Lakselunsj og ny pers!

Laks er noe av det aller beste jeg vet. Grillet, ovnsbakt, stekt, røkt, gravet  – you name it, jeg spiser det. I tillegg til at det smaker utrolig godt er laks supersunt og en god kilde til omega 3. I dag gikk jeg for en stor laksesalat til lunsj, hvor jeg stekte laksefilet i panna med salt og sitronpepper. To hardkokte egg fikk jeg også plass til på tallerkenen min, på toppen av masse ferkse grønnsaker. Virkelig en luksuslunsj som kommer til å holde meg god og mett i flere timer fremover!

Jeg var tidlig oppe for å trene i dag, bryst og skuldre sto på programmet denne gangen. Jeg hadde fortalt meg selv at jeg skulle sette ny pers i benken i dag med 60 kilo. Under oppvarminga kom PT Ronny på Hit the Gym bort og mente at jeg klarte å øke enda litt til – så jeg la på 0,75 kilo på hver side. Og det gikk! Det er så herlig følelse å bli sterkere,  det gir så ekstremt mye motivasjon å løfte tyngre enn tidligere. Jeg husker godt at jeg sleit med å ta 40 kilo i benken for noen år siden, og nå varmer jeg opp med den vekten. Det er gøy det! Man kan ikke forvente å øke med 5 kilo hver gang, og små vektskiver er derfor gull å ha når man skal ta babysteps fremover. Neste gang skal jeg klare å ta 62 kilo, bare vent og se 🙂


Gladjente med tomlene opp i camotights fra Better Bodies og topp fra Kari Traa (sponsede lenker)

Nå er jeg råfornøyd med meg selv, og er virkelig klar for å ta fatt på arbeidsdagen. Det er utrolig hva en god treningsøkt kan gjøre med humøret, jeg kommer iallefall til å smile resten av denne tirsdagen!

20 kommentarer
    1. We, så sterk du er 😀 Målet mitt er 60 kg i max – den var på 50 for en stund tilbake – så vi får se når jeg skal teste max i baseøvelsene igjen 😀
      Ha en super dag! 😀

    2. Åh! Laks ser så godt ut, men uansett hvor mange ganger jeg har prøvd, klarer jeg ikke lære å like det :/ det ender alltid opp med at jeg sitter å presser det i meg?
      Men grattis med ny pers da! Litt økning er bedre enn ingen økning, og det er klart at det er en motivasjon til å løfte enda tyngre neste gang! Du er rå!! Stå på 😀

    3. Hei Nora!
      Gratulerer med ny pers! 🙂
      Jeg lurer på noe. Jeg har akkurat startet med å ta tak i min egen kropp og helse, etter to tette svangerskap og lite trening. Men jeg blir så utålmodig! Spesielt når jeg innser hvor svak jeg er i muskulaturen. Jeg forstår at dette er noe som tar tid og at jeg bare må fortsette å kjempe. Men noen dager virker det liksom så uoppnåelig å skal bli så sterk som deg feks.
      Tipper det er flere av leserne dine som føler det slik. Kanskje du kunne skrevet et innlegg om veien din til der du er nå og hvordan det var for deg i starten. Hva var din motivasjon, dine utfordringer i fht mat og trening osv. Da hadde jeg blitt kjempe glad! 😀
      Ha en kjempe fin dag! 🙂

    4. Hei Nora 🙂
      Du er så utrolig flink!
      Jeg går på en kostholdsplan, ikke noe ekstremt altså å maten er god.
      Men innimellom frister det ikke å lage mat og da hender det jeg sprekker.
      Jeg lurer på hva er din motivasjon og hvordan klarer du ogbholde deg 100% til kostholdet?
      Mvh Elise

    5. Grattis med ny pers! 😀 Selv sliter jeg med å ta vekten på oppvarmingsøvelsene dine (40kg), men en eller annen gang skal jeg vel slite meg opp til 50. Det er i hvert fall målet 🙂

    6. Jeg sliter med å gå ned i vekt. Går på en diett på 1300 kcal gjennom vektklubben og spiser ikke mer enn det som står. Kan det hende at det er fordi jeg spiser mye karbohydrater? Spiser havregryn til frokost og 2 brødskiver til kvelds og en potet eller en neve pasta/ris til middag. Er der derfor du ikke spiser karbohydrater?

    7. Hei Nora!
      Hvordan har du trent for å komme deg fra 40 kg i benk og til der du er i dag?
      Håper på svar:)

    8. Så fristende med laks og egg. Det er en supergod kombinasjon. Lenge siden jeg har spist det, men kanskje jeg må lage det til middag i dag. Laks <3
      Gratulerer med ny pers! Stå på 😀

    9. Du motiverer så innmari mye, Nora!! Du utstråler så mye treningsglede og iver at det er umulig å ikke bli smittet 😊 Synes også at du møter kritiske tilbakemeldinger og innimellom ufine ord på en fantastisk måte. Du faller ikke i fella å komme i forsvarsposisjon, du er ydmyk og raus og kommenterer saklig tilbake 😊
      En kommentar til Malin: Om du er fysisk aktiv og trener regelmessig synes jeg 1300 kcal høres veldig lite ut (nå vet jeg ikke hvor høy og tung du er da) Spis mer proteiner som kylling, egg, fisk osv. Masse grønnsaker. Drikk vann. Bruk blogger som Nora sin for å finne tips til matretter og ikke minst sunn snacks. Lykke til!! 😊

    10. Skal man spise mye om man vil få mer muskler og bli tynnere i magen?
      Jeg vil få vekk magen men samtidig få mye muskler rundt på kroppen så lurte på om du kan svare meg! du motivere meg til å bygge mer muskler

    11. Henriette: Det er viktig å spise mye mat ja – det trenger du for å bygge muskler. Det viktigste er at du spiser riktig mat – slik at kroppen får det den trenger 🙂

    12. Malin: 1300 er veldig lite synes jeg, bare helt på slutten av konkuranse-dietter har jeg spist så lite! og jeg spiser masse karbohydrater . bare ikke til dette måltidet. Så ikke vær redd for å spise mer mat OG mer karbohydater 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg