Hit the Booty

God morgen! Husker dere jeg fortalte at jeg skulle i møte i går? Der ble det bestemt at jeg skal begynne å være PT litt tidligere, og jeg kommer til å ha mitt første rumpetreningskurs allerede om 14 dager! Hit the booty er navnet kurset har fått, og jeg skal fortelle dere mer om det litt senere Åh, jeg gleder meg sånn til å endelig kunne lære andre å trene mer effektivt 🙂 I mellomtiden får jeg prøve mitt aller beste til å lære dere noen triks over bloggen, så her kommer noen bilder fra den siste økta mi.


T-skjorte fra Craft nå til 65 (!) kr og tights fra Skins. (adlinks)

Jeg kjører fokus på baseøvelser nå om dagen, med fokus på å bli sterkere. Knebøy er en fantastisk øvelse for hele kroppen, og gjør også underverker for rumpemusklene. Sørg for å komme dypt ned, for da vil setemusklene bli aktivert mer.  En veltrent rumpe er faktisk mye mer enn bare fint å se på, gluteus maximus er jo faktisk den største muskelen i kroppen. Å være sterk her har en rekke fordeler i hverdagen, enda en god grunn til å trene stussen litt ekstra! På slutten av økta mi kjørte jeg et supersett som virkelig svir. Alt du trenger er en fitnessball, og litt viljestyrke. Begynn med å ligge strak med hælene godt plantet ned i ballen. Trekk den så til deg, mens du fokuserer på å holde hofta presset opp mot taket hele veien inn. Utfør 12 repetisjoner før du går direkte over på neste øvelse.


Ligg med rumpa i bakken, og press hofta opp i en hipthrust. Skvis godt på toppen før du senker ned, og gjenta 12 ganger. Ta pause et lite minutt, før du gjentar supersettet på nytt. Jeg utførte totalt 3 sett med dette, og virkelig pump etterpå! Det siste settet var vanskelig å gjennomføre, men jeg bet tenna sammen og kom i mål. Jeg sleit faktisk med å gå opp trappa etter økta, og den følelsen er så god! Prøv dette supersettet neste gang du trener bein, så lover jeg at du får tynt ut det aller siste av beina dine 🙂


 

13 kommentarer
    1. kettleBente: det første kurset vil være endags ja 🙂 det holder på rumpetrening føler jeg, mens på baseøvelsekursene jeg tenker å holde senere trenger jeg lengre tid 🙂

    2. Når du mener dybt ned i knebøyen, mener du ala ass to the grass? Har en far som er fysoterapaut og er helt i mot knebøy som går lenger ned enn 90 grader, da han mener at dette sliter volsomt på knena. Jeg har også en veninne som er nyutdannet PT i fjor høst, som også mener at dette ikke er bra for knena. Har du noen invendinger og formeninger om dette 🙂 nysgerrig 🙂

    3. Så artig at du straks er i gang 🙂 Blir kurset på Hit the gym og må man være medlem der for å delta? Hvordan kan man melde seg på? 😉

    4. Hva om du ikke kommer mangt ned I knebøy med eller uten vekter? Er det bedre å bruke Smith maskin? Eller andre maskiner

    5. Gudrun: ass to the grass trenger det absolutt ikke være. Såvidt under parallell er der jeg tar mine egne knebøy, men det er jo veldig individuelt i forhold til mobilitet osv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg