Lesehest og sjokoladedrøm

God kveld alle flotte lesere! Jeg sitter i sofaen og skulle lest skole nå, men jeg merker at jeg har litt konsentrasjonsproblemer i kveld. Kanskje er det fordi tankene har tatt litt påskefeire og fokuserer mer på maratonet og familiekos, men jeg MÅ bare ta meg sammen. Det er bare litt over 2 måneder igjen til eksamen, og jeg har fortsatt veldig mye som skal læres. Vi har jo skole annenhver helg, og egentlig skulle jeg vært på skolebenken i morgen. Men jeg skal jo løpe maraton, som gjør at jeg desverre går glipp av denne skolehelgen. Det betyr jo at det blir desto mer egenstudier på meg, for jeg er jo nødt til å lære meg hele pensum. Heldigvis synes jeg stoffet er veldig spennende, så det gjør meg virkelig ingenting å pugge. Jeg har fått ekstremt mange mailer om den rabattkoden jeg får lov å gi bort for studier hos AFPT, og det synes jeg er utrolig gøy! Moro at så mange vil lære mer om kosthold og trening. Et lite tips til dere som ikke har mulighet til å bruke 10 helger i løpet av et halvt år –  så er det også mulig å ta intensivkurs om sommeren. Hele kurset blir da gjennomført intensivt over fire uker, hvor det er skole hver dag. Det er akkurat samme pensum, samme forelesere og samme eksamen som jeg har nå – det hele blir bare gjort raskere. Oppstart er i Oslo 13. juni, og vil du lese mer om det kan du klikke deg inn hos AFPT sine sider her. Anbefaler alle med en PT-spire i magen å ta en titt 🙂


Rett etter jobb gikk jeg til WokAway for å plukke opp litt sunn mat og drikke. Elsker at det går an å få sunnere fastfood også, som ikke er dynket i dårlig fett og raske karbohydrater. Jeg liker jo å spise mesteparten av karbohydratene mine rett etter trening, og gikk heller for en wok med masse protein og fett ikveld. Grønnsaker, kylling, scampi og cashewnøtter bestod boksen min av i dag, med litt chilisaus – så godt! Selv om jeg egentlig ble god og mett etter woken fikk jeg skikkelig cravings på noe med sjokolade. Tror virkelig det er et problem de fleste jenter har innimellom?! Påskegodteriet er jo på supertilbud nå – men jeg sparer meg til lørdag. I stedet gikk jeg i kjøkkenskapet og lagde noe utrolig godt av det jeg hadde tilgjengelig. Det ble virkelig en sjokoladedrøm, stappfull av proteiner og ferdig på 5 minutter 🙂 Røren inneholder 438 kalorier, 65 g protein, 26 g karbohydrater og 5 g fett.

1 boks hvite bønner fra Gogreen ( 170 g avrent)

2 scoops belgisk sjokolade protein

1 ss kakao

1-2 dl vann

2 ss sukrin

Alt du trenger ser du over. Tøm vannet av bønnene og skyll de godt, før du legger de i en bolle med de andre ingrediensene. Mos alt godt sammen med stavmikser og nyt :) Konsistensen blir virkelig kremete og fantastisk med smak av mørk sjokolade. Jeg toppet min skål med mandler, økologisk peanøttsmør og litt sukrin gold. Denne skåla stiller virkelig alt man måtte ha av sjokoladesug og cravings. På toppen av det hele er næringsinnholdet veldig bra, g bønner inneholder også mye fiber, noe som er bra for fordøyelsen. Godt med god samvittighet!


Med denne i magen skal jeg legge fra meg Macen, slå av tven og være en skikkelig flink lesehest resten av kvelden! Jeg blir ikke super-PT uten å legge ned mye innsats, så det er bare å stå på 🙂 Ha en fortsatt fin torsdag da dere!

7 kommentarer

Siste innlegg