Ryggøkt og ris


Etter gårsdagens langkjøring trengte beina mine hvile i dag. Derfor ble det en god styrkeøkt på Hit The Gym, og i dag var det rygg og core som fikk gjennomgå. Vi kjørte mange øvelser på ryggen, så den føles god og sliten nå. Stående stangroing som dere ser på bildene over er en av favorittøvelsene mine for ryggen. Jeg kjører den som regel med supinert grep, da jeg føler at det gir mye bedre kontakt. Prøv dem varianten du også, så får du kanskje en aha-opplevelse! Økta vår så slik ut:

Nedtrekk 3 x 8

Stående stangroing 3 x 8

Enarms hantelroing 3 x 10

Pullover med manualer 3 x 8

Rygghev 3 x 10

Facepull 3 x 12

Renegade rows 3 x 10 på hver hånd

Landmines 3 x 10

Genser / antishake tights / sko / sokker  (adlinks)



Etter trening må det mat til, og jeg lager alltid flere porsjoner samtidig slik at jeg ikke trenger å stå på kjøkkenet hver dag. En gjenganger for meg er stekt kylling med grønnsaker og karriris. Ettersom fremgangsmåten har blitt etterspurt tenkte jeg at jeg skulle vise det for dere, selv om det ikke er så forklare egentlig! Det er nemlig veldig enkelt, kok risen med en ss karripulver. På slutten av koketiden tilsetter du en ss kokosolje og rører godt før du koker ferdig risen. Så er du ferdig – og har plutselig et mye mer spennende måltid enn meg vanlig hvit ris. 



Matpakkene er klare, og nå venter en kveld på jobb. Heldigvis halvveis til helg 🙂

12 kommentarer
    1. heeei nora! har du noen tips til å komme seg inn i styrkeavdelingen. jeg har prøvd ett halvt år, men syntes det er sååå skummelt.. jeg kan jo alle øvelsene og vet akkuratt hva jeg skal gjøre, men alikevell tørr jeg bare gå inn der hvis jeg er alene på studioet eller det ikke er noen “store, sterke, karer der” .. huff jeg har sååå lyst til å klare det!

    2. Hei! Har vurdert å kjøpe de skoene en stund nå, men har vært veldig usikker!
      Er de gode og stabile til styrketrening? Og hvordan er de å løpe med? (så på produktinfoen at de kunne brukes til “natural running” også! Skulle gjerne hatt et par sko primært til stryketrening, men som også er mulige å løpe med for å variere litt fra løpeskoene jeg har fra før:) Takk på forhånd!

    3. Hei! Jeg lurer på om du kan lage videoer av styrkeøktene dine? Lærer veldig mange nye øvelser gjennom bloggen din pga. bildene du legger ut! Men hadde synes det var kjempe gøy om du begynte å lage videoer også! 😀

    4. Hei! Hvor kjøper du krydderet du bruker i risen? Trenger sårt noe nytt og spennende, og dette så jo i og for seg veldig enkelt og godt ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg