Test av pre-workout produkter

Kostilskuddsjungelen er det lett å gå seg vill i, det vet jeg alt om. Det er en bransje som omsetter for ekstremt mye penger hvert år, og det er ikke alltid lett å vite hva som faktisk er verdt å bruke penger på. Lenkene i dette innlegget er sponset, men likevel er dette min ærlige mening. Jeg ville aldri anbefalt noe jeg ikke bruker eller liker selv. Jeg har selvfølgelig ikke prøvd alt som finnes på markedet heller, men her et utvalg av PWO-produkter som selges lovlig i Norge og som jeg selv har testet på trening. Hovedfunksjonen til et PWO-produkt er å få deg til å yte maks på trening. Det skal gi energi,  øke evne til å trene hardere og på den måten bidra til bedre langsiktige resultater. Det er absolutt ikke nødvendig med et slikt produkt før trening, men hvis du ønsker den ekstra piffen før økta kan dette være veien å gå. 

Fres brusetabletter: Disse er jeg faktisk helt avhengig av. Jeg drikker det hver dag, og veksler mellom smakene for å ikke bli lei. Problemet mitt med fres er akkurat dette, at jeg drikker det hver dag. Det blir litt sånn at jeg tar en fres hvis jeg ikke orker å lage kaffe. Dermed blir det ofte 2-3 fres om dagen, og derfor føler jeg ikke at jeg får veldig stor effekt av å ta den før ei økt. Den gir en oppkvikkende effekt i hverdagen, men ikke nok å gi meg skikkelig energi før trening. Akkurat nå er Vitrinox med kirsebær min favorittsmak

Fres shot: Jeg føler mye av det samme jeg nevnte for brusetablettene også gjelder for shotten. Men jeg føler denne gir enda litt mer effekt, det har sikkert sammenheng med at den inneholder taurin i tillegg til det høye koffeininnholdet. Den er veldig praktisk å ha med seg da den er liten, slipper å blandes ut og gir tilgang til rask energi Smaken er veldig god, og den minner meg litt om redbull. Du kan kjøpe shots ved å trykke her.

Nanox fettforbrennings-shot: Hovedingrediensen i denne shotten er L-Carnitine som skal virke reduserende på fettmasse og redusere utmattelse. Personlig synes jeg ikke den ga veldig bra effekt før styrketrening, så det er kanskje ikke den rette å velge om du vil ha masse energi før ei tung styrkeøkt. Kanskje er dette et bedre produkt å prøve i forhold til kondisjonstrening. 12 shots koster 299,- og du hvis du vil prøve de finner du de her.

Saw: Nå begynner vi å snakke energi-boost! Saw gir et skikkelig kick før trening, og jeg merker stor forskjell på om jeg tar en scoop eller ikke før trening. Jeg føler energien øker og at jeg har har mer å gi under økta ved å ta Saw først, sånn at jeg klarer et par ekstra reps. En PWO som inneholder kreatin slik som denne er også fint, for da slipper jeg å ta det utenom. Det eneste jeg vil sette fingeren her er smaken, for den er nemlig ikke supergod. Den er ikke fæl, men jeg gleder meg ikke til å drikke den for å si det sånn. Jeg løser dette enten ved å blande i bare litt vann og styrte, eller blande med BCAA som har god smak. Som regel gjør jeg det siste, og da går den glatt ned. En boks koster 449,- men det holder igjen til hele 80 servings, og du finner den ved å klikke her.

Xtreme Muscle Speed: Denne er min personlige favoritt. Den kicker virkelig inn, og den gir en kriblende/klett kløende følelse i hele kroppen etter ca 20 minutter. Dette avtar, men energien varer gjennom hele økta. Jeg fikk denne forrige uke, og har bare prøvd den to ganger selv enda. Likevel har jeg fort merket at den kommer til å bli en favoritt, fast før trening i tiden fremover. Prisen for denne er 399,- og du kan klikke den hjem her.

Håper innlegget var til hjelp – og at det ble litt lettere å velge. Del gjerne egne meninger i kommentarfeltet, og si i fra om det er flere ting dere ønsker jeg skal teste! Nå skal jeg ut på dagens andre tur med Guapo i sola – finfin start på tirsdagen 🙂 

18 kommentarer
    1. Konge at du deler litt erfaringer 🙂 Selv bruker jeg Fres og opplever utrolig god effekt, men jeg har tenkt at effekten jeg får handler mye om at jeg ikke drikker kaffe eller annen koffeinholdige drikker i hverdagen.
      Til slutt: du er rett og slett bare inspirerende!
      Ønsker deg en super dag! 🙂

    2. Så flott! Min favoritt fås ikke i Norge.. har satt min elsk på The Curse. Den gir ordentlig kribling og kløe, fra topp til tå! Hvordan er extreme muscle speed på smak? Søt?
      Har prøvd saw, men den syns jeg var så stygg på smak at jeg slet med å få den ned.. i tillegg ble jeg så kvalm ila økta at jeg ikke klarte mer.. har også. Nettopp kjøpt en ny jeg ikke huske navnet på, med smaken green apple crush.. da tenkte jeg syrlig og sur smak, men den var nemlig så søt som sukkervann. JUCK!

    3. Kan du ikke skrive litt om proteintilskudd etter trening. Jeg ptøver å få i meg dette, men synes ikke det er noe god smak. Har prøvd litt forskjellige sorter (pulver utrørt i vann). Har du noen anbefalinger?

    4. Har du prøvd Redweiler, den er min favoritt, gir ekstra vokst, den kløen når man ikke har tatt det før, og innholder beta-alanin som gir pump på musklene, det er en favoritt 🙂 den SAW jeg har står det super aggressive workout under og ikke anabolic, vet du hva som er forskjellen?

    5. Hei Nora! 🙂
      Jeg har følgt deg og ditt liv i flere år nå, og får stadig inspirasjon både når det gjelder trenings og kosthold. Jeg blir student med stramt budsjett til høsten, og er livredd for å havne i hermetikk/pose-fella. Jeg vet du hadde en periode før du reiste verden rundt, der du lagde mat med stramt budjett du også. Jeg hadde blitt superglad om du kunne skrivd ett innlegg der du deler dine erfaringer og tips om billig og sunn mat, både når det gjelder frokost/lunsj, middag, kveldsmat, noe og kose seg med osv. Jeg er sikkert ikke den eneste studenten som trenger litt “innputt” på denne fronten.
      Med vennlig hilsen Ingvild

    6. Supert at du lager en test av Pre – workouts, det er så lett å gå i forbrukerfella og kjøpe en stor boks med noen man ikke merker noen effekt av. Muscle Speed må jeg definitivt prøve!
      Jeg lurer på om du har noen erfaring med å ta med pwo og koffeinpiller og lignende på utenlandsreise med tanke på toll? Jeg skal snart til Hellas og har begynt på Ripped Freak piller som inneholder mye koffein og litt av hvert, jeg vil gjerne fortsette “kuren” og ta de hver dag men jeg mistenker høye doser koffein og kanskje noe annet rart som ikke tas godt i mot i kofferten i et annet land.
      Stå på videre Nora, du er en stor inspirasjon! Klemmer 🙂

    7. Heihei! Synes det er kjempe flott at du skriver om dine erfaringer når det gjelder kosttilskudd. Har trent styrke et par år nå. Har lenge tenkt å kjøpe meg proteinpulver og andre produkter, men har så lite peiling på det at jeg har ikke gjort det til nå. Jeg har lest mye om forskjellige produkter å føler jeg har forstått endel om hvilken effekt de gir. Men det jeg lurer litt på er når på dagen man skal ta “alt”? Synes det høres så veldig mye ut å ta sånn 5-6 forskjellige tabletter til frokost. Skal man fordele det utover dagen eller når skal man ta det? Kunne du f.eks satt opp et eksempel på hva du spiser av både mat og tabletter gjennom en dag? å til hvilket måltid du tar det? Å hva du tar før trening og hva du spiser etter? 🙂 Jeg er virkelig forvirret. Å en ting til.. sånne fat burn tabletter å andre produkter for “energi boost” … kan det være skadelig å ta sånne tabletter?

    8. Tiril: Jeg har hatt med meg det mange ganger før og det har aldri vært noe problem 🙂 Både koffeinpiller og pre-workout har vært med meg på ferie uten at noen har reagert på det!

    9. Hei, Nora 🙂 Har du prøvd Nano Vapor? Hørt og lest mye positivt om denne, men vet ikke om den er så bra som det sies?

    10. Tusen takk for svar, da tar jeg sjansen på det selv. Da er det større sjans for at det blir en litt sporty solferie 🙂
      Tanja; Jeg bruker Nano Vapor nå og er ikke særlig imponert. Jeg får ikke merkbart mer energi, men merker at det prikker i kroppen. Når jeg rister den i shaker bruser det over noen ganger, du kan tro jeg ble overrasket over at den inneholder litt kullsyre. Jeg fikk litt mer fokus og motivasjon de første gangene jeg brukte den, men nå bytter jeg å bruke Nano Vapor og en annen da jeg tror man blir vant med virkningen raskt.

    11. Takk for svar, Tiril 🙂 Prøvd den en økt allerede, og ble ikke den virkningen jeg håpet på dessverre 🙁 og bruser, det gjør den virkelig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg