Cardiochallenge – er dere med?

Søndagsmorgen og jeg er snart klar for ukens siste økt! Stryketreninga mi går supert nå om dagen, jeg trener jo fortsatt etter Curves-programmet med litt innslag av egen fantasi. Jeg er veldig fornøyd med programmet som fokuserer på rumpe og lår,og jeg synes også fremgangen min har vært veldig god. Det er derimot på cardio-treninga jeg trenger en ekstra boost, der mangler jeg litt motivasjon nå for tiden. Men sånn kan det jo ikke være – det blir verken sceneform, SK2014 eller inn i bunaden av å droppe kondisjonstreninga! Derfor har jeg bestemt meg for å kjøre på med en skikkelig cardiochallenge neste uke, nemlig å løpe minst 5 kilometer i minst 5 dager.

#5k5dager skal få fart i fettforbrenningen!

Jeg motiveres av utfordringer, av å sette meg mål og nå de. Men det trenger ikke være langsiktige mål som konkurranse eller sommerform, kortsiktige mål er et nyttig verktøy det også. Det gjør noe med situasjonen her og nå, og i dette tilfellet kommer det til å få meg til å løfte rumpa og få på joggeskoene! Da kan jeg ikke droppe løpinga, selv om kanskje sofaen eller ei OL-sending frister mer. Fordi jeg har sagt at jeg skal gjøre noe – og da må jeg jammen gjennomføre det også! Er det flere enn meg som føler det på denne måten? I såfall utfordrer jeg alle dere til å bli med på cardiochallenge! Last opp bilde på instagram og hashtag med #5k5dager – så viser vi hverandre at DETTE KLARER VI! Jo flere jo bedre, sammen kan vi løpe oss i bedre form. Så bruk søndagen til å slapp av, finn frem joggeskoene og la de stå klare til det braker løs i morgen!

Er dere med?

32 kommentarer
    1. For en artig utfordring! Men jeg lurer på hvordan du tenker å legge inn løpeøktene i forhold til styrkeøktene? Da tenker jeg spesielt i forhold til underkroppsøktene? Blir det to atskilte økter, en på morgen og en på kvelden? Hvilken økt tenker du å kjøre først i så fall, og hvorfor? Eller tenker du ta løpeøkta direkte etter ei styrkeøkt?
      Beklager mange spørsmål, men ble bare veldig nysgjerrig på hvordan du mener det er best å gjennomføre dette 😉

    2. Malin: Jeg tenker rett og slett å bare ta det der det passer best inn i timeplanen min jeg 🙂 Noen dager vil jeg nok kjøre to separate økter, og andre dager legge inn løpinga rett etter stryketreninga 🙂

    3. Bra initiativ! Jeg holder selv på med kondisjonschallenge som varer over 10 uker. En dag med langkjøring, en med pyramideintervall og en med langintervall per uke. Så øker tid og fart gradvis for hver uke. Beinhardt! 🙂 Utfordringen ligger på bloggen uke for uke om du vil utfordre kondisjonen litt 🙂 God søndag!

    4. Pass på dere som ikke er vant til å løpe, dere vil ikke pådra dere belastningsskader som feks beinhinnebetennelse som man fort kan bli “stuck” med resten av livet. 5km er langt for en som sjelden/aldri løper. 5km er langt for meg som sliter med kronisk beinhinnebetennelse, selv om jeg løper mye. Kjør på med gå/løp istedenfor, la kroppen tilvenne seg belastningen.

    5. Hei og god søndag.
      Jeg skal smått begynne å løpe igjen jeg også tror. Men nøyer meg med 3ganger i uka 5km.(y)
      Og.. Et lite spm.
      finner noe svar på, prøvd å tenke meg til svaret selv ? men fortsatt usikker.
      Oppkarbing: er det viktig å drikke rikelig med vann/væske dagen i forveien av en oppkarbing? Og under selve oppkarbinngen? Vet at karb vil holde på vann ? går opp i vannvekt dagen etter for så gå ned igjen..
      Takk.

    6. Hei! Har et spørsmål, og håper du har tid og svare. Mange som sier at hvis man vil bli sterk og fit, er det viktig og fokusere på styrken og heller droppe litt cardio? Hva tenker du? 🙂 Tar det mye på muskelmassen og løpe?

    7. Hva vil du si er mest effektiv trening for fettforbrenning? 🙂 Intervaller eller langkjøringer? Når skal man evt sette de opp i forhold til styrketrening? Hadde satt kjempe stor pris på svar siden jeg skal ha løping inn i programmet mitt 🙂

    8. Jeg skulle ha vært med.. buhu har hatt treningsstopp i to uker. Fikk senehinnebetennelse i helen, også ble jeg syk på det hele! Vet du forresten hvordan man bør trene opp løping etter en betennelse? Etter å ha lest bloggen din har jeg blitt mer motivert for styrketrening. Takk, for jeg ser frem til å bli litt sterkere i hele kroppen:D!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg