Ny pers og ny favoritt!

Vet dere hva? Jeg måtte bare kjøre en styrkeøkt på overkroppen i går – og jeg endte opp med en ny pers! Tidligere klarte jeg ikke å løfte opp 20 kilos manualene til startposisjon i skulderpress engang, men i går klarte jeg 3 x 6 repetisjoner i den øvelsen relativt lett. Det er virkelig ingenting som den følelsen det gir å bli sterkere. Å pushe kroppen din til å klare noe den ikke klarte for noen måneder siden. Det er det jeg elsker med å trene – for kroppen kan kontinuerlig forbedres til å bli sterkere, raskere, smidingere og bedre. Det er ingen mållinje, men et livslangt prosjekt som fører med seg så uendelig mange fordeler for helsa.

Elsker quoten på capsen “You were born to be an original – don’t be a copy.” Den er fra Kari Traa og du finner den på salg her.

Jeg lot skuldrene og ryggen få kjøre seg skikkelig i går, det kjennes i dag. Jeg prøver å være flink til å legge ut filmsnutter fra trening på instagram, men du kan også se et klipp her. Hele økta mi så slik ut:

Rotator cuffs i kabel

Skulderpress 3 x 6, 20 kg

Sidehev i kombinasjon med fronthev 3 x 8, 7 kg

Upright rows 3 x 10, 25 kg

Stående stangroing 3 x 6, 50 kg

Nedtrekk 3 x 8, 47,5 kg

Sittende roing 3 x 8, 37,5 kg

Facepull 3 x 12, 35 kg

Jeg fikk nye kompresjonsklær i posten i går som selvfølgelig måtte testes ut! Jeg har hørt veldig mye om Skins og måtte ta de med på en treningsøkt for å se hva jeg synes. Jeg elsket virkelig tightsen, og jeg har bestemt meg for å løpe i den under Hitraløpet i morgen. Som dere kanskje vet kan kompresjonsklær gi bedre sirkulajson og økt oksygentilførsel til musklene under trening. Dette kan igjen påvirke evnene til å jobbe hardere over lengre tid. Til forskjell fra 2XU sine tights så synes jeg denne har en mye bedre passform, og den finnes ikke gjennomsiktig. Jeg hater snøringen i livet på 2XU sine tightser, det vises så godt hvis jeg tar litt trange topper over. Skins sin modell er høy i livet, og har et bredt stikk som “skjuler” snøringen i livet. Den sitter til og med som et skudd når jeg står opp ned! Jeg prøvde denne modellen, og hele utvalget finner du her.


Tighsen finner du her og “move weight” t-skjorte her (innlegget inneholder adlinks)

I dag har jeg fri fra både jobb og trening, noe som føles fantastisk godt! Jeg skal pakke bagen før vi kjører til Frøya i ettermiddag og lese litt lekser iallefall. Men aller først skal jeg ut å gå tur i det fine været sammen med den flotte treningspartneren min, før jeg skal bake en sunn appelsinkake til oss! Det er velfortjent når vi har stått på hele uke sammen og trent bra hver eneste dag. Jeg deler selvfølgelig oppskriften litt senere i dag hvis resultatet blir så vellykket som jeg håper 😉 

Viktig å ha det gøy på trening 😀 Nå skal disse to gladjentene ut i sola – ønsker dere alle en strålende fredag!

5 kommentarer
    1. hei Nora.. vil bare si at jeg synes du er så nydelig i den formen du er nå.. muskeløs men så feminin og vakker! kom over bloggen din etter at jeg leste en artikkel om deg. jeg har vært stor motstander av blogger og spesielt typiske “dame blogger” der det kun er skriverier som se på meg og mitt, samt det er som regel ingen hjemme der.. å jeg får inntrykk av at de kun er opptatt av ytre og overfladiske faktorer.. men nå har jeg jaggu meg blitt fast blogg leser og det av din blogg!! synes du er så utrolig motiverende å du gir meg lyst til å gi det lille ekstra på trening og prøve nye øvelser.. norge trenger flere forbilder som deg!! stå på hilsen fan..:)

    2. Hvordan er den på størrelsen? 😀
      Har så lyst å bestille,men er usikker på strlse. Bruker Small i 2xu og da passer den bra,kunne ikke hatt en størrelse mindre eller større
      Du er så flott Nora!!

    3. Den tighsten må jeg bestille meg 🙂 liker veldig godt 2xu, men har også irritert meg over snøringen i livet og hvordan det synes når man har stramme topper over 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg