Veggfrosk og sjokoladekrem

Jeg har en stygg uvane til å legge magetreningen til slutten av økta mi. Litt for ofte ender det med at jeg er sliten etter de andre øvelsene, og hopper over trening av magen. Der har jeg skjerpet meg i det siste, og derfor lagt inn øvelser jeg synes er skikkelig gøy å gjøre. Da har jeg jo ingen grunn til å droppe de! Denne øvelsen heter veggfrosken, og den ser skikkelig funny ut men jeg lover at den er tung! Stå i push-up posisjon med beina plantet inn i en solid vegg. Allerede her krever øvelsen mye av core-musklene dine for at du skal klare å holde deg oppe.  Øvelsen er derimot mye mer avansert enn som så, frosker hopper jo selvfølgelig. Så fra denne posisjonen skal du hoppe så langt frem på gulvet som du klarer og lande på alle fire – fortsatt i push-up posisjon. Deretter hopper du bakover og planter beina inn i veggen igjen, før du gjentar 10 ganger. Prøv å hopp lengre unna veggen for hver gang, det gjør øvelsen ekstra krevende! Var beskrivelsen litt vanskelig å forstå kan du også sjekke filmen jeg har lagt ut av øvelsen på Facebook ved å trykke her


Rosa antishake tights / lilla t-skjorte / rødt svettebånd (adlinks)

Ikke bare har jeg en ny mageøvelse til dere denne onsdagen, men jeg har et nytt lunsjtips også! Tykk og fylding sjokoladekrem høres kanskje ikke feil ut? Det var det ikke heller, dette smakte faktisk utrolig godt. En sunn, rask og velsmakede lunsj som ALLE får til å lage 🙂 Dette slår lett de tørre brødskivene som mange nordmenn har spiser til lunsj. Bare se så godt det ser ut:

 

1 boks kokosmelk (ikke light)

1 scoop sjokoladeprotein

1 ts kakaopulver

1 ss sukrin

Bruk den stive delen av kokosmelken, og bland dette god sammen med resten av ingrediensene. Hell kremen over i en skål, og topp med ting du liker. Jeg valgte økologisk peanøttsmør, friske jordbær og mandler. Denne sjokoladekremen er full av sunt fett og proteiner – som virkelig metter. Dessert til lunsj er ikke noe å klage på, spesielt når den er så god og så sunn i tillegg! Ferdig på under fem minutter er den også, så dette bør dere alle prøve. 


11 kommentarer
    1. er det noen annen grunn enn at det er sunt med fettet fra vanlig kokosmelk til at man ikke kan bruke light?:)

    2. Pleier lage dette til frukost:) Men har du/ noen peiling på om all fettet i boksen fra de 400 ml blit samlet i det stive på toppen? Blir veldig mye fett da har eg tenkt på:)

    3. Hej Nora,
      Har precis börjat läsa din blogg och den är verkligen super! Superfin kropp har du och väldigt inspirerande:-)
      Jag undrar om du kan hjälpa mig lite?
      Jag tränar ca. 4-5 ggr i veckan. 2 tunga helkropp styrkeakter och 2-3 cardio (intervall löpning oftast). Jag tränar alltid hårt till total utmattning.
      Som de flesta här önskar jag gå ner i fettprocent och bygga mer muskler. Jag är 162cm och väger 62,5 kg. Jag har ett gott och varierande kosthåll (för det mesta;-)). Märker att jag blir starkare och starkare men ser inte resultaten på kroppen i den grad jag önskar:-( Har du något tips på hur jag kan få mer synliga resultat?
      Jag har troponin protein pulver vanilj använder det ibland efter träning men tycker det blir klumpigt med mjölk. Vet du hur jag slipper klumparna? Har du också möjlighet att rekommendera något kosttillskott jag kan använda och gärna beskriva när jag ska ta det i löpet av dagen? Kan du också rekommendera några bra märken på tillskott som inte klumpar och smakar bra:-)
      Det var många frågor och om du inte har tid eller möjlighet behöver du inte svara men jag hade varit otroligt tacksam för din hjälp:-)
      Ha en strålande dag fina inspirerande dig!
      Kram magdalena

    4. Blir så glad av å lese bloggen din Nora! Du er så dyktig i det du gjør!
      Samt at du som meg også liker godt det søte 🙂
      Finner så mye inspirasjon og tips her hos deg!

    5. Denne øvelsen må jeg bare prøve! Hadde vært suupersnilt av deg om du kunne lagd et innlegg for mageøvelser som er basert på nedre del av magen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg