Ny treningsuke og ny spilleliste

Det er ingen hemmelighet at jeg DIGGER mandager. Ny giv, ny start og en helt ny treningsuke er det virkelig ingenting å klage på! Jeg startet treningsuka med langkjøring, 17 kilometer løp jeg i dag. Jeg valgte ei litt kortere løype med mer stigning, for å forberede beina mine på halvmaratonet. Det kommer ikke til å være flatt hele veien, så da må jeg trene på å løpe bakker også. Jeg kjente at jeg ble ganske sliten i leggene av å løpe i stigning, så jeg rullet godt på massasjerullen da jeg kom hjem for å løse opp. For de av dere som har meldt at dere savner de ukentlige challengene mine, så lover jeg at de kommer tilbake snart. Men med bare 12 (!) dager til mitt første halvmaraton må jeg bare holde fullt fokus på det akkurat nå!

Terrengsko (-50%) / kompresjonstights / fleece-jakke fra sponsor X-life såklart

Jeg fikk ikke knipset noe bilde av det tomatfargede ansiktet mitt etter dagens løpeøkt, så da legger jeg heller med et bilde fra Ladestien hvor jeg ikke ser så sliten ut 😉 Jeg gikk jo et par timer der i går, og det er så fint nå som våren begynner å komme! En ting til som er fint er bra musikk – det gjør det så utrolig mye enklere å gjøre cardio med gladlåter på ørene. Jeg har satt sammen en ny spilleliste som jeg skal høre på under halvmaratonet, og jeg har delt den på facebook-siden min slik at dere og kan kose dere med den! 

Etter å ha løpt i 1:46 minutter var jeg mildt sagt sulten da jeg kom inn døra. Havregrøt er supermat, og kan varieres i det uendelige. I dag kokte jeg grøten med vann, før jeg toppet med en boks jordbærskyr, banan og halvfrosne jordbær. Havregryn inneholder ikke særlig mye protein i seg selv, og derfor må dette tilsettes. Ofte bruker jeg proteinpulver, men skyr er også et kjempegodt alternativ! Fint for alle de som ikke har / ikke ønsker å bruke proteinpulver også.



Nå skal jeg prøve å være flink student resten av kvelden, selv om jeg har en tendens til å gjøre alt mulig annet når jeg setter meg ned for å lese. Uansett er jeg veldig fornøyd med starten på treningsuka, og jeg håper det samme gjelder alle dere. Gjerne del deres beste treningstunes med meg i kommentarfeltet, jeg får aldri nok av gladsanger! Ha en fortsatt super mandag alle sammen 🙂 

8 kommentarer
    1. Hei! Trener selv mye styrke og løp halvmaraton for første gang i fjor (kan desverre ikke løpe nå i vår pga kneskade 😞) det er bare en fantastisk følelse og mestre å løpe raskt! Har du satt deg noe mål om tid? Bergen maraton er utrolig kjekt med tanke på stigninger, tøft og utfordrende!

    2. Hege: Ikke noe tidsmål første gangen – jeg vil bare gjennomføre løpet uten å gå en eneste meter 🙂 Løp nummer 2 derimot, da blir det tidsmål!

    3. Spennende 😊 jeg heier på deg! Du er min store motivasjon! Løp gjennom 19 km i dag, etter ett år med nesten kun styrke er jeg veldig fornøyd! Kneet føltes og bra! Kanskje det er håp for BMC allikavel 👍

    4. Jeg får aldri til å lage havregrøt, blir enten for tykk eller tynn. Hvordan gjør du det? 🙂 Håper på svar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg