Magiske mandler og treningsfri

Så ikke dette magisk ut kanskje? Den siste delen av julenøttene mine er sjokolademadler. Spicy mandler finner du oppskriften på her og vanilje- & kanelnøtter finner du her. Alle disse er perfekte som snacks i juletidene, sukkerfrie, supergode og sunne. Greit å ha noen slike alternativer midt oppe i all den andre kosen også 🙂 Visp en eggehvitte lett slik at den skummer og sett til side. Bland 1/2 scoop sjokoladeprotein, 2 ss kakao, 1 ts salt og 10 dråper stevia med karamellsmak før du tilsetter dette i eggehvitten. Rør godt før du blander inn ca. 3,5 dl mandler. Fordel på bakepapir og stek midt i ovnen på 150 grader i 30 minutter. La de avkjøle seg før du nyter knasende mandler med smak av sjokolade. Smaker ekstra godt med klementiner til, gir virkelig julestemning 🙂

Etter tre dager med veldig gode treningsøkter har jeg treningsfri i dag. Det er virktig med restitusjon også – sånn at kroppen og musklene får tid til å hente seg igjen. Men likevel klarer jeg svært sjelden å sitte på rumpa en hel dag, det har jeg rett og slett for mye energi til! Derfor ble det en runde ute i friskluft i dag også, kroppen er til for å brukes. Jeg skal innrømme at det var mest for å være sosial og få frisk luft, tempoet var nemlig ikke noe å skryte av. Cardio for fettforbrenningens del lar jeg ligge til januar, nå er det bare for kosens del. Kos blir det mye av fremover – nå er jo snart den store dagen her!  Julen er uten tvil min favoritt-tid i året, og i tillegg har jeg uendelig mye å se frem til i januar også. Kan ikke gjøre annet enn å smile 😀

13 kommentarer

Siste innlegg