Restitusjon og eplekake-grøt

Etter to knallgode styrkeøkter denne uka har jeg fri fra treningstudioet i dag. Det er viktig å la kroppen hente seg igjen mellom slagene, sånn at den kan yte bra igjen til neste økt. En av de tingene jeg er dårlig på er å hvile, jeg er jo så glad i å trene så det er vanskelig å holde seg borte noen ganger! Helt i ro har jeg ikke sjans til å holde meg, det har jeg for mye energi i kroppen til. Denne uken er det jo cardiochallenge også – så jeg startet denne dagen med min andre 3×3 intervall ute. Igjen er det utrolig gøy å se at så mange av dere er med, for en sprek og sporty gjeng! Etter intervallene skulle jeg egentlig ta sol, men det var jo så fint vær ute at jeg heller dro opp til festningen for å nyte solstrålene.

Tights / ullgenser / fleecejakke / lue

 


Kroppen trenger ikke bare hvile for å hente seg igjen etter gode styrkeøkter – den trenger næring også! Havregrøt er noe av det beste jeg vet, det kunne jeg virkelig levd på. Det kan jo varieres i det uendelige og favorittgrøten min nå om dagen er eplekake-grøt! Kok opp 2 dl havregryn (ca. 80 g) med vann, biter en av en finhakket eple, 10 dråper vaniljestevia og 1 ts kanel. La den koke til den er litt “vannete” og tilsett 1/2 scoop vaniljeprotein. Topp grøten med epleskiver fra enda et eple, og lag tykk saus av en scoop vaniljeprotein. Jeg bruker dette proteinet – det er så godt! Prikken over i’en for min del er apple-pie spice, men dette kan sløyfes. Jeg gleder meg som en unge hver gang denne er på menyen – så utrolig god! Jeg sier bare ENJOY 🙂 




Inneholder sponsede lenker

6 kommentarer

Siste innlegg