Morgencardio og søtere søtpotetmos

 Jeg startet denne tirsdagen med 50 minutter morgencardio ute i den kalde vinterlufta. Ordet “morgencardio” høres kanskje fancy ut, men det betyr bare at man gjør en form for kondisjonstrening før frokost. For min del blir dette ofte rask gange, jogging eller intervaller, alt etter hva jeg er i humør til. I dag våknet jeg stiv som en tømmerstokk etter søndagens beinøkt, og valget falt derfor på rask gange i dag tidlig. Jeg skal ærlig innrømme at det noen dager er vanskelig å komme over dørstokkmila når det er så kaldt ute, men det gjelder bare å kle godt på seg. For min del er det iallefall en fantastisk følelse når jeg først har kommet meg ut, ingenting får meg til å våkne som den kalde og friske lufta ute. Perfekt start på dagen med andre ord 🙂  


Holder meg god og varm i ullundertøy fra Kari Traa. Både genseren og buksen i merinoull er på salg hos sponsor X-life akkurat nå.

Dere husker kanskje denne søtpotetmosen med gulrøtter som jeg postet for ikke lenge siden? Hvis dere ikke har prøvd den enda anbefales den virkelig – ellers kan du prøve den nye varianten jeg hadde til lunsj i dag. Denne gangen ble det en søtere variant med blomkål i stedet for gulrot, og den ble ufattelig god den og! Kok 300 g søtpotet og 300 g blomkål før du moser sammen med stavmikser. Tilsett en klype salt, gjerne en klatt smør og i tillegg en ss sukrin og en toppet ts kanel. Det høres kanskje rart ut, men jeg lover at det smaker helt fantastisk sammen! Jeg er så glad for at jeg har oppdaget søtpoteten, jeg tror faktisk det er min favorittingrediens. Den kan jo brukes til så mye, og smaker godt til alt. Jeg serverte med stekt kylling, wokgrønnsaker med sukkerfri ketchup på og litt ruccola på siden. Spesielt godt smaker det hvis du har et iskaldt glass Pepsi Max til 🙂 Da sier jeg bare velbekomme!

 

11 kommentarer
    1. Hei Nora! 🙂
      du gjør en kjempe bra jobb med treningen din! Du ser utrolig bra ut, jeg leste litt om kostilskudene du brukte, jeg har nå kjøpt meg den kreatinen du bruker. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal bruke den, hehe! Hvordan bruker du den? hva blander du den med og hvor mye eventuelt? og når tar du den? 🙂 stå på! du motiverer meg MASSE!!!

    2. Herlig! Helt enig om dørstokkmila; så umotiverende å gå ut nå når den pinefulle kulda ligger over byen :/ Menmen! Hurra for ullundertøy!
      Prøvde forresten den hvite pizzaen sammen med min mor. Den var amazing! ^^,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg