Tirsdagstrening

Jeg liker å få mest mulig ut av treningsøktene mine når jeg er på gymmet. Derfor velger jeg ofte baseøvelser og andre øvelser som inkluderer flere muskler samtidig. På den måten får jeg mer “bang for the bucks” i stedet for å fokusere på små isolasjonøvelser. En av øvelsene jeg kjørte i dag var rygghev, og her kommer et tips til hvordan dere kan gjøre den tyngre. I stedet for å holde ei vektskive inntil kroppen kan du hente to, og tenke at du gjør en sidehev mens du løfter deg opp. Da får du virkelig aktivert bakside rygg i tillegg til at korsryggen jobber. Husk også å spenne rumpe og hamstrings, så får du en øvelse som aktiverer store deler av kroppen din!

Camotights og caps fra Reebok / singlett fra Better Bodies (sponsede lenker)

Som det sto på treningsplanen min for denne tirsdagen var det klart for rygg og biceps i dag. Bicepsen må jobbe mye på de øvelsene som primært fokuserer på rygg, så jeg følte ikke at jeg trengte mer enn en øvelse på den. Spesielt på chins må bicepsen jobbe hardt! Gjennomføringenav økta ble veldig bra, jeg hadde god kontakt med musklene og kjente virkelig at ryggen fikk jobbe! Jeg kjørte disse øvelsene i dag:

Nedtrekk

Chins med supinert grep

Sittende roing

Enarms hantelroing 

Rygghev

Renegade rows

EZ-curls

Etter det siste settet tok jeg meg til til å rulle over hele kroppen med foamroller. Denne typen egenmassasje burde alle prøve, det er så godt for musklene! Jeg kan ikke love at det er så godt akkurat mens det står på, men det føles veldig bra etterpå 🙂 Hvis de ikke har en slik på gymmet du trener anbefaler jeg at du maser på sjefen der, eventuelt kan du bestille deg en og rulle hjemme. Det har jeg gjort, og ruller ofte mens jeg ser på tv eller venter utålmodig på at middagen skal bli ferdig! Jeg bruker denne hjemme, som er litt mindre og får plass i skapet.  Enkelte områder gjør vondere å rulle på enn andre, alt etter hvor stiv du er i musklene. For min del er det bryst som gjør mest vondt, heldigvis skjulte capsen grimasene mine på bildet!



Vondt mens det står på – men fornøyd etterpå 🙂

 Veldig fornøyd med påfyllet av mat etter økta også, stekt kylling med salat og søtpotetmos. Jeg blir virkelig aldri lei av søtpotet! Denne gangen kokte jeg 300 g søtpotet og 300 g gulrot før jeg moste sammen med stavmikser. Jeg smakte til med hvitløkssalt og kajennepepper for en litt spicyvri, og det ble veldig godt sammen med den ingefærstekte kyllingen. Magen og musklene er godt fornøyd, og det er jenta også!



Ha en super tirsdag da dere – gjør det beste ut av dagen!

 

10 kommentarer
    1. Du er jo ung, og det ser ut til at du ikke har tenkt å få barn med det første, utenom hund 🙂 (like bra som barn) hvor står du i forhold til samfunndebatten som alle snakker om nå? nemlig reservasjonsretten til abort. siden du er en jente som velger å leve annerledes og ha kroppen sin som sitt tempel vil jeg tro at du er en som mener man kan bestemme helt over egen kropp, helse og framtid.. kan du ikke skrive noe om dine synspunkter, skriver du veldig bra så kan du jo plutselig ende opp i flere aviser igjen og bare fint at flere og flere kommer fram i lyset med sine meninger der.

    2. Ser at du er veldig hvit på noen bilder og brun på andre dager, selv om de er tatt samme dager! Tar du på blitzen på kamera for å bli “brunere”?

    3. Hei! Supert tips med to skiver istedenfor én 🙂 et kjapt spørsmål bare: Hvor mye bøy har du i albuene når du er på toppen? Klarte ikke helt å se det men kan tenke meg ca 90 grader?
      SUPER BLOGG 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg