Teknikk og terping

Jeg elsker å lære mer om kroppen. Men jeg føler og at jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan. Selv om jeg utdanner meg til personlig trener og lærer masse om anatomi, fysiologi og hvordan kroppen fungerer lærer jeg bare en brøkdel av alt som er å vite om dette fantastiske maskineriet. Det er litt vanskelig å forklare – foe jeg kan jo mye mer nå enn tidligere, men jeg føler også at jeg har fått en forståelse for hvor kompleks kroppen faktisk er. En som virkelig har peiling på akkurat det er Martin Norum, som er foreleseren vår denne helgen. AFPT har virkelig imponert meg med kvaliteten på foreleserne, det har vært utrolig bra hver gang. Jeg har jo begge bøkene til Martin Norum og har lest de flere ganger, så da var det ekstra gøy at han kom til Trondheim i helgen. I går gikk vi grundig gjennom teknikk på knebøy og frontbøy, med 5 x 5 repetisjoner hver. Vi senket rolig ned, og måtte stoppe to sekunder i bunnposisjon før vi gikk opp igjen. Det har jeg faktisk aldri prøvd før, og det var virkelig tungt! Teknikk må bare terpes og terpes til det sitter, noe som er lurt å ha i bakhodet under hver økt.

Antishake tights / t-skjorte / treningssko ( innlegget inneholder adlinks)

I dag skal vi gjøre det samme, altså gå gjennom teknikk på baseøvelsene. Markløft, militærpress, benkpress og chins venter – før vi skal prøve oss på olympiske løft på slutten av dagen.Tipper jeg kommer til å være sliten jente etter skolen ikveld! Heldigvis vet jeg at sunn kakebaking venter ikveld, det er virkekelig noe å glede seg til! Før den tid skal jeg bare lære masse, og sørge for å få i meg næring mellom slagene. Her er det jeg gomler mest av på skolebenken, helt avhengig av Questbars!

Så er jeg litt seint ute – men jeg må bare tipse dere om X-life sitt helgetilbud. Det varer bare ut dagen, med både fine klær og kosttilskudd. Men det jeg synes er aller kulest er at det er -40% på treningsstrikk, som er et genialt verktøy å ha med seg om du skal reise på ferie og vil trene litt. Jeg kan lage et eget innlegg om det senere – men det er faktisk en hel drøss med øvelser du får gjort bare med strikk. Supert for å holde formen litt ved like mens du er ute på reise i sommer.  Hele helgetilbudet finner du ved å trykke her.

Da er det på tide å komme meg ut døra, en ny og spennende dag med Akademiet For Personlig Trening venter!

12 kommentarer
    1. AFPT er så bra! Vært på kurs med dem en gang, helt herlig 🙂
      Har et lite problem jeg håper du kan hjelpe meg litt med! Elsker som alle andre å trene stumpen, favoritten er Pull Through, men nå har den blitt så sterk at jeg med mine 60 kg tar 64 kg +, problemet er at jeg sklir tilbake når jeg går ut til startposisjon. Har ikke nok friksjon mellom skoene og gulvet på senteret jeg trener på, det er ingen vits å trene under 60 kg, siden jeg da kan bli stående der i endel reps… Har du noen sykt bra tips? kan ikke komme på noe, og det er jo trist om jeg ikke kan trene pull through ever again! :/

    2. Åh, så utrolig artig! Jeg skal gå på AFPT til høsten her i Trondheim jeg også (nettstudiene). Jeg gleder meg så sinnsykt til samlingene! Det blir så morro!

    3. Et lite spm; ser du tar kun to fingre på stangen på frontsquaten, er dette bedre enn alle fingrene? Jeg tar alle fingrene, men selv om jeg er veldig fleksibel i fingre og håndledd blir det mer belastning på håndleddet enn jeg vil ha..

    4. Hei, du er en flott jente, med en fin blogg 🙂
      Har dere alle samlingene her i Trondheim gjennom hele studiet AFPT ?

    5. Jeg føler akkurat det samme! Tok kurset i Miami og skal ha eksamen om to uker. Det er såå mye å lære seg på altfor kort tid 🙂 Uansett hva man følte man kunne før, så blir man liksom litt satt ut av det hele 🙂 Og ja, den 32X1 måten å trene styrke på svir virkelig. Lykke til på eksamen! 🙂

    6. Hei! Har du greie på betennelser som kommer av trening? Har klart å pådra meg kraftig betennelse i begge knærne, lårene og litt i leggene fordi jeg har trent veldig mye styrke og en del kondisjon. Vet du hvor lenge slike ting kan vare, eventuelt hva man kan gjøre? På forhånd takk for svar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg