Ryggøkt og renegade rows

GOD MANDAGSMORGEN! Jeg har senvakt på jobb i dag – og startet uken min på best mulig måte, nemlig med treningsøkt. Jeg løp 15 kilometer, som faktisk er det lengste jeg har løpt i hele mitt liv! Det gikk overraskende lett, og jeg har virkelig troen på at jeg komme til å være klar til halvmaraton om 5 uker. Utrolig gøy at så mange sprekinger blir med på #kilometerchallenge, det hadde jeg ikke forventet. Klapp på skuldra til alle oss, nå er det bare å gi gass hele uka. Anyways, det jeg skulle tipse dere om i dag er en ny ryggøvelse som jeg kjørte i går. Ryggøkta var skikkelig god og så slik ut:

Stående stangroing med omvent grep 3 x 10, 45 kg

Nedtrekk 3 x 8, 48 kg

Sittende roing 3 x 8, 40 kg

Pullover med manual 3 x 8, 18 kg

Rygghev med vektskive 3 x 12, 10 kg

Renegade rows med kettlebells 3 x 10 på hver arm, 12 kg


Renegade rows er en super øvelse som ikke krever mye utstyr og kan derfor utføres hvor som helst. Jeg brukte to kettlebells som hver veide 12 kilo og kjørte 10 repetisjoner på hver hånd. I tillegg til ryggen utfordrer denne øvelsen også kjernemuskulaturen – som gjør at du virkelig må jobbe under utførelsen. Plasser kulene på gulvet og innta pushups-posisjon over kulene. Flytt hele vekten din over til den ene siden, før du drar motsatt kettlebell opp til hofta di. Senk rolig ned og gjenta med motsatt arm. Sørg for å stramme magemusklene gjennom hele øvelsen, og kjenn at du jobber med kjernemuskulaturen. Super måte å avslutte ryggøkta på, jeg var iallefall svett og god etter denne øvelsen! Jeg drikker alltid BCAA under styrkeøktene mine, og gårsdagen var intet unntak. Jeg måtte selvfølgelig teste den nye peach-smaken fra Nanox, og den smaker akkurat som iste! Jeg tror jeg fylte opp drikkeflaska mi tre ganger iløpet av den timen jeg var på trening fordi den var så god, haha. Akkurat nå er den på tilbud til bare 199, og du kan kjøpe den ved å trykke her



Blå gladlaks i garderoben! “Addicted to fitness” tskjorte,  camotights og caps er alt fra Reebok.

Nå skal jeg snart avgårde for noen få timer på jobb, men mat er viktig først. Jeg måtte ha en kjapt og enkelt måltid i dag, det er ikke alltid jeg rekker å lage matbokser jeg heller. Var dere klar over at eple og peanøttsmør smaker sykt digg sammen? Hvis ikke, now you know! En eple, en stor ss peanøttsmør og en boks cottage cheese er et supert måltid som er godt for både smaksløker og kroppen. Det inneholder både fett, proteiner og karbohydrater – altså alt du trenger! Jeg er iallefall klar for arbeisdagen nå, og ønsker dere alle en sprek og god start på uka 🙂



Innlegget inneholder sponsede lenker

19 kommentarer

Siste innlegg