Trappeintervaller og lompelunsj

Slik startet jeg denne dagen, med trappeintervaller i Granåsen. Det virket som en sykt bra ide når jeg våknet, men jeg var mindre fornøyd med ideen underveis. Noen som kjenner seg igjen i den følelsen, haha? Trappeintervaller er en helt annen måte å trene på, jeg måtte virkelig jobbe mot syra for hvert drag. Vi løp trappa fem ganger, og jogget rundt stadion før det var på’n igjen. Joggerunden tok ca 2,5 minutter, og det var bare så vidt jeg klarte å jogge den siste runden. Jeg har ikke vært i Granåsen siden i sommer, så det var virkelig på tide! Jeg pleide å løpe 10 drag tidligere, men det hadde jeg ikke sjans i havet til i dag. God treningsform er virkelig ferskvare, så det er bare å jobbe på videre. Jeg synes det er veldig gøy å kunne variere treninga mi også, og utfordre meg selv på helt andre områder enn vanlig. Det tror jeg vi alle kan bli flinkere til , å bare gå ut av komfortsonen og prøve andre treningsformer. Som nevnt var det er rent helvette underveis, men igjen har man verdens BESTE følelse etter gjennomføring. For å gå bort melkesyre og litt for å komme nærmere mål i #kilometerchallenge gikk vi cardio i ca. 40 minutter etterpå, og jeg kan derfor si meg godt fornøyd med dagens økt. Jeg var hoppende glad før vi starta…

Kompresjonstights / løpegenser / løpesokker ( sponsor lenker)


… og endte opp med å stå som på bildet over i mange minutter før jeg i det hele tatt klarte å gå. Sliten sa du? Jeg kom iallefall hjem til en skikkelig god lunsj etter intervallene, nemlig karbonader i speltlomper. Karbonadene er laget av karbonadedeig, egg og en presset hvitløk før de stekes på middels varme i panna. Legg i speltlomper, fyll med grønnsaker du liker og topp med sukkerfri ketchup så har du en super lompelunsj! Nå er jeg god og mett, og skal bruke resten av dagen på å være flink student. Denne helgen er det skolehelg igjen, og jeg gleder meg allerede. Må bare lese meg opp litt først, så nå skal jeg klappe sammen maskina og pugge anatomi!

Ha en super onsdag alle sammen 🙂

8 kommentarer
    1. sprekt med trappeintervaller! ville prøvd den treningsformen hvis det var flere sammenhengende trapper i nærheten en plass, blir bare stressende å måtte løpe opp og ned korte trapper

    2. Utrolig bra trening med trappeintervall i Granåsen, må vel ta turen nå som snø og is er borte selv også 😀 Bra jobba, Nora! ;D

    3. Hei Nora 🙂
      Jeg har vært fast leser av bloggen din i flere år, men i det siste har jeg blitt oppriktig glad av å komme innom. Jeg synes at den bloggperioden du er inne i nå, er av de beste du har hatt ! Keep up the good work 🙂 Det er så gøy å lese om ekte trenings og matglede. For å være helt ærlig er jeg glad du ikke stiller denne våren, fordi nå lyser du glede og overskudd. Det er gøy å følge deg på veien til halvmaraton, noe jeg selv skal løpe til høsten.(uæææh!!!!) Det er bare å slenge seg med på oslo maraton også, nå som du er så godt i gang. hehe 🙂
      stooooor klem til deg !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg