Årets første

I gårkveld kjente jeg virkelig hvor fantastisk det var å komme tilbake til rutinene. Trening, cardio og avslapping i sofaen etterpå – en perfekt fredagskveld i mine øyne. Og det kommer til å bli mange av dem fremover, jeg gutser nemlig på mot vårens konkurranser. For første gang er jeg faktisk ikke 100% sikker på om jeg klarer det, men motivasjonen er i allefall på topp. Grunnen til at jeg er litt usikker er fordi jeg starter på skole i slutten av januar, samtidig som jeg fortsetter i jobben min. Jeg skal jo utdanne med til å bli personlig trener, og da vil skole og jobb være førsteprioritet. Når jeg endelig skal ta denne utdanningen jeg har har drømt om å ta så lenge skal jeg gjøre det skikkelig, og legge ned all den innsatsen som trengs for å bli en skikkelig god personlig trener. Akkurat nå vet jeg jo ikke hvor mye av tiden min skolen kommer til å ta, så det kan jo hende at det går helt fint også. Det tror jeg egentlig at det gjør – jeg er tross alt vant til å ha mange baller i luften samtidig og elsker at ting skjer. Og om jeg ikke skulle klare det er konsekvensen kun at jeg blir i kanonform og heller stiller til høsten. Ikke dumt det heller 😉 Jeg startet uansett superbra i går sammen med Siri på Hit the Gym, og det var ufattelig godt å være tilbake! Vi kjørte på med underkropp i dag, så skal overkroppen få kjørt seg i morgen. Økta vår så slik ut:

Knebøy 3 x 6

Ettbeins strakemarkløft 3 x 8

Bulgaske utfall i supersett med glutebridge med strikk 2 x 12 på hver øvelse

Donkeykick i smithmaskin 2 x 15 på hver fot

Pullthrough 3 x 15

Legextensions 2 x 12


Ettbeins strake markløft med manualer. Tightsen fra Better Bodies er det forresten januarsalg på og du kan klikke den hjem ved å trykke her.

Ettbeins strake markløft river virkelig godt, så om du ikke har prøvd denne øvelsen anbefales den på det sterkeste. I dag kjørte jeg den med kettlebells, men du kan også bruke manualer som på bildet over eller med stang. Økta varte totalt i nesten 1,5 time, men vi stoppet ikke med det. Etterpå tok vi en powerwalk på ca. 90 minutter, før vi endelig kom hjem til middag. Det enkle er ofte det beste, spesielt når to sultne jenter skal svinge seg på kjøkkenet. Karbonadedeig, grønnsaker og ris ble den enkle men supergode middagen vår – så herlig å spise bra mat igjen! Jeg har spist min del junk i USA og merker veldig godt hvordan det påvirker både kropp, hud og energi. Back on track!


Dette var altså gårsdagens middag, og nå venter dagens første måltid om ikke så lenge. Pannekakerøra står klar i kjøleskapet, for å gi meg energi til dagens to økter. Først Maxpuls før styrketrening, kan ikke bli bedre enn det.  Ha en supersporty lørdag alle sammen, kick ass på trening i dag!

15 kommentarer
    1. Du klarer nok det! Du kan jo over gjennomsnittet mye om kosthold og trening så mye av PT utdanningen er nok repetisjon! 🙂 Lykke til Nora.

    2. For en super start på et videre knall-treningsår! Hvor skal du ta PT-utdanninga di? Og kunne du laget en demo-video av øvelsene du gjorde i denne økta?

    3. Får du utdannelsen sponset??:) hvem som skal coache deg mot konkurranse??:) og hvilket team skal du stille for??:)

    4. Så herlig å være tilbake igjen 🙂
      Har selv hatt en del litt mer “avslappende” dager i desember så er skikkelig deilig å fått ladd opp batteriene til det nye året.
      Ha en fin dag 🙂

    5. Hei! Du er en stor inspirasjon! Jeg lurer på hvor lenge du trener styrke når du trener? Har du lang pause mellom hver øvelse? Og hvordan er det med løping vs styrke.. Hva gjør du mest av? Pleier du å gjøre begge deler hver økt? 🙂

    6. Heeelt enig i at det enkle ofte er det beste!:-) Ris og karbonadedeig<3 rett og slett. Godt du har en slik tankegang angående skole, jobb og konkurranse!:-)

    7. Hei! Hvordan er better bodies-tightsene i størrelsen? Og hvordan er de for eksempel i forhold til 2XU tightsene?;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg