To favoritter

God morgen! Jeg tenkte bare jeg skulle dele en av gårdagens øvelser med dere før jeg løper på jobb. Jeg har nemlig lagt inn noen nye favoritter i øktene mine – jeg liker å ha mye variasjon sånn at musklene aldri klarer å bli vant til treningen jeg gjør. Jeg gjør selvfølgelig fortsatt baseøvelser som utfall og knebøy jevnlig men endrer støtteøvelsene. Gårsdagens økt var litt lengre enn vanlig, og jeg var nesten litt småkvalm da jeg var ferdig. Heldigvis hadde jeg høydag med masse karbohydrater til påfyll etterpå – det hadde jeg nemlig behov for etter denne økta:

Zercher squat 3 x 8

Strake markløft 3 x 10

Sumo squat 3 x 10

Bulgarske utfall  3 x 8, i supersett med

Glutebrige m/strikk og 3 sekunder stopp i topp

Pull through 3 x 15

Sumosquat kan utføres med manual, i smithmaskin eller mellom to benker slik jeg demonstrerer under. Dere ser det også i denne videoen jeg filmet for over to år siden, med litt dårlig teknikk og helt forferdelig valg av treningssko, men det viser i allefall utførelsen av øvelsen. Fordelen med å ta den mellom benker er at det tillater deg å gå enda lengre ned enn ass to the grass, og tvinger altså rumpa di til å jobbe litt ekstra. Ja, det ser litt teit ut – men er ikke det fellesnevneren for alle rumpeøvelser som fungerer?

Genser fra Better Bodies / Antishake-tights fra Röhnisch / Sko egnet for styrketrening fra Inov-8


Jeg var som nevnt skikkelig sliten etter økta, og kunne ikke fått bedre påfyll enn hva som ventet på meg hjemme. Nemlig en stor skål med havregrøt, riskaker, banan og sjokoladeprotein. Det er kanskje enkelt – men det blir faktisk ikke bedre! Havregrøten koker først jeg med sukrin og litt salt, den blir så mye bedre av å koke den enn å lage i mikroen. I mens blander litt vann min personlige favoritt, belgisk sjokoladeprotein og blander til en en tykk krem som jeg legger på toppen, sammen med et dryss av sukrin gold. Hurra for høydag sier jeg bare!


Inneholder sponsede lenker

17 kommentarer
    1. Du er så inspirerende. Tenker at du blir en super PT! 🙂
      Er så lei av å lese alle bloggene som ikke trener hardt, men likevel anbefaler både tilskudd og treningsøvelser. Skummelt. Men da er det så deilig med kvalitetsblogger som din. 😀

    2. Hei!
      Går på satsen i byen- men får meg bare ikke til å stille meg oppå to benker midt blant supermasse folk og gjennomføre denne øvelsen som du viser her. Hadde jeg hatt en treningspartner hadde det sikkert gått. 🙂 Gi meg en oppmuntring til å klare det hehe 🙂

    3. Hei! 🙂 Ser du inntar karbohydrater og proteiner en stund etter treningsøkta. Tror du dette er et bedre alternativ enn å hive i seg riskaker og en shake i garderoben rett etter trening? Frister mye mer å lage en slik blanding hjemme!

    4. LB: Jeg har troen på raskt påfyll, og for min egen del bor jeg 5 minutter fra gymmet så da kan jeg skynde meg hjem og spise der. Bor du et stykke unna ville jeg anbefalt å tatt det i garderoben 🙂

    5. Har ikke vært på bloggen din på flere dager, men du er så flink til å oppdatere at det er masse å lese/se.
      Kjempekult treningstøy og det sitter knall. Men hva slags truser bruker du under slikt tøy ?
      Vanskelig å finne truser som er like behaglige når du virkelig bruker treningstøy til skikkelig hardtrening.
      Skal prøve å være på bloggen din hver dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg