Lettvint lunsj og intervall-challenge


Søndagsmorgen betyr ikke alltid å sove lenge, i allefall ikke når skolebenken venter. I dag slumret jeg så lenge med alarmen at jeg ikke hadde til til å lage meg matbokser som jeg vanligvis gjør. Men en sunn lunsj trenger ikke være vanskelig i det hele tatt, og kan være ferdig på et par minutter. For meg ble det en boks mager kesam, havregryn, mandler og bananer denne gangen. For å gjøre det litt ekstra godt drysset jeg sukrin over og la ved noen jordbær. Det gledes til lunsj allerede! Og det er enda bra en god lunsj venter, for jeg trenger virkelig all energi jeg kan få for å få med meg all informasjonen på skolen. Jeg elsker å være student hos AFPT, men det er faktisk mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Men jeg må bare bite tenna sammen og gi alt de siste ukene, så går forhåpentligvis eksamen fint 🙂 Jeg skal jo selvfølgelig klare dette, alt annet er uaktuelt. Kan nesten ikke tro at jeg er ferdig utdannet personlig trener snart, det skal bli så utrolig gøy å hjelpe andre mennesker med å nå treningsmålene sine!

Kompresjonstights som vanlig og i t-skjorte som er på tilbud hos sponsor X-life nå. 

I kjent søndagsstil må jeg jo komme med en ny cardio-challenge for uken som venter! Denne gangen er det intevaller som gjelder, og utfordringen er ikke akkurat liten denne gangen heller. Denne kommer til å bli tøff, det er jeg fullstendig klar over. Men sommeren kommer fort, og ikke minst er det jo 17.mai neste helg. Da kan det være greit å ha løpt litt på forhånd – så jeg håper dere blir med! Denne utfordringen heter #4dager4x4 – og den er desverre like ille som den høres ut som. Fra i morgentidlig og til søndagskveld skal det gjennomføres fire intervalløkter, hvor man løper fire drag på fire minutter. Jeg tror aldri jeg har kjørt 4×4 mer enn to ganger i uka før, så jeg kjenner jeg gruer meg litt til dette! Men jeg skal klare det, jeg blir jo alltid så motivert av å se at dere blir med på utfordringene jeg legger ut også 🙂 Gjerne hashtag #4dager4x4 på instagram, og bruk denne søndagen til å lade opp til ei sykt bra treningsuke! Er dere med på challenge sprekinger? 

    1. Denne er nok litt for tøff for meg tror jeg, men jeg trener hard cardio/intervaller 2-3 ganger i uken, ved siden av styrketrening. Men gjør det litt på min egen måte.. bakkeløp ute er en ting jeg kjører. Da løper jeg opp bakken, går ned og løper og sånn fortsetter jeg minst 10 ganger. Evt. liten pause, før jeg kjører 10 nye… men bakken er ikke lang altså. Holder på slik i rundt 20 minutter. Målet er å klare å kjøre dette i 30 minutter før sommeren/Juli.
      Som variasjon går det i litt forenkla burpees, 20 stk. så liten pause, 20 til og sånn fortsetter jeg til jeg har gjort 5×20 stk. Dette er mer enn nok hardt for meg, men disse intervallene får jeg ha å strekke meg etter tenker jeg 😉 Jeg trener kun hjemme, så bruker de mulighetene jeg har! 🙂

    2. Elsker mat-tipsene dine her på bloggen! De er så varierte og finner sykt ofte noe jeg ikke har tenkt på eller sett før, så tusen takk for alt! Og jeg er med på challengen, gleder meg hehe!

    3. Altså.. Tror ikke det er spesielt bra, med tanke på kommisjonen, å kjøre 4 4×4 på en uke? Du burde vel egentlig variere litt, ha litt forskjellige intervaller, ihvertfall ikke intervaller 2 ganger etterhverandre og ha litt langkjøring osv.. Menmen…

    4. Tommel opp for utfordringen!! 🙂 Jeg er med!! Og husk dere som er skeptiske, at for noen er det nok å gå i motbakke for å komme nok opp i puls. Alt kommer an på formen 😉 Og fire ganger på ei uke går fint så lenge det ikke det er uke etter uke. Faktisk kan det booste formen skikkelig. Og man kan variere 4×4 også, feks ulike kombinasjoner av stigning og fart. Ute eller på mølle. Terreng eller løpebane osv.
      Stå på Nora!! Du er et utrolig bra forbilde 🙂 Og en ting til med bloggen din er at du skriver så innmari bra norsk. En skal lete nøye om en finner skrivefeil og det bidrar til et enda bedre inntrykk når det gjelder kvaliteten på bloggen.
      Lykke til videre med studier! 🙂

    5. håper ikke alt for mange kaster seg ukritisk med her altså, for fire 4×4-økter i uka er alt for bardt med mindre en virkelig er i toppform. i alle fall hvis en utfører intervalløkta 4×4 slik den skal utføres, for d innbærer HØY puls, og er en treningsmetode som krever restitusjson

    6. jernhelse: man må være relativt godt trent ja 🙂 og selv da er det en heftig utfordring! Men det ser ut som mange er med og det synes jeg er kjempegøy :))

    7. Hei! Nå spør jeg helt sikkert et dumt spørsmål, men det for bare være.
      Da du sier 4×4? hva mener du egentlig da? Når spurter du og når går du?
      hvis du skjønner hva jeg mener!!
      hadde satt veldig pris på svar 🙂

    8. Er ikke på instagram, men da er de fire øktene gjennomført! 🙂 Hadde aldri gjort det om du ikke hadde lagt ut denne utfordringen! 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg