Utetrening og ukens femte

Det går fint an å få til en bra treningsøkt ute – det beviste jeg og ei venninne i dag. Etter å ha gjennomført ukens tredje 4×4 og to tunge styrkeøkter kjenner jeg at kroppen er litt sliten ikveld. Men jeg måtte bare få unna en del treningsøkter tidlig denne uka, resten av dagene blir det nemlig helt andre ting som står i fokus. Jeg klarer ikke å lese, tenke eller gjøre noe fornuftig på grunn av alle sommerfuglene i magen uansett – så da ble ekstra trening og blogging et bra alternativ denne onsdagskvelden. Jeg har faktisk ikke løpt 4×4 ute før, men det var veldig gøy! Jeg måtte tvinge meg selv til å tenke mer for å gjøre jobben, istedet for å bare stille på mølla. Vel hjemme fant vi ut at vi ville trene litt ekstra og kjørte noen enkle øvelser i bakgården min. 


Øvelse nummer en er spark opp og ned, vi tok 20 spark på hvert ben. Deretter går man direkte over til øvelse nummer to, hvor man krysser bena over hverandre 20 ganger. Hvis forklaringen min var dårlig har jeg lagt ut film på instagram som du kan se her. Og når jeg først snakker om instagram så må jeg bare si at det er så gøy å se alle sprekinger som hashtagger #4dager4x4 og er med på challenge! Over til neste øvelse som er pushups mens partner holder bena dine. Gjør 10 stykk, og få brystkassen helt ned i bakken. Rett etterpå går du trillebår ca 15 meter og snur, før du bytter med partner. Vi holdt begge på å knekke sammen de siste meterne, så man skal ikke kimse av utetrening!


Hvis du synes at rumpa mi så fin i ut denne tightsen så er jeg faktisk helt enig! Jeg fikk den i posten i dag og jeg kommer garantert til å bo i den fremover 🙂 Det er det andre plagget jeg tester fra Skins og jeg er igjen superfornøyd! Jeg har alltid vært fan av 2XU og det er jeg fortsatt, men jeg føler kanskje at den klemmer rumpa mi litt inn sånn at den blir “flatere.” Selv om det er like bra kompresjon i Skins sine tightser føler jeg ikke at denne har samme effekt på rumpa, og det liker jeg! Det er jo -25% på alle produkter fra Skins hos X-life akkurat nå også, så om du vil sikre deg en er dette det rette tidspunktet 🙂

Jeg har ikke klart å sitte stille i hele dag, og får prøve å bruke de siste timene til noe fornuftig. Vaske leiligheten burde kanskje, men det frister lite. I kveld forandrer livet seg kraftig, i positiv retning og det blir så fantastisk. Kommer selvfølgelig med bildeoppdatering så raskt jeg rekker i morgen – det er bare å glede seg 😀  

9 kommentarer
    1. Du hadde en veldig fin tights men kan du si hvor tightsen til venninnen din er ifra? Den var veldig kul! 😃

    2. Fikk også min første SKINS på mandag. Fantastisk tights som straks ble en favoritt 🙂 Har 2xu også, men føler at denne sitter mye bedre i livet og er mye mindre gjennomsiktig. Blir spennende å høre nyheter 😉

    3. Og tusen takk Nora for at jeg ble “kjent med” X-life gjennom bloggen din. Flott service, superkjapp levering og et utrolig stort utvalg. Handler stort sett alt av treningsklær og mye annet der nå. Og i tillegg har de masse gode tilbud 🙂 Tommel opp!!

    4. Digg å trene ute! Jeg merker at jeg får svai i ryggen når jeg tar armhevninger med føttene hevet. Har du noen tips for å unngå dette?

    5. Maja: det er vanskelig men ha fokus på å tippe bekkenet litt frem men du gjør øvelsen. Anbefaler også å bruke et speil slik at du kan kontrollere utførelsen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg