Mandagsøkta

Mandag igjen 🙂 Det hersker ingen tvil om at jeg elsker mandager, og det er heller ingen tvil om at mandag er den internasjonale dagen for å trene bryst. Jeg kunne ikke være noe dårligere enn at jeg kjørte på med ei økt jeg heller, og den ble jeg ganske så fornøyd med. Jeg har begynt å trene benkpress igjen fordi jeg har så lyst å bli sterkere i baseøvelsene dette året – noe jeg skal klare. Nyttårsforsett er jo til for å oppnåes, ikke for å glemmes iløpet av våren! Dagens økt for min del så slik ut:

Benkpress 3 x 6, 52,5 kg

Skåbenk med manualer 3 x 10, 18 kg

Brede dips 3 x 13

Cable crossovers 3 x 10, 16 kg

Pushdown med stang 3 x 8, 45 kg

Sittende tricepspress over hodet 3 x 10, 18 kg

EZ-curl 3 x 8, 22,5 kg

Hammercurl 3 x 10, 32 kg

Helt til slutt avsluttet jeg styrkeøkta med 3 x 10 hoppende pushups mellom kasser, den er så god! Utføres ved å ta en pushup oppe på kassen, så skyver du fra og “hopper” ned til gulvet hvor du utfører en ny pushup. Deretter “hopper” du opp på kassen igjen og gjentar så mange ganger du klarer. Litt vanskelig å forklare – men det er kanskje lettere å se på actionbildene under. Etter endt økt i dag måtte jeg selvfølgelig løpe min første 5k, kan jo ikke starte uken uten å kjøre på med min egen cardiochallenge. Tiden i dag ble 27:16 – den skal forbedres i løpet av uken for å si det sånn! Gleder meg til å høre hva deres tider ble – jeg må jo prøve å være like god som dere! Så gjerne post tidene deres på instagram og hashtag med #5k5dager slik at jeg noe å strekke meg etter.

Topp, tights og hood fra Better Bodies, sko fra Inov-8


Gladlaks med to tomler opp etter bra trening på favorittsenteret Hit the Gym 🙂

Jeg og lillesøss lagde som nevnt morsdagskake i gårkveld – og vi gikk for en lettvint variant med ferdigmix. Men det har ingenting å si når den smaker så godt, kaken falt i smak hos hele familien! Mixen kan brukes til å lage flere forskjellige kaker, men gulrotkake er definitivt min favoritt. Bare bland miksen med 4 egg, 2 dl vann, raspet gulrot og 1 boks mager kesam – så har du en sunnere, sukkerfri proteinbombe av en kake som smaker helt nydelig! Som glasur brukte vi en boks mager vanilje kesam – det enkle er ofte det beste vet dere 🙂




Innlegget inneholder sponsede lenker

14 kommentarer
    1. vet ikke om jeg klarer målet med 5 dager, men starta iallefall mandagen med 5km etter å ha hatt nærmest løpestopp i flere mnd pga kranglete knær! fikk omtrent samme tid som deg 🙂 og ny løpedate er avtalt på onsdag! 🙂 lykke til, følger med 😉

    2. Jeg løp på 28.21. startet de første 3 km med et skjema til 30 blank+aksellerasjon mølle. Altså 10 km/t. Sette den opp til 13 km/t den siste delen og løp inn til 28:21. Liker å starte litt rolig for å komme inn i takten. Løper du med samme fart hele tiden nora?

    3. heii 🙂
      Så på et innlegg du skrev tidligere at du tok 60 kg i knebøy til boks, og det lå med et bilde 🙂 men på bildet er det 50kg? 30 på sidene og 20 i stangen 🙂 ? så lurte på om hvordan du fikk det til å bli 60 kg eller om du trener med spesielle typer stanger som veier 30 kg?

    4. Hei Nora! Det er så artig og motiverende med slike mål! Gjør at man virkelig bestemmer seg, -og gjennomfører! 🙂 I fjor hadde jeg et mål om å bestige et fjell (ca 800 høydemeter) her i nærområdet minst en gang per kalendermnd. Og det målet hjalp meg opp og ut flere ganger 🙂 I dag løp jeg 13 km totalt, de 5 første på 26,13. 🙂

    5. denne challengen vil jeg bli med på ! min rekord på 5k er vel på 24 min, men usikker på om jeg klarer å slå denne nå ,hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg