Drittøkt og vaniljeris

I dag hadde jeg en latterlig dårlig treningsøkt. Lette vekter var plutelig tunge, null kontakt og ingenting stemte. Det hender heldigvis svært sjelden – og jeg kan virkelig ikke huske sist jeg hadde en så dårlig økt. Jeg måtte bite tenna sammen bare for å gjennomføre, og etter 45 minutter ga jeg meg et par sett for tidlig. Kroppen ville bare ikke i dag, enkelt og greit. Det kan skje den aller beste av oss – ingen har fantastiske økter hver eneste dag. Jeg synes det var en mye større bragd å komme meg gjennom denne dårlige økta enn å gjennomføre en kanonøkt, så jeg gir meg selv skryt for at jeg ikke bare gikk hjem med en gang. Det er ikke alltid man “knuser beina” eller “dreper skuldrene,” og på slike dager er det viktig å huske at all trening er bedre enn ingen trening. Det er jo også engang sånn at dårlige treningsdager gjør at en setter desto større pris på de gode. Uansett ville jeg ikke la en dårlig treningsøkt ødelegge for resten av kvelden min, så jeg trøstespiste litt og fikk besøk av gode venninner. Selvfølgelig måtte jeg trøstespise noe som sto på matplanen min, det er ikke noe som heter å sprekke på konkurransediett i min verden. Men vaniljerisen min er så godt at det like gjerne kunne vært en full pose med Candyking, iallefall nesten 😉

1. Kok opp 150 g ris sammen med et fullt rør av steviadråper med vaniljesmak

2. La risen avkjøle seg litt før du rører inn to spiseskjeer med kalorifri Mashmallow Dip


3. Topp med kanel og sukrin gold 


Så er det bare å nyte, dette er nemlig farlig godt! Med denne skåla fortært og noen timer jenteprat var humøret fort på topp igjen, slik det skal være. Dette er jo en gladblogg, men jeg synes det er viktig å være ærlig også om de gangene treningen ikke går som jeg har tenkt. Heldigvis har jeg utallige økter å rette det opp igjen på, og neste økt er jeg sikker på blir bra igjen. Skal jeg klare det må jeg komme meg i seng snart, søvn er jo så utrolig viktig for gode treningsresultater. Men jeg har blitt liggende her på sofaen min i råsa joggebukse med fyr i peisen og en god bok, og virkelig fått senket skuldrene. Jeg burde være flinkere til å ta meg tid til å lese, men det kommer vel av seg selv når jeg begynner på skolen igjen om et par uker. Tenk at jeg straks er PT-student! For dere som lurer på hvordan denne utdanningen ser ut finner du mer om den her og det er faktisk fortsatt ledige plasser igjen til oppstarten her i Trondheim den 31.januar. Kjenner jeg får sommerfugler i magen bare av å tenke på det! Uansett, nå må jeg ta med de sommerfuglene og komme meg under dyna, en ny dag med jobb, matbokser og trening venter i morgen. God natta!

13 kommentarer
    1. Så godt å høre at selv ironwoman kan ha slike økter også, at det ikke bare er oss “dødelige.” God økt i dag!!

    2. Godt å høre at ikke det bare er meg som har sånne drittøkter i blant – vi er alle mennesker, yay ^^
      Til vaniljerisen: måler du opp 150g ukokt ris, eller 150g ferdig kokt? Ser skikkelig digg ut, blir mitt postworkout-meal i dag! Har du et alternativ til marshmellow-dippen?

    3. Synes det er bra at du deler at du også har dårlige treningsøkter innimellom, for hvem har vel ikke det? Etter en dårlig økt kommer sikkert en kanonøkt, så lykke til med treningen i dag!! 🙂
      Jeg utdanner meg selv til PT, så blir spennende å følge bloggen din mens vi holder på med samme utdanning! Skal faktisk på første samling i morgen til søndag på NIH. Gleder meg!! 😀

    4. Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen!
      Først og fremst må jeg bare si, wow for en kropp på deg! Når det er sagt vil jeg du skal vite at jeg er helt enig med deg. Det å ha en sterk og sunn kropp med muskler er det absolutt fineste. Jeg har selv trent vektløfting i 8 år, men jeg har likevel aldri gjort det for kroppen sin del. Det er kun en positiv bonus som kommer med. Jeg trener for å bli best mulig i idretten min, få en sterkest mulig kropp og bedre helse enn noensinne.
      Jeg ønsker å en dag se ut som deg, for herregud jente du er virkelig helt nydelig. DEN rumpa! Nå høres jeg sikkert ut som en gal gammel mann, men det er jeg ikke. Haha, måtte bare kommentere den bakenden av den grunn at du ser helt smashing ut, og jeg kunne ikke ønsket meg en finere kropp 🙂
      Når det er sagt ønsker jeg å vise deg denne forandringen. Jeg er ikke noe fan av å reklamere for egen blogg, men jeg er stolt over framgangen jeg har fått det siste året når det gjelder kroppen min, Ta gjerne en titt her: http://vektlofterjenta.blogg.no/1389802348_fr_og_etter_bilder_av.html

    5. Linn Therese: åh – nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si, jeg ble litt målløs! Tusen , tusen hjertelig takk for alle de fine ordene 🙂 Nå lyste du virkelig opp dagen min!

    6. Martine: både stevia og dip er kalorifritt så da blir det kunn innholdet i selve risen 🙂 ris er jo karbohydrater så det er f.eks perfekt på fyll etter trening!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg