Lekselørdag med sunn gulrotkake

Sånn ser min helg ut – nå er det bare tre uker til eksamen og jeg har ingen tid å miste. Vi skal ha praktisk og en teoretisk eksamen, som tilsammen utgjør 30 studiepoeng. Jeg innrømmer ærlig at jeg synes det er veldig vanskelig selv om det er superinteressant, for pensum er så utrolig stort. På bachelorutdanningen min hadde jeg bare eksamener på 7,5 og 15 poeng, så dette er jeg ikke vant til. Men jeg skal stå på den siste tiden og gjøre mitt aller beste, så går det nok bra til slutt!  AFPT sin utdanning til personlig trener er nå støttet av lånekassen, noe den ikke har vært tidligere. Det vet jeg det er mange som blir glad for – og jeg har fortsatt rabattkoder å dele ut på epost hvis noen har lyst på det. Innimellom pensum fyller jeg på med litt andre treningsbøker og sunnere snacks for å holde motivasjonen oppe. En annen ting som holder motivasjonen oppe er at dette står i kjøleskapet og venter på meg:

Sunn gulrotkake fra er en super belønning, og jeg har allerede prøvesmakt litt. Den blir som alltid helt fantastisk god, og så er den jo så enkel. Oppskriften ser slik ut:

1 pakke sunnere kakemiks (adlink)

1 boks mager kesam

4 egg

200 g revet gulrot

2 dl vann

2 ts kanel

Sett først ovnen på 175 grader. Bland alle ingrediensene i en bakebolle og rør godt sammen. Fordel i en smurt springform og stek midt i ovnen i 40-45 minuter. Glasuren er rett og slett en boks mager vanilje kesam – det enkle er ofte det beste.


Sånn – da var bloggpausen over og jeg skal vende tilbake til bøkene.

17 kommentarer
    1. Hei. Jeg vil veldig gjerne ha rabattkode på mail. Jeg tenker å starte opp PT-utdannelse til høsten. Lykke til med siste innspurt 🙂

    2. Føler meg ikke helt bra, og lurte på om du kunne gi meg noen svar: forrige natt hadde jeg en skikkelig “kræsj”. La meg klokka 10, men klarte ikke sove, til slutt måtte jeg stå opp rundt 12 fordi jeg var så sulten, la meg igjen for å stå opp igjen to ganger til der jeg spiste til sammen fire brødskiver rett og slett fordi jeg var så sulten! Dette har aldri endt før, og til tross for nattmaten fortsatte jeg å være såpass sulten og jeg fikk ikke sove før etter halv to en gang… Neste dag følte jeg meg ikke særlig pigg, og fortsatt veldig sulten, og til tross fot storspising hele dagen for å føle meg bedre, følte jeg meg fortsatt “hul” av sulten og sliten. I dag er det bedre, men fortsatt er den “hule”, litt slitne følelsen der, så jeg prøver å spise som en helt. Hva er dette for noe?? Er jeg faktisk sulten eller lurer kroppen min meg?? Har jeg fått i meg for lite mat over lang tid siden det føles ut som kroppen skriker etter mat? Jeg trener cirka fem ganger i uken, mye spinning, og jeg har ikke forsøkt å spise lite mat for å slanke meg eller noe, men jeg prøver å holde meg til sunn mat me Havregryn til frokost, grovt brød til lunsj, cottage cheese, middag med fisk og grønnsaker, og jeg får i meg minst fem om dagen. Jeg et 19 år, 170 høy og veier rundt 58. De siste to uker har jeg tatt jerntabletter for litt lavt jernnivå etter anbefaling fra lege. Håper på svar, klem fra Ingvild

    3. Du er jo fra Trondheim? Hvor i all verden er det du bor, som fikk sol i går!? Bare dritvær i ilsvika ihvertfall…..
      kaka så kjempe god ut! Elsker gulrotkake – den må prøves!

    4. Hei Nora! Kanskje litt merkelig spørsmål, men ser at du bruker fres tabeletter (nam). Pleier du noen gang å ta en tabelett og bare suge på den? Haha, jeg spiser det som om det skulle vært drops noen ganger, og vet ikke om det er helt bra..? Ha en fin dag <3

    5. Mathilde Johnsen: hahahah, jeg gjør faktisk det og alle vennene mine synes jeg er megarar som gjør det. Men det er ikke farlig nei, jeg kommer ikke til å slutte med det 😉

    6. Haha, sååå herligt!! Trodde jeg var den eneste, fordi jeg sitter faktisk å knasker opp til flere tabeletter. Er jo som godis faktisk, kalorifri godis VINN 😀 Godt å høre at vi var 2 om det, trodde jeg ødela kroppen min etter at jeg spiser opp en “boks”.

    7. Anders: Nei, ingen av de er pensum 🙂 Jeg bare liker å fylle på med litt andre ting, både for å få andre synsvinkler og for å koble hodet litt ut fra fagstoffet i pensum.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg