Oransje pannekaker og søndagstur

Disse oransje herlighetene smaker faktisk enda bedre enn de ser ut som! Søndag er den store pannekakedagen i mine øyne, de smaker nesten ekstra godt bare fordi det er søndag. I allefall smaker de godt når man har hatt en god treningsøkt først, slik jeg hadde i dag. Jeg lager alltid pannekakerøren klar før jeg drar på trening, slik at de er klar til steking med engang jeg er hjemme. Oppskriften på pannekakene jeg spiste i dag tidlig ser slik ut:

450 g søtpotet

300 g gulrot

2 hele egg

30 g vaniljeprotein

2 ts fiberhusk

1 ts bakepulver

3 ss sukrin

10 dråper vaniljestevia

2-3 dl vann

Kok søtpotet og gulrot til det er mykt og mos sammen med stavmikser. Tilsett så alle de andre ingrediensene før du steker i en teflonpanne på middels varme. Jeg fikk syv tykke pakkekaker av denne røra, og den holder deg virkelig mett i mange timer! “Vaniljesausen” på toppen er 15 g vaniljeprotein, 3 ss sukrinmelis og noen dråper vaniljestevia blandet sammen med litt vann – og selvfølgelig sukrin gold på toppen. Herregud så godt sier jeg bare, hvem skulle tro at søtpotet og gulrot kunne bli så bra i pannekaker? 


God og mett etter å ha spist dette heftige pannekaketårnet dro jeg hjem til mine kjære foreldre for å feire morsdag. Vi gikk først en lang og fin søndagstur, viktig å utnytte det fine været! Men selv om det var sol her i Trondheim er det fortsatt kaldt ute, så det gjelder å kle på seg godt. Ullundertøy og Goretex-sko holdt meg god og varm gjennom hele turen, samtidig som kroppstemperaturen økte litt av å leke apekatt i trærne:




Varm og superfin ullgenser & ullbukse fra Kari Traa, terrengsko i Gore-Tex fra Reebok ( innlegget inneholder sponsede lenker)

Nå skal jeg straks servere middag og sunnere gulrotkake til verdens beste mamma, før jeg skal tilbringe resten av kvelden i sofaen med familien. Lade opp batteriene til neste treningsuke med både gode styrkeøkter og cardiochallenge! Jeg er så positivt overrasket over hvor mange av dere som ville bli med – det gjør meg så glad 🙂 Jo fler jo bedre synes virkelig jeg, sammen om å bli i bedre form. Ha en fin kveld alle sammen – og gratulerer med dagen til alle flotte mødre.

10 kommentarer
    1. Jeg har sjokolade, jordbær og stracciatella protein og oppskriften hadde selvfølgelig vaniljeprotein :p tror du det kan bli godt med noe annet enn vanilje? 🙂
      Ha en fortsatt fin søndag 🙂

    2. Du har en helt fantastisk blogg Nora!! Disse pannekakene så veldig gode ut, og jeg ble så glad da jeg oppdaget at jeg hadde alle ingrediensene i skapet mitt. 😉 Jeg har akkurat begynt å blogge selv, og prøver meg frem med oppskrifter og jeg må si at du er en stor inspirasjonskilde. TAKK!

    3. Har så lyst på sånt Kari traa sett men vet ikke helt hvilken størrelse jeg bør ha, eller passer. Jeg er 160 høy og veier ca 50 kg. Hvilken størrelse tror du hadde passet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg