Mageutfordring og perfekt påfyll


En boks cottage cheese, blåbær, og økologisk peanøttsmør – finnes det egentlig noe bedre? Dette spiste jeg etter dagens økt, det er nemlig ikke sånn at du MÅ spise riskaker og drikke en shake rett etter økta di. Poenget er at du skal få i deg næring som kroppen kan ta opp raskt, slik at den kan bruke den til å restituere seg etter treningsøkta. Trener du langt hjemmefra kan det være greit å ha med seg noe å som kroppen får jobbe med, men for meg som bor fem minutter fra treningssenteret er ikke det nødvendig. Jeg lager alltid et stort måltid etter trening, og jeg foretrekker virkelig å spise maten min enn i å drikke næringen i form av shake. Dette er selvfølgelig helt individuelt, bare finn hva som pasesr best for deg og din hverdag 🙂 

Siden det er fredag tenkte jeg at jeg skulle komme med en aldri så liten utfordring til dere som kommer til å få magemusklene til å svi. Jeg er ikke støl etter å ha gjennomført øvelsen i går, men jeg har seriøst vondt i magemusklene. Satser på at de vokser seg store og fine av det 🙂  Har dere hørt om øvelsen Dragonflag før? Den er inspirert av selveste Bruce Lee, og utføres slik dere ser på bildene under:


Topp fra Adidas (-25%)  / tights fra Rohnisch / sko fra Inov8 ( adlinks)

Begynn med å løft beina rett opp i været, og senk de ned mens du holder kroppen så strak som overhodet mulig. Kan også utføres i ribbevegg, ellers kan du gjøre den ved å ligge på benk som meg. Bare husk å legge på mer vekter enn din egen kroppsvekt, ellers kan stanga lett flytte på seg. Med engang du tocher ned på benken med rumpa løfter du beina rett opp og gjentar det hele på nytt. Utfordringen er å gjøre 3 x max repetisjoner og gjerne fortell meg hvor mange dere klarer. Her ble det 3 x 6 – flere klarte jeg faktisk ikke å gjennomføre. Herregud så tungt! Nå er jeg spent på hvor mange dere klarer å gjennomføre, og hvor mange som tar flere enn meg 🙂 Solen skinner og jeg skal komme meg ut på Ladestien, ønsker dere alle en fantastisk fin fredag!

 

11 kommentarer
    1. Hei Nora 🙂 Har du gjordt deg noen tanker rundt havregryn 50 g både før og etter trening? Skal visst være bra for opptaksvinduet av proteiner 🙂

    2. Arvid: Det høres ikke dumt ut! Jeg liker selv å trene fastende, så selv velger jeg å spare maten til etter trening 🙂 Nå er jo dette selvfølgelig opp til hver enkelt 🙂

    3. Glemte helt å telle antall repetisjoner jeg klarte her, men var ikke mange.. herregud så tung! Trente i ettermiddag, og har allerede vondt i magemusklene ;o love it!

    4. Har sett fleire gjennomføre denne øvelsen, og ikkje heilt turt å prøve….. men no føler eg nesten at eg må:) Spørst om eg i det heile tatt klarar det:P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg