Early birds

God morgen! Halvveis i uka allerede, og jeg er ferdig med dagens trening. Styrkefri i dag, men jeg sto opp tidlig for å tyne kroppen på Maxpuls. Jeg begynner ikke på jobb før klokken 12 i dag, men likevel var det ikke noe problem å stå opp da klokka ringte 0530. Jeg er alltid motivert for trening på Maxpuls – det er så utrolig gøy form for trening! Flinke instrukøtrer, treningsglade mennesker og bra stemning, da må det liksom bare bli bra. Det kan være litt vanskelig å få i gang kroppen så tidlig på morgenen, men med en stor scoop S.A.W var jeg klar for å svette! Merker virkelig den ekstra energien i kroppen, og det kom godt med under dagens økt.

Innlegget inneholder sponsede lenker

I dag kjørte vi fire timeset på 5 minutter, med tre øvelser på hvert sett. Det vil si at vi kjører øvelsene på hvert sett kontinuerlig i de 5 fem minuttene, og gjennomfører så mage runder man klarer. Deretter har man en pause på et par minutter før neste sett med nye øvelser begynner. Jeg liker slike sett veldig godt, det gir så bra motivasjon til å klare så mange runder som mulig på de fem minuttene vi arbeider. Etterpå er man jo helt ferdig med den enkelte øvelsen, så da vet jeg at jeg virkelig kan ta i alt det jeg klarer! Dagens fire sett så slik ut:

1. 10 skulderspress på hver hånd med kettlebell, 10 boxjumps, 10 airsquats

2. 10 overhead swings med kettlebell, 10 dips på boks, 40 jump rope

3. 5 clean på hver hånd med kettlebell, crawl over gulvet til racks, 5 hangups

4. 10 situps, sprint til racks, 10 burpees

Den siste var virkelig en killer, jeg mener, sprinting OG burpees? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hater burpees. Men øvelsen tvinger virkelig pulsen opp, og det er jo liksom litt av poenget så jeg kan vel ikke klage! Uansett ble jeg sittende slik ei god stund etter økta, sliten jente som dere sikkert ser:

Ettersom jeg har store planer om å trene mye på Maxpuls fremover har jeg bestemt meg for å investere i et par løftesko! Jeg har trent med mye feil sko tidligere, men det skal jeg slutte med nå. Gode og riktige sko er så viktig for utførelse og teknikk at jeg ikke kan sluntre med det lenger. Men jeg sliter med å bestemme meg for farge, så jeg tenkte å benytte dere som hjelp! Jeg har allerede bestemt meg for modell fra Reebok, de har så mye kult til crossfit! Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha skoene i svart/hvit eller grå/oransje. Gøy med farger, men igjen er det kanskje enklere å matche svart/hvit med resten av treningsgarderoben min? Jeg er tidenes vinglepetter akkurat nå – så her blir jeg glad for hjelp fra alle dere! 

Hvilken farge ville du ha valgt? 

27 kommentarer
    1. Oransje/grå. Selv kjører jeg på med massevis av farger, noen ganger uavhengig av om de matcher også 😉

    2. Ville gått for de hvite, de passe jo til alt 😀 Gled deg til å prøve disse skoene, de er virkelig en drøm! Jeg bruker de til alle øvelser innenfor crossfit bortsett fra markløft og jeg ELSKER de!

    3. Uansett hvilke farge du velger kommer du garantert til å bli kjempefornøyd!! Har samme sko selv, og de er helt fantastiske!!😊

    4. Har nettopp kjøpt meg knall-oransje joggesko:D Eelsker fargen, selv om de ikke sjeldent matcher resten av treningstøyet. Så ville gått for de oransje:)

    5. Jeg skulle si at du skulle gå for de sort/hvite, men så scrolla jeg ned og så de grå/oransje. Jeg syns de var såååå kule at jeg helt klart hadde gått for de! Takk for at du inspirerer. 🙂 Stå på!

    6. Hei, først og fremst: fantastisk motiverende blogg 🙂 Henter både treningsinspo og matinspo her.
      Har egentlig noe jeg lurer litt på ift til proteinershakes. Tar ofte proteinshake etter rene styrketreningsøkter. Men ofte for min del går det mye i et par sett ulike øvlser før en cardioøkt, og ofte kjører jeg rene cardioøkter med intensitet av varierende grad. Lurer bare på hva du anbefaler av tilskudd til disse øktene? Kan man fortsatt bruke protein? Og i såfall, før, under eller etter trening?
      Håper du kan gi noen råd på veien 🙂

    7. Definitivt de sorte og hvite, mye lettere og matche med antrekkene. da slipper du å stå der og angre på at du ikke vasket den maskinen med det treningstøyet som matcher skoene i går ^^

    8. Digger deg Nora! Du gir så enormt mye inspirasjon!
      Utrolig kule begge to! men hadde kanskje gått for de hvite, lettere å kombinere til mere klær som du sier! 🙂

    9. Det hørtes ut som en tøff treningsøkt tidlig på morgenen! 🙂
      Jeg hadde valgt de svarte og hvite skoene! Lett å matche med fargerikt treningstøy!

    10. Hei! Hva synes du om S.A.W.? Har du brukt det lenge?
      Merker du noen negative bivirkninger med produktet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg