Pump, pizza & PR

God morgen! Jeg skal straks dra avgårde på trening, selv beina mine er megastøle etter gårsdagens økt. Jeg fokuserer jo litt mer på rumpemusklene enn gjennomsnittet, og det er ekstra gøy når det begynner å gi resultater! Mange av dere har etterlyst noen “enklere” rumpeøvelser, som ikke krever alt mulig utstyr eller som gjør at hele gymmet stirrer på deg. Da kan denne under være god å prøve – alt du trenger er nemlig en fitnessball. Start med ballen på gulvet og hev den ved bruk av rumpemusklene dine, og svis et par sekunder på toppen. Kjenn etter selv hvor høyt du vil løfte ballen for best mulig kontakt – for noen kan det være som på bilde nummer to, og for andre som på bilde nummer tre. Kroppene våre er forskjellige, noe som er viktig å ta hensyn til på treningsstudioet 🙂 Jeg synes denne øvelsen er skikkelig god å avslutte ei økt med, ettersom den er relativt lett kan man virkelig pumpe ut aller siste rest i musklene.



Antishake tights / topp / sports-BH / treningssko / fitnessball finnes hos sponsor X-life.

Etter ei god treningsøkt drar jeg alltid rett hjem for å spise. Næring må musklene ha for å kunne vokse, og denne jenta vet å fylle på. Speltlompe-pizza er det lenge siden jeg spist, og det var derfor på sin plass i går. Jeg smurte de førstt med litt tacosaus, før jeg toppet med kyllingskinke, paprika, rødløk og lettost. Deretter gikk de inn i ovnen på ca. 180 grader i 5-10 minutter, men pass på slik at de ikke brenner seg. Når kantene har blitt litt brune og osten har smeltet kan du ta de ut og nyte verdens enkleste og sunne pizza. Topper du med sukkerfri ketchup, oregano og litt ruccola setter det virkelig prikken over i’en!  Dette er virkelig noe av det beste jeg vet, og det er absolutt ikke noe minus at den er ferdig på under et kvarter!




Jeg fikk nesten den herlige pizzaen min i vrangstrupen da jeg fikk melding fra ei venninne om at fitnessforstyrret-innlegget mitt var lagt ut på Dagbladet. I tillegg ble det delt på nettavisen, treningsforum, adresseavisen, hitra-frøya og jeg klarer fortsatt ikke helt å skjønne det. Skjønne at jeg klarte å treffe så mange med de ordene jeg satt og skrev på sofaen hjemme i stua mi. Det viser iallefall at det var på tide med litt ærlighet, og vise det som skjer bak fasaden også. Nå skal det sies at dette er mine erfaringer og mine tanker, og jeg skjønner at det er mange som er uenige med meg. Men tydeligvis er det mange, mange som føler på det samme også – og det er alltid bedre å være sammen om ting som er vanskelig. Jeg prøver ikke å sverte fitness på noen sett og vis, eller påstå at det er noe alle vil få problemer med. Fitness det er jo forsatt sporten min som jeg er uendelig glad i! Det finnes fantastisk mye fint med fitness, og jeg vurderer jo selv fortsatt å stille denne sesongen fordi jeg synes det er så gøy. Men alle de fine sidene av sporten jeg har skrevet mye om før, og det var ikke temaet akkurat denne gangen. Jeg synes bare det er viktig å vise at det finnes en bakside av medaljen også, og ikke bare et “fitness-eventyr” som mange kanskje tror. Så stopper man kanskje opp og tenker et par ganger før man skal stille første gang, som jeg tror kan være lurt.

DA var preworkout-drikken nede i magen, energien på topp, og jeg setter kursen mot gymmet. Finfin start på denne torsdagen her i trønderhovedstaden altså – håper alle dere har det samme 🙂

20 kommentarer
    1. Jeg syns du ordla deg utmerket i innlegget ditt, så det var ikke NOE vanskelig å forstå at du elsker sporten og at du ikke vil sverte den på noe vis. Eller at alle kommer til å slite med noe i det. Det kommer ALLTID kommentarer og reaksjoner som ikke henger på greip, så det må du bare se bort i fra! 🙂 Og speltlompepizza fikk jeg veeeeldig lyst på. Til helga, kanskje! 😀

    2. Håper virkelig du svarer på dette… Jeg syns det er utrolig hyklersk av deg å skrive det innlegget, men likevel skal stille, gå på diett, få enda flere forstyrrede tanker i hodet!! Du gir ut et budskap, men gjør noe helt annet selv! Er akkurat som om du vet hav som er rett men klarer ikke å gjøre det selv.. AKKURAT som når man har en type spiseforstyrrelse! Man vet at man må spise mer, men klarer ikke.. At du skal stille nå i vår, sier mye om at du faktisk ikke mener at det er “farlig” å stille, og at pytt pytt.. Det ordner seg..
      Setter pris på om du lar denne kommentaren bli publisert, og svarer på den 🙂

    3. Haha, ler av kommentaren over her. Hyklerisk å skrive innlegget, er jo faen ikke det. Jeg har ikke inntrykk av at Nora tenker “pytt pytt, det ordner seg..”. Hu er smartere enn som så.
      Og Nora, du er en utrolig stor inspirasjon! Stå på videre! Og herlig at du har åpnet deg slik om temaet, så ærlig.

    4. Jeg synes det du skrev var utrolig godt skrevet. Jeg skjønner at folk mener at jo men man bestemmer jo selv om man vil stille eller ikke, men det handler jo egentlig ikke om det. Det er jo ikke bare fitness som har en bakside ved medaljen! Og sånn jeg oppfattet innlegget ditt så var det hvordan man selv velger å takle det i ettertid. Det kan jo overføres til uendelig mange andre aspekter i livet også (utdanning, jobb, familieliv…).
      ELSKER speltlompepizza!! Er SÅ godt 😀
      Ha en fin torsdag videre! Solen STRÅLER jo her i barteby! Life is good!

    5. Helt enig med deg Natalie. Dette ble bare for dumt og dobbeltmoralsk. Ganske pinlig og flaut. Ble nysgjerrig på bloggen din og gikk gjennom både år og mnd. Du legger ut bilder av kroppen din når du er på diett. Der årer og sener er godt synlig og du er kry og stolt over de…., men hvor er bildene av deg utenom konkurranse form???? En annen ting jeg leste var at du likte best å holde en streng kosholdsplan hele året for at d ikke skal bli så stor overgang når du er på diett. Du skriver d er viktig å slappe av og kose seg. Når gjorde du d sist? Når du skriver at etter endt uke med sunn mat og trening er d ikke vits å proppe i seg i helgene. Er d å være et forbilde å gå ut med slike uttalelser. Tror dette var et påskudd for oppmerksomhet og frykten for de flotte 18 åringene som skal stille.

    6. Natalie og Veronica:
      Er det hyklersk av landslagsutøvere å uttale at baksiden med all trening/reising/konkurranse er liten tid til familie og dårlig samvittighet, siden de fortsetter med det? For da sier de jo en ting: de har dårlig samvittighet overfor familien. Men så gjør de noe annet: fortsetter. Legger ut bilder av trening, seiersbilder og det som er. Men hvor er familiebildene??
      Man må kunne snakke om negative sider ved en sport, og likevel kunne fortsette??
      Nora vet at hun har fått en forvridd syn på kropp, og ved og innrømme det og snakke om det, sender hun ut en advarsel om at denne sporten ikke er for alle. Og jeg antar at Nora kommer til å jobbe med seg selv, og endre synet på kropp off season.. Og da er det vel ikke hyklersk å fortsette??
      .

    7. Enig med bla. Siri. At Nora forteller om “problemene” sporten kan føre til, viser bare at Nora er reflektert, og veldig KLAR OVER dette. Og det er faktisk det første skrittet mot å være obs på “farene”, og gjøre noe med det. Flott, Nora!!!
      Til de som kaller det hyklerisk og roper om dobbelmoral… skal tro hvem som vil ha oppmerksomhet her? Barnslige uttalelser, rett og slett.
      Nora: Kan hvilke medier som helst bare legge ut blogginnlegget ditt uten å spørre deg om lov først?

    8. ut ifra et konkurranse perspektiv så er jo jenta feit ?
      Kunne jo ikke stilt i konkurranse me i formen der ?
      Men sett utenifra så er det jo ei frisk å fin jente selvfølgelig å det er viktig å huske på !
      Tror vell en av de ” store ” utfordringene til fitness/bodybuildere er å ikke se på seg selv med så strenge konkurranse øyne så ofte.
      Husk dere er ikke på konkurranse så ofte, og i ” vanlige ” folks øyne er dere supermenn hele året 🙂
      Stolt over deg og at du klarer å holde disiplinen så bra !
      Stå på !

    9. Takk for at du deler dine tanker med oss Nora! 🙂
      Selv har jeg endelig skrevet et innlegg om min egen spiseforstyrrelse på bloggen.. godt å få det ut! Lykke til, til deg og dine tanker <3

    10. Natalie: Jeg synes absolutt ikke det er hyklersk av meg å skulle stille igjen. Denne sporten har preget meg på både godt og vondt, det kan ingenting endre på. Det gikk enormt mye bedre for hodet mitt å konkurrere i 2013 enn 2011, fordi jeg visste hva jeg gikk til. Derfor tror jeg også at det vil gå enda bedre hvis jeg bestemmer meg for å konkurrere i 2014 også – nettopp fordi jeg klarer å se på alle sidene av sporten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg