To nye rumpeøvelser og laksewok

Endelig er det fredag igjen! Jeg benytter anledningen til å gi dere to nye øvelser for rumpa som virkelig svir. Jeg har begynt å innføre beintrening igjen, og begge disse øvelsene skal bli faste for min del fremover. Den første heter sidekick, og er fin for å tyne ut det aller siste på en bein/rumpeøkt. Vektene skal ikke være alt for tunge da det fort gir feil teknikk, kjør heller litt lettere og med mange repetisjoner. Utføres slik dere ser på bildene under, jeg har også lagt ut en film både på instagram som @fitnessnora og på facebook-siden til bloggen. Den ser kanskje litt dum ut (noe de fleste rumpeøvelser gjør) men jeg lover at den tar godt på setemusklene!

Sports-bh og topp fra Better Bodies / tights fra Reebek / sko fra Inov8

Den neste øvelsen har fått navnet ultra high step up. Den utføres som en vanlig step up, men med høyere benk. To kettlebells holder du foran deg og hviler de på skuldrene, jeg valgte to som veide 8 kg. Dette var mer enn nok vekt til meg ettersom det var den første gangen jeg prøvde, utførte to sett med 10 repetisjoner på hver fot. Husk å skyver låret opp og len deg litt tilbake på toppen, da får du ekstra trykk på setemusklene! Har du litt dårlig balanse som meg kan det være greit å ha en treningspartner ved siden av, som kan støtte deg opp hvis du holder på å falle, Jeg trente meg vakre Lucia i går, og det var hun som viste meg begge disse øvelsene. Supert å hente treningsinspirasjon fra andre, det er alltid så mye nytt å lære!


Dette var altså i går, i dag har jeg treningsfri. På dager hvor jeg ikke trener spiser jeg vanligvis litt mindre karbohydrater og mer fett. I dag falt valget på laksewok, og med både jobb og skole på tapetet i dag hadde jeg ikke tid til å lage den selv. Jeg kjøpte derfor bare mat på WokAway, digger virkelig det konseptet! Grønnsaker, laks, scampi og cashewnøtter ble mitt valg. Så digg!


 

Nå er det på tide med jobbing før skole ikveld, solen skinner og det fredag! Kan ikke gjøre annet enn å smile da 🙂

5 kommentarer
    1. Hei! Har et tips til enkel og god dessert: lag gele av funlight (den smaken du liker best) med vann (ca 1.5 dl), funlight ( ca 1.5 dl) og gelatin. Halvparten av “gelevannet” heller du i noen glass, ca halvparten av glasset, og setter til kjøling. Resten av vannet kan stå i gryta. Når det som står kaldt har stivnet, pisker du inn mager vaniljekesam i gelevannet i gryta, ca tre spiseskjeer,og heller over den stivnede geleen. Da får du en tolags geledessert som er kjempegod! Pyntes med friske bær 🙂

    2. Du er så inspirerende!!:)
      Hva vil du si er lite karbohydrater vs mye, samme med fett?:)
      Ligger du f.eks under 100g karbohydrater?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg