Fredagspump

Fredag igjen! Ukene bare flyr av gårde, og denne helgen er det klart for nok en kurshelg med AFPT. Det er så fint at utdanningen til personlig trening er lagt til helgene, slik at man kan kombinere det med vanlig jobb. Jeg er allerede ferdig på jobb for i dag, og har hatt tid til å gjennomføre ei økt på beina. I og med at jeg har planlagt trene bein igjen på søndag valgte jeg å la hovedfokuset på denne økta være bakside lår og rumpe.

Knebøy 3 x 5, 60 kg

Lårcurl med manual 3 x 8, 18 kg

Pull through 3 x 15, 55 kg

Bulgarske utfall 3 x 10, 14 kg

Reverse hyper i kabel 3 x 12, 22 kg 

Lårcurl med manual er en utrolig god øvelse – den river virkelig i baksiden av lårene. Den utføres med å ligge på en benk, og ha manualen mellom føttene før du senker rolig ned og løfter opp igjen. Du trenger ikke å løfte høyere enn “rett opp” trekker du manualen lenger mot rumpa vil du nemlig miste spennet i hamstringen. Det kan være greit å begynne med en lett manual første gangen du utfører øvelsen, og heller øke etterhvert. Jeg kjørte med en manual på 18 kilo i dag, men begynte på 12 kg da jeg prøvde øvelsen første gang. 



Smilende og blå fra topp til tå i tights / topp / sko / shaker (sponsede lenker)

Ingen fancy Valentines middag på denne jenta ikveld, men det er helt greit fordi jeg har nemlig høydag med masse carbs! Trenger ikke mer for å få meg i strålende humør – en god treningsøkt og en stor bolle sjokoladegrøt etterpå. Da er livet bra 🙂 Jeg tenkte egentlig å lage fine hjertecookies av grøten min til ære for alle hjertes dag, men tiden strakk ikke vil. Jeg rakk likevel å lage et lite kunstverk av sjokoladegrøten min som jeg håper dere setter pris på:


Nå venter skolebenken, jeg er klar som et egg for å lære mer fra dyktige forelesere. Helt sykt å tenke på at jeg er ferdig utdannet personlig trener om noen få måneder! Jeg har en finfin kveld i vente med andre ord og ønsker dere en fantastisk flott fredagskveld 🙂

12 kommentarer
    1. Hei Nora, jeg har fulgt bloggen din lenge og du er så fantastisk inspirerende! Jeg har et spørsmål jeg håper du har tid til å svare på. Har du noen tips i forhold til motivasjon til cardio? Altså, jeg har jo motivasjonen, dørstokkmila er ikke spesielt lang eller noe, det er bare at noen dager når jeg er ute og løper kjenner jeg at jeg ikke er sliten, men jeg bare “gidder” ikke :p Veldig merkelig, for jeg vet jo hvorfor jeg løper og vil jo gjerne løpe for det er så deilig, noen ganger bare funker det ikke. Har du noen tips for å holde det gående? 🙂

    2. Elsker bloggen din og det du gjør! Stå på og fortsett sånn 😀
      Et spørsmål:
      Har du ikke samboer lenger, og hvor har hunden tatt veien? 🙂

    3. Hei!
      Du jeg lurer på en ting, når du logger hvilke sett og hvilke kg du trener som f.eks denne dagen, logger du bare toppsettene da? Har du flere sett men som du ikke skriver fordi du regner de som oppvarming?
      Stå på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg