Ny rekord og mestringsfølelse

Hadde det ikke vært for ørene mine er jeg sikker på at smilet mitt hadde gått hele veien rundt i dag! For første gang i livet har jeg løpt 2 mil, og hvis noen hadde fortalt meg det for en måned siden ville jeg ikke ha trodd på det for fem flate øre. Men med fokus på løping den siste måneden har jeg klart å komme meg hit, og jeg er ikke i tvil om at jeg blir klar til halvmaraton og Hitraløpet den 12. April. Jeg har aldri vært noen løpejente før, men det føler jeg virkelig at jeg kan kalle meg nå. Det er så utrolig gøy å prøve nye ting, og å presse kroppen til å gjøre ting den ikke har klart før. Det gir sånn mestingsfølelse! Det samme gjelder om man tar ny pers i bøy, hopper høyere enn før eller løper lenger slik jeg gjorde i dag. Fantastisk hva man kan presse kroppen til, for et maskineri det er!


Ekstremt fornøyd løpejente i bakgården. Kompresjonstights fra 2XU, løpejakke fra Craft og pannebånd fra Kari Traa. (adlinks)

 Jeg sverger til kompresjonstights når jeg løper, og føler virkelig at det gir effekt. Den gir god støtte til muskulaturen i beina, og reduserer muskeltretthet. Jeg vurderer derfor også å bestille kompresjonsgenser til overkroppen også – har noen av dere erfaringer med det?  Uansett, etter to timer med løping trenger kroppen påfyll av næring. Jeg gikk for havregrøt kokt med kokosmelk som ble toppet med mager kesam, sukkerfritt syltetøy og eplebiter. Jeg bruker som regel like mye kokosmelk som havregyn og i denne porsjonen brukte jeg 80 gram av hver. Sunt fett, langsomme karbohydrater og proteiner er perfekt påfyll etter en løpetur – eller som et mettende måltid når som helst på dagen.


Ha en fortsatt strålende tirsdagskveld alle sammen!

13 kommentarer

Siste innlegg