Chocolate overnight oats og lørdagsløp

Jeg hadde overhodet ikke lyst å stå opp da klokka ringte klokka 7 i dag tidlig. Jeg har arbeidshelg, og måtte tidlig opp for å gjennomføre løpeøkta mi. Hadde det ikke vært for kilometerchallenge hadde jeg nok helt ærlig droppa det, men jeg kom meg ut og gjennomførte 8 kilometer jogging 🙂 Så nå gjenstår det 10 kilometer til i morgen, det blir jo en fin søndagstur! Som ekstra motivasjon hadde jeg overnight oats klar i kjøleskapet, endelig mannet jeg meg opp til å prøve dette. Jeg har sett det så mange ganger nå at jeg ikke klarte å vente lenger. Kald havregrøt høres i utgangspunktet ikke særlig fristende ut – men der tok jeg faktisk feil. Overnights oats var kjempegodt, og ikke minst er det jo så herlig å stå opp til ferdig frokost!


Alt du trenger er 1,5 dl havregryn, 2 dl skummet melk, 1 dl mager kesam, 1/2 scoop sjokoladeproteni og 1 ts kakaopulver. Jeg valgte også å tilsette en teskje kanel, litt salt og sukrin, men dette kan sløyes. Finn den smakskombinasjonen du liker best 🙂 Sett i kjøleskapet med plast over til dagen etter, eventuelt i en boks med lokk. Da er den jo også genial å ha med på farta om du har det litt travelt. Jeg rakk å nyte min i sofaen i dag tidlig, og toppet den med alt det jeg liker best. Jordbær, banan, mandler og cottage cheese. Det smakte helt fantastisk etter en løpetur ute i ruskeværet, og jeg kunne ikke fått en enklere og bedre frokost. Det var dagens frokosttips, og et annet lite tips er at sponsor X-life drar i gang helgetilbud på forskjellige varer fremover.

Denne gangen er en av mine absolutt favoritt-tightser min på halv pris, nemlig anti-shake fra Röhinsch! Den gir rumpa et lite løft, samtidig som den holder magen på plass ved å være så høy i livet som dere ser på bildene under. Du kan klikke den hjem her.


Nå venter jobb – og når jeg er ferdig skal jeg få klemt inn ei styrkeøkt. Jeg fikk nemlig ikke trent i går fordi jeg låste meg ut av min egen leilighet – helt uten mobiltelefon, penger, kort eller noenting. Jeg måtte faktisk stoppe flere fremmede på gata for å låne telefonsamtaler. For en dag! Jeg har heldigvis troa på at denne dagen blir bedre – med både et lite lørdagsløp og ei styrkeøkt kan det ikke bli annet enn bra 🙂 Ha en super da dere!

8 kommentarer
    1. overnight oats er fast frokost her i huset, både for meg og typen 🙂 prøv å ha i litt kokosmelk/skum på toppen .. det er virkelig prikken over i’en 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg