Tirsdagstrening

God tirsdagsmorgen! Har treningsuka deres startet bra? Det har iallefall min, og jeg sitter nå godt plantet i sofaen etter dagens økt. Det er jo i utgangspunktet mandag som er den internasjonale dagen for brysttrening, men jeg sparte meg til i dag. Jeg synes det er kjempegøy å trene bryst, men jeg lese faktisk en undersøkese hvor det sto at for jenter var det den kroppsdelen man minst foretrakk å trene. Kan ikke ha noe av å skippe brysttreninga, og slik så iallefall min økt ut i dag:

Benkpress 3 x 5

Skråbenk 3 x 8

Dips 3 x 10

Flyes 3 x 12-15

Hoppende pushups mellom kasser

Jeg elsker å avslutte brysttreningen med den siste øvelsen, det er så bra for å få tynt ut det siste av musklene! Du starter i pushups posisjon over to kasser, før du tar en pushup og skyver deg selv direkte opp i et hopp hvor du lander med armene mellom de to kassene. Rett ned i en ny pushup og skyv deg selv opp i et nytt hopp slik at du lander opp på kassene igjen. Gjenta så mange ganger du klarer i 3 runder! Når du føler du har blitt god på denne kan du velge høyere kasser / justere høyden på stepen som en ekstra utfordring!

Antishake tights / tskjorte / sko (adlinks)


Jeg falt sammen på det siste settet og hadde ikke sjans på en eneste repetisjon ekstra! Smiler som alltid likevel 🙂 

Rett hjem for å innta et raskt måltid, jeg fant noen nye speltlomper i butikken i dag som selvfølgelig måtte testes. Med peanøttsmør og banan på smakte det helt himmelsk! Jeg er ikke helt sikker på hva som er favoritten min av den nye pakken eller Buer sine, kanskje jeg kan kjøre blindtest for å sjekke 🙂 Digg var dette i allefall, og velfortjent etter ei god økt! Med dette påfyllet skal jeg være flink student noen timer, mat til muskler og mat til hjernen 🙂


Ha en fortsatt sprek tirsdag alle sammen 🙂

15 kommentarer

Siste innlegg