Sommergele og terping

En god ting kan aldri gjentas for ofte, og dette er min sommerfavoritt år etter år. Funlight-gele er perfekt om sommeren, det smaker fantastisk og inneholder nesten ingen kalorier. Fint for smaksløkene og for sommerformen med andre ord. Geleen lager du ved å blande 3 dl konsentrert Funlight med 7 dl vann. Du velger selvføgelig smak selv, jeg brukte bringebær denne gangen. Tilsett en pakke gelatinplater i blandingen og varm det opp på plata. Det skal ikke koke, men varmes opp slik at alle platene er helt løst opp i vannet. Pass på å rør godt slik at gelatinet ikke setter seg fast i bunnen. Hell over i to store glass eller en bolle, og sett til avkjørling i kjøleskapet. Helst over natta, men det begynner å bli stivt nok etter ca. 5 timer. Hvis du ønsker kan du også tilsette friske bær slik at de stivner oppi slik som meg. Når geelen er ferdig er det bare å toppe med det du ønsker, jeg gikk for kesam med lime og bringebær. Så godt!

Jeg har ikke bare spist gele i dag, men vært på gymmet en tur også. Ikke for å trene, men for å terpe litt på ting til praktisk eksamen. Fineste Kristine på beøsk hjemme i Trondheim, og jeg var så heldig å ha henne som prøvekanin. Hun er jo en dyktig PT selv, så da kunne jeg ikke bedt om en bedre partner. Vi gikk gjennom ulike øvelser og tøyemetoder, mens jeg rablet avgårde om hvilke muskler som er med i bevegelsen og hva den er godt for. Jeg er virkelig superspent på hvordan det blir i helga, uansett hvor mye jeg leser føler jeg liksom aldri at jeg blir klar!



Kristine sa hun hadde troen på at jeg kom til å bestå eksamen med glans – så det smiler vi og gir to thumbs up for! Nå skal jeg lese litt til, ha en super onsdag alle sammen 🙂 

5 kommentarer
    1. Hva ville du ha anbefalt av treningsprogram til en som vil bygge muskler og selvfølgelig ned i fett prosent. Jeg hat trent i mange år så er ikke noe nybegynner. Trener styrke alt fra 4 til 5 ganger i uka. Skal begynne med en løpeøkt i tillegg. Trener nå fullkropp hver gang, men hva ville du anbefalt! Splitt? Fullkropp?
      Hilde

    2. Åhh..denne geleen må prøves 🙂 Vet du hva, i dag fikk jeg mail om at jeg har vunnet en Imsdal treningsbag for deltagelse i den challengen du “reklamerte” for på bloggen din for noen uker siden. Og jeg vant fordi jeg hadde oppgitt Fitnessnora som min favorittbligg 😉 Juhu, så artig!! Første gang jeg har vunnet noe som helst tror jeg 🙂
      Masse lykke til på eksamen!! Det greier du ned glans 😉

    3. Dette må så absolutt testes ut! Har hatt lyst til å gjøre det en stund, men aldri fått gjort det/glemt av det.
      Men nå når jeg skal på ferie, kan jeg lett ta med meg en flaske fun saft på ferie og diske opp men en god og sunn gele!
      Takk for tips og påminnelse 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg