Kveldsøkt, kveldsmat og ønsketimen

Jeg har veldig mye energi om dagen, og synes det er vanskelig å holde meg borte fra beintrening. Med bare styrketrening på overkroppen er det jo litt begrenset hvor mange økter jeg kan kjøre – jeg er jo vant til å trene bein 4-5 ganger i uka! Jeg dro likevel på en sen treningsøkt nå i kveld, jeg måtte bare løfte litt. Jeg trente bryst og skuldre i dag, og økta mi så slik ut:

Benkpress med manualer 4 x 6, 20 kg

Brede dips 3 x 15

Pushups i slynger 3 x 12

Skulderpress med manualer 4 x 6, 18 kg

Sidehev i kombinasjon med fronthev 3 x 10, 6 kg

Upright rows 3 x 10, kg

Omvendt flyes 3 x 12, 23 kg 


Nå om dagen liker jeg å avslutte med litt “lette” øvelser som gjør at jeg får opp pulsen. Da kjenner jeg at jeg tar ut det siste jeg har, og går hjem med godfølelsen i kroppen etter trening. I kveld ble det en øvelse jeg har vist dere før, nemlig hoppende pushups mellom step/benker. Jeg utførte 3 x 10 slik dere ser på bildene over, og kjenner at jeg er sliten i brystmusklene her jeg sitter! Kveldmaten ble havrebrød – det er jo så godt og så enkelt. 100 g havregryn, 1 dl vann, 1 ss sukrin og 1 ts hvitløkssalt blandes godt sammen, før du  former flater flate brød på bakepapir. Stek på 200 grader i ca 15. minutter og avkjøl på rist før du topper med proteinrikt pålegg. Jeg valgte makrell i tomat, egg, kaviar og litt grønt. Litt kvernet salt og pepper på toppen så er kveldsmaten servert!



Før jeg begynner med litt husarbeid som jeg har utsatt i hele dag vil jeg avslutte innlegget med å spørre dere om litt hjelp. Jeg vil rett og slett at dere forteller hva dere ønsker mer av på bloggen fremover. Om det er mer oppskrifter, gjennomgang av øvelser, anbefalinger, videoer, pt-utdanningen, cardio-tips eller enn dere måtte ønsker, gjerne legg igjen en kommentar om det. Dere er jo så fantastiske mot meg, så jeg ønsker å gi tilbake på de måtene jeg kan. Så fyr løs, jeg gleder meg til å lese og oppfylle ønskene 🙂 

47 kommentarer
    1. Synes du må bare fortsette som nå! Bloggen er veldig variert og bra, ikke forandre noen ting men fortsett å være den du er 😀

    2. oppskrifter og bilder av øvelsene du har i en styrke økt 🙂 Da mener jeg alle ikke bare en av de 🙂

    3. veldig fin blogg 😉 Hvis det skulle være noe forandringer ,så gjerne flere sunne oppskrifter ved både middager ,frokoster/lunsjer og kaker eller noe annet godt /kos..og mageøvelser / styrkeøvelser 🙂

    4. Kan du legge ut et innlegg om den beste tightsen din? så vanskelig å velge for oss som ikker er sponsa…

    5. Synes du driver en flott, variert og inspirerende blogg. Liker godt oppskriftene på sunn mat og annet “godt”, samt inspirasjonen til trening gjennom at du forteller om din treningshverdag, tips/gjennomgang av øvelser/program mm. Veldig greit at du kommer med innlegg om motivasjon en gang i blant, det virker 🙂

    6. Hei!
      Vil gjerne også høre om utdanningen din (økonom?) og jobben din i bank 🙂 Synes du det er en grei jobb å ha ved siden av treningen?

    7. birgitte: jeg har absolutt ikke sluttet 🙂 jeg bare er ikke med denne sesongen, og vet ikke helt når neste gang blir 🙂 Hos meg er vektforskjellen på rundt 8 kilo nå 🙂

    8. Synes det er veldig spennende og høre om mat. Hva du spiser i løpet av en dag. Tips til hva idrettsutøvere som trener mye burde spise, hvor mye av protein,karbo osv osv. Også liker jeg å høre om hverdagene dine, favoritt ting osv 🙂 syns du er super uansett

    9. Hei Nora! Veldig bra blogg du har 🙂 Liker den! Kunne du ha kommet med noen tips til mageøvelser? Mageøvelser som brenner skikkelig godt, og som gir resultater. Takk på forhånd 🙂

    10. Jeg ønsker enda mer oppskrifter og gjennomgang av øvelser!
      Du er til stor inspirasjon og motivasjon 😀

    11. Jeg elsker alltid oppskriftene du legger ut, så mer av det 🙂 <3 Er spesielt glad i at oppskriftene dine bruke mye havregryn og havremel i baksten, noe jeg elsker å gjøre selv - blir inspirert til nye måter å bruke det på, så takk for det 🙂

    12. hva har skjedd hvorfor kan du ikke trene bein???
      ønske :mere om body og bikini fitness, forberedelser og kriterier hvor mye det koster hva man kan vinne osv 🙂

    13. Kunne egentlig ikke spurt om noe mer. Bloggen din er definisjonen av en perfekt treningsblogg i mine øyne!

    14. Hva som kreves for å stille i fitness. Må man være kjempe sterk? MÅ man mestre knebøy? Er det noen “krav” styrkemessig fra coach

    15. Det så godt ut. Aldri prøvd havrebrød, men spiser havrepannekaker OFTE (sist nå til frokost i dag). Da bruker jeg egg og sukrin til. Trenger man ikke egg for å få det til å binde seg her? 🙂

    16. hadde vært kanon med noen innlegg dedikert til bentrening. eks. oppdeling i økter og hvilke øvelser du bruker i hver økt. med bilder som viser gjerne 😀
      annet spm- er du ikke redd for å miste rumpa du er så glad i (med god grunn, vet bare du har prioritert ben og rumpe mye) av å løpe mye og ikke trene ben? Jeg elsker og løpe, og løer mellom 6-8 mil i uka. forsøker å trene tuung styrke på bena i tillegg, men det funker liksom ikke. får ikke til åbygge ass samme hva jeg gjør :p

    17. Noen lure tips om hva man alltid bør ha i kjøleskapet! Og kanskje du kunne skrevet om hvordan man bør spise før/etter trening? Hvor lenge kan man vente etter trening før man spiser o.l. 🙂 Du er en stor motivasjon!

    18. Hei 🙂 Digger bloggen din! Men litt flere videoblogger om hvordan man utfører forskjellige øvelser hadde vert kjekt! 😀

    19. Gjennomgang av øvelser, cardio-tips og oppskrifter er det jeg liker best å lese om:) jeg hadde også satt pris på om du kunne skrive mer om pt-utdanningen!

    20. Synes bloggen din er kjempefin slik den er! Kanksje litt bedre beskrevet øvelse, hjemmeøvelser kanskje? Oppskiftene dine er kjempegod inspirasjon! Følger deg hver dag, bruker deg som inspirator til å komme mæ opp på loftet og kjøre mitt treningsprogram:-D

    21. Hei, jeg vil gjerne se flere oppskrifter som inneholder funksjonell mat 🙂 Kanskje et innlegg om anbefalinger rundt proteinpulver? Hvordan proteinpulver som er bra til baking, smoothie etc.
      Bra blogg :))

    22. Ikke den deumme PT utdannelsen i allefall. det kommer til å bli så mange PTer her i landet, det er bruk for mange ja, men synes alle tar den utdannelsen nå…

    23. Liker bloggen din som den er allerede, Nora. Men akkurat nå er jeg veldig på utkikk etter sunnifisert bakst med sjokoladesmak… hva som helst med sjokoladesmak! 😀 Har slengt meg på 12 ukers sukkerfri-challengen til Helene Drage, så jeg er på rehab og trenger erstatninger!!! *krise*

    24. Syns bloggen din er fantastisk slik som den er, jeg er daglig innom og sluker hvert ord i hvert innlegg du legger ut!!
      Kunne dog tenkt meg litt mer om PT utdanningen din. Jeg går PT selv gjennom NIAK, er er nysgjerrig på hvordan utdannings-opplegget ditt ser ut i forhold til mitt, med type pensum og slikt.
      Stå på Nora, du er rå!

    25. Jeg vil veldig gjerne ha flere oppskrifter, gjerne med totalt næringsinnhold i hele oppskriften 🙂 Er i startfasen så prøver å få i meg en viss mengde protein, karbohydrater og fett på en dag, og da er det jo så greit å få vite det med oppskriftene! Ellers er dette min desidert FAVORITT fitnessblogg! Stå på!

    26. Gjerne flere snacks/bake oppskrifter! 🙂
      Ville satt pris på om du også kunne gitt et eksempel på treningsprogram for å få mer markerte muskler uten å måtte trene på et treningssenter seks ganger i uka.

    27. Er også rigtig glad for bloggen som den er nu. Det er min favoritblog indenfor fitness fordi du er så god til at variere, inspirere med lækker mad og også træning. Er meget glad for du ind imellem viser en øvelse du har god erfaring med i detaljer. Mange af de øvelser jeg kører idag er gennem inspiration fra dig.

    28. Hei! Jeg syns også bloggen din er veldig bra slik den er! Liker best detaljerte beskrivelser av øvelser og oppskrifter som ikke krever halve iherb. Video er alltid gøy! Hadde vært morsomt å lese et personlig innlegg også, så vi blir litt bedre kjent med deg! 😀 feks om du trives som økonom?

    29. Hei! Liker bloggen svært godt som den er. Tror at riktig variasjon på innholdet gjør at jeg synes den er så bra 😉 Skulle dog gjerne hatt et innlegg om tights-anbefalinger til styrketrening! Da tenker jeg spesielt på hvor plagsomt det er å oppdage at tightsen som brukes på beinøkt blir gjennomsiktig i knebøy.. DET er nedtur, spør du meg.. (Ble via facebook-siden din lovet et innlegg om dette i forrige uke 😉 .. Men venter fortsatt spent!) Hvis jeg kan ønske meg mer så ønsker jeg flere matpakketips! Mvh Marianne

    30. Jeg ønsker meg veldig et helkroppsprogram fra deg ;0) Det hadde vært utrolig kjekt !!! Ønsker meg virkelig en sunn og sterk kropp slik som din !!!! Du er en superflink jente ;0)

    31. Hei Nora!
      Kan du skrive litt om hvordan veien har vært ditt du er? Hvordan det var i begynnelsen med å legge om kosthold, trene mer(hvis det var slik), hvilke utfordringer du møtte, hvordan du løser det i sosiale sammenhenger, etc :)?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg