New York New York

God kveld Norge! Vi kom frem til New York sent i går kveld, og etter en liten krise hvor jeg klarte å legge igjen passet mitt på flyet kom vi endelig frem til leiligheten. En sliten familie gikk rett i seng, og la oss på lading til en ny dag full av opplevelser. Den startet magiske Times Square, og løfteglad som jeg er måtte jeg plukke opp lillesøss for et bilde.

Jeg har jo vært her før, men blir fortsatt sjokkert over hvor stort alt er i USA. Bygninger, mennesker, biler, maten – alt er så enormt! Sånn sett er det veldig greit å bo i leilighet – slik at vi i allefall kan lage noe av maten selv. De har så mye spennende i butikkene, både når det kommer til mat og klær. I morgen er den store shoppingdagen, og jeg skal gjøre mitt aller beste for å ikke bruke så mye penger. Wish me luck! Med mye sightseeing i dag måtte vi hvile beina og ta noen glass vin, det smaker alltid godt . Jeg som bare drikker alkohol et fåtall ganger i løpet av et år merket de to glassene mine godt, haha!

Grunnen til at vi er her denne romjulen er for å feire mine flotte foreldre. De har 25 års bryllupsdag den 30 desember, og tok med hele familien hit til New York for å feire. Fantastisk ide synes jeg! Etter sightseeing tok vi alle turen opp i Rockefeller Center for å se byens beste utsikt. Sist jeg var her dro vi opp i Empire State Building, men jeg synes Rockefeller var mye, mye bedre! Uten gitter foran, og så får man jo faktisk se så fin Empire er også.

Etter å ha sett lenge på den fantastiske utsikten dro vi på Starbucks for litt koffeinpåfyll. Gingerbread latte varmet kropp og sjel, før vi avsluttet kvelden på Broadway. Jeg elsker musikaler og har sett de fleste store nå, men Chicago hadde jeg ikke sett før. Veldig bra underholdning – og en super start på oppholdet vårt her i storbyen. Nå skal jeg komme meg i seng slik at jeg er klar for shopping i morgen 🙂 Natta!

11 kommentarer
    1. Flott innlegg! Å jeg drømmer om å reise til New York…. Det ser ut som at dere har det helt fantastisk, og du ser strålende ut! Kos deg videre med kvalitetstid med familien din.

    2. Åh, så gøy! Skal dit selv om to måneder så gleder meg til å lese om din reise 🙂
      Vet du forresten hvor jakka/kåpa til søsteren din er fra? Første bildet 🙂

    3. Hei Nora! Ser helt magisk ut å være i NY nå 🙂 jeg drar dit i juni, og lurer på om du ville anbefalt den leiligheten dere nå leier (hvis det ikke er privat?). Vi ønsker omgå å ha mulighet til å lage oss litt mat selv når vi er der, og da er en apartment midt i blinken 🙂
      Nyt tiden, og godt nytt år!

    4. En riktig god jul til deg og dine! Jeg håper julekvelden din var fantastisk!
      Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år sammen med nære og kjære 🙂
      Jeg håper også du fikk alt du ønsket deg, og dersom du ikke gjorde det kan jeg tipse deg om julegavekonkurransen jeg har på bloggen min nå. Jeg gir bort en eksklusiv julegave til en av leserne mine, den er full av sminke, et par plettfrie klesplagg og accesories 🙂 Vinneren trekkes på selveste nyttårsaften!
      Lykke til! Håper du ender opp som vinneren av gaven<3 GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!

    5. Skjønner virkelig ikke at du som er blitt ei så populær og godt likt jente går rundt i den forferdelige jakken der. Får helt vondt i meg! Trodde du var bedre enn det. Tenk over hvor den forferdelige pelskragen kommer fra. Finner du virkelig ikke et bedre alternativ uten ekte pels?? Det finnes utallige alternativer, og de er til og med rimeligere……

    6. Tina: jeg vet det er helt forferdelig hvordan de behandler dyrene. Jeg fikk denne jakken i gave for to
      år siden, og det er den eneste jakken jeg har med pels på. Resten er med fuskepels, og de jakkene er jeg like glad i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg