-)
      Synes du legger ut veldig mange gode mattips, så tusentakk for det! Men jeg lurer på om magen din aldri blir vanskelig når du spiser så mye fiber? Har du noen tips for å kunne spise mer fiber?

    3. Hei,
      Jeg skal delta på Toughest i Oslo 6. september, forhåpentligvis med et lag, uklart enda. Jeg lurte på hvordan du trener frem mot konkurransen? Om du har lagt opp treningen på en spesiell måte frem til konkurransedagen, hva du trener konkret osv? 🙂

    4. Jeg så deg i byen her en dag da du gikk tur med hunden din. Jeg smilte til deg og sa hei, og du ga meg et blikk som fikk meg til å ville synke i jorden. Bitchy much? Jeg har lest bloggen din i mange år. Men nå fikk jeg skikkelig avsmak av deg. Du virka så overlegen og høy på deg selv der du gikk. Sendte forbipasserende ekle blikk osv. Du har mistet en leser. Neste gang: SMIL.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg