Maxpuls & mountain climbers

I går var det klart for den første økta mi på Maxpuls crossfitsenter denne uka, og som alltid fikk jeg en sykt bra treningsøkt! Tabata var på menyen – og jeg er jo så glad i den typen intervalltrening. Hardt, intensivt, morsomt og over på 35 minutter. Det er så lett å motivere seg selv til å gi alt når det er snakk om så kort tid med intensiv jobbing synes jeg, da er det virkelig ingenting å spare på! Vi hadde sirkeltrening med åtte poster i går, og jeg tenkte jeg skulle vise dere en av de – for det er nemlig en skikkelig god mageøvelse. Jeg er i allefall stiv i magemusklene dag! Øvelsen heter mountain climbers og utføres som dere ser på bildene under:

Treningstopp / camotights / sko (sponsede lenker)



Start i plankeposisjon før du sparker inn mot “pølsa” med annenhver fot. Prøv å treffe med knærne på hvert spark, og hold overkroppen så strak som mulig. Etter 8 x 20 sekunders jobbing på denne posten trodde jeg at jeg skulle knekke sammen, men det gikk jo helt fint 🙂 Jeg drikker alltid BCAA under øktene mine for ekstra påfyll til musklene, og faktisk synes jeg det gir litt ekstra energi også. 


Gladlaksen måtte leke litt i ringene etter økta 🙂 

Jeg har jo treningsfri i helgen og startet lørdagen med å gå to timer ute i sola sammen med ei venninne og fineste Vinne. Det er så fantastisk godt å ha en hund i leiligheten kjenner jeg, som jeg har savnet det! Jeg har jo bestilt min egen valp som kommer til høsten, og jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg. Nå skal jeg bruke resten av lørdagen på å se mer OL og kose med denne fantastiske gutten:

Ønsker dere alle en supersporty og  herlig lørdag. NYT helgen og kos dere alle sammen!

14 kommentarer
    1. Ååååh du e så flink!:) utrolig godt å start helga med maxpuls og koselig med hund i leiligheten, hun var sååååå søt. Kanskje du vill pass Max i sommer?:)

    2. Det ser så utrolig gøy ut på de treningene der! Kan de som er litt “nybegynnere” innen trening være med også? 😀

    3. Siri: og, eller det vil si, det var jo min eks-kjæreste sin hund, så hun bor hos han nå. Jeg savner veldig å ha hund selv, så det blir utrolig godt å få min egen snart 🙂

    4. Hei Nora,
      Et spørsmål ang BCAA som du drikker under trening. Tar du noen form for pre-workout før trening, og om det er mulig med BCAA under/etter trening eller om dette blir en dårlig blanding? 🙂
      Det hender en treningsøkt plutselig blir til to timer og vurderer om det kunne vært greit med litt “påfyll” underveis om du anbefaler denne 🙂
      På forhånd takk for svar! Ha en fortsatt fin søndag.

    5. Først må jeg bare få si at den hunden var bare utrolig søt! 🙂
      Jeg lurte egentlig hva du synes om smaken på BCAAen på bildet over? Jeg har den samme, bare i smaken pink lemonade, og er ingen stor fan.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg