Dagens økt og sunnere fastelavnsboller

Strong is happy sies det – og jeg kunne ikke vært mer enig! Det går skikkelig bra på trening nå om dagen – jeg løfter tungt, har bra kontakt med musklene og skikkelig gode økter. Dagens økt var ikke noe unntak! Jeg trente sammen med Kristine, og som dere ser hadde vi tid til å leke oss litt i stativet etter mageøvelsene var gjennomført. Vi er flinke til å pushe hverandre når det gjelder – men tar oss også tid til å le og ha det gøy på trening. Det er så viktig! Synes du det er vanskelig å komme deg på trening kan en treningspartner være et godt tips, planlegg  treningsdates og sett av tid i kalenderen. For min del var det ingen sak å stå opp i dag tidlig når jeg viste at Kristine ventet på gymmet. Økta vår i dag besto av følgende øvelser:  

Nedtrekk

Sittende roing

Enarms hantel-roing

Pullover med manual

Omvendt flyes 

Rygghev

Mageøvelser:  Hengende beinhev, landmines og core45 i purmotion

Etter dette hadde jeg mitt aller første møte med romaskina også – herregud så tungt det var! Vi rodde intervaller på 8 x 20 sekunder, og jeg var helt død etterpå. Egentlig er det litt rart at jeg aldri har rodd før, men det blir det endring på nå kjenner jeg. Ingen tvil om at det er effektiv trening i allefall. Sliten etter økta kan dere tro jeg ble glad da treningspartneren kom med sunne boller til meg! Det er jo fastelaven på søndag, og boller er seriøst noe av det beste jeg vet. Jeg har prøvd selv et par ganger å lage sunne boller, uten at det ble 100% suksess. Disse var dødsgode, sunne, og inneholder ca. 100 kcal per bolle. Oppskriften finner dere på bloggen til Kristine ved å trykke her. Jeg toppet mine med mager vanilje kesam og sukkerfritt syltetø, pluss litt sukrinmelis til pynt. Jeg regner med mange skal bake boller på søndag – og her har dere et sunnere alternativ som smaker a-m-a-z-i-n-g!





Du fikk litt lyst på – ikke sant? 🙂

12 kommentarer

Siste innlegg