Lårcurls og søndagskos

Ulike gym har ulikt utstyr – men det er opp til deg å gjøre det beste ut av det som finnes der! Liggende lårcurl er en god øvelse for bakside lår og rumpe, sittende lårcurl kan ikke sammenlignes i mine øyne. Derfor vil jeg igjen visedere hvordan det enkelt kan gjøres med en vanlig benk. Jeg har jo vist dere denne før, men noe bra kan ikke gjentas for ofte. Ligg på en benk og få noen til å plassere en manual mellom fotbladene dine. Prøv deg litt frem for å finne riktig vekt, jeg brukte 12 kg og tok 3 x 10 repetisjoner. Klem føttene godt sammen, og senk manualen rolig ned mot gulvet før du trekker den opp. Ikke trekk manualen helt til rumpa, men stopp når beina peker rett opp slik som på bildet under. Trekker du lenger vil du bare miste spennet i hamstings. 



Tights fra 2XU / topp fra Adidas / sko fra Inov8

I helgen har vi jo hatt om ernæring, og jeg har lært mye nytt samtidig som jeg kunne endel fra før. Jeg har jo alltid vært klar over at BCAA er et bra kosttilskudd i forhold til trening, men jeg har blitt enda mer bevisst på det etter helgen. Aminosyrene er essensielle for muskelstimuli, og jeg synes det var veldig interessant å se forskjellen i studier gjort på trening med/uten BCAA. I den anledning vil jeg tipse dere om at denne typen BCAA forsatt er på tilbud til bare 199 et par dager til hos X-life, tilbudet varer nemlig ut mars. Ikke bare er det muskelstimulerende, men smaker digg av fersken også. Du finner den ved å trykke her.

Når det kommer til søndagsmiddag slo jeg ikke akkurat på stortromma i dag. Jeg fikk trent i skoletiden og gikk tur i det fine været etterpå, og ville ha noe raskt og godt da jeg kom hjem. Valget falt på knekkebrød med makrell i tomat, økologisk peanøttsmør og bananskiver. Det enkle er ofte det beste noen ganger, og det var det virkelig ikveld. Resten av søndagen skal jeg slappe av i sofaen, og lade opp til ei ny treningsuke. Skikkelig søndagskos med andre ord! Det er bare to uker til jeg skal løpe halvmaraton nå, så denne treningsuka bare bli bra 🙂



10 kommentarer
    1. Hvilken tid planlegger du å løpe på?
      Jeg løp selv VM Halvmaraton i København i helgen, et fantastisk bra løp!
      Jeg anbefaler deg å legge deg bak en av fartsballongene, jeg har løpt 3 halvmaraton tidligere, men fikk mye bedre tid nå som jeg lå bak en av de 🙂

    2. Jeg tar Bcaa under styrkeøkter, samt før feks morgencardio. Er det nødvendig med mer enn dette? Vil ha mest mulig muskelvekst! Flotte Nora!

    3. Hei
      Takk for en veldig inspirerende blogg! Lure på om du kan lage meg et forslag til et 3 splittprogram som trener hele kroppen? Jeg har trent styrke ca. to år nå men mye til og fra. Ønsker å få et fast program som jeg kan følge, slik at jeg kan se resutlater bedre enn jeg ha gjort til nå. Maria

    4. hei Nora!:)
      Eg lurte på om du har noen tips om ka øvelser eg kan jør for å få strammere lår?
      Sånn eg kan jøre hjemma då 🙂 hehe
      Håper på svar fortest mulig 🙂 hah

    5. Hei! 😀
      Må først og fremst si at du har en veldig fin og inspirerende blogg! 🙂
      Jeg lurer på hvilket forhold du har til proteinpulver? Jeg ser du bruker det en del i f. eks. matlaging. Men drikker du alltid proteinshake rett etter trening?
      Hva tenker du om jeg som trener styrke 2-3 ganger i uka + kondisjon drikker proteinshake etter styrkeøktene? Jeg vet at det egentlig ikke er nødvendig, men nå er det jo mye mer fristende å drikke en proteinshake enn lunka melk som har ligget en stund i treningsbaggen..
      Setter VELDIG pris på svar 😀 !

    6. Marit: jeg bor rett ved treningssenteret mitt, så jeg foretrekker heller å bruke det i grøt enn å ta en shake etter trening 🙂 men ellers er det en veldig fin måte å få i seg protein etter endt treningsøkt på ja!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg