Ny uke og nytt program mot nye mål

Hei dere! Det er mandag igjen og en helt ny uke er her. I dag skal jeg gjennomføre den første økta mi på nytt program, og jeg gleder meg skikkelig til å komme meg på trening i dag. Nå har jeg trent mitt eget program som jeg delte med dere i 8 uker, og er veldig fornøyd med det. Men om man alltid gjør det samme skjønner ikke kroppen at den må gjøre noen endringer, og jeg liker derfor å bytte program etter 8-12 uker. Mitt nye program er satt opp av coachen, og jeg har fått et skreddersydd Curves program som er tilpasset meg og min kropp. Fokuset skal fortsatt ligge på underkroppen – overkroppen min er mye bedre utviklet. Det skal jeg få endret – med god coaching og hardt arbeid er det utrolig hva man kan få til! Husk at det bare er styrketrening som kan forandre formen på kroppen din, kondisjonstrening kan bare gjøre deg til mindre utgave av den kroppsformen du allerede har.

Så hva er de nye målene mine? Jo, det er selvfølgelig vårens konkurranser. Jeg har planlagt Loaded Cup og Oslo GP, så får vi se om jeg har tid til/rekker noen flere også. Jeg begynner jo på personlig trener utdannelse som er helgebasert, i tillegg til full jobb – så det kommer litt an på timeplanen min. Det blir uten tvil en hektisk og aktiv vinter og vår, men det er sånn jeg liker det! Det er gøy å ha mange baller i luften og ha mål å jobbe mot – jeg gleder meg veldig til å st åpå scenen igjen! Vurderer å kjøpe meg ny bikini, men jeg synes jo den blå er så utrolig fin. God tid å bestemme meg på, heldigvis 🙂 Hva synes dere?

Dietten begynner rett over nyttår – det må jeg hvis jeg skal rekke å komme i sceneform til April. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å holde formen mye bedre enn hva jeg har gjort, og hadde på forhånd satt opp en matplan jeg skulle følge etter konkurranse. Jeg har prøvd å starte på den sikkert 10 ganger, men så har det ikke gått mer enn et par dager før jeg ikke klarte det lenger. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn – jeg vei jo at jeg KAN hvis jeg bare VIL. Det eneste dette betyr er at jeg må begynne dietten min litt tidligere – og det synes jeg faktisk det er verdt for å kose meg litt ekstra nå. Creds til de som klarer å holde formen året rundt, men jeg merker at jeg ikke er en slik person. Jeg er jo alltid opptatt av trening og sunn mat, så om jeg slipper opp litt på kostholdet noen måneder tenker jeg at det ikke er noen krise. Nå er det jo snart jul også, en periode jeg vikelig ikke orker å stresse meg fettprosent og vekt. Jeg ble oppriktig lei meg da jeg fikk en mail om jeg hadde noen unnskyldninger for å slippe unna familieselskap i julen, slik at vedkommende slapp å spise usunn mat. I mine øyne er dette helt feil fokus. Jeg sier ikke at du skal trykke i deg alt som er usunt, men ikke vær så streng med deg selv! Kos deg med mat og familie i julen, og bruk den ekstra energien på knallgode treningsøkter. Husk at det ikke er det du spiser mellom jul og nyttår som teller, men det du gjør mellom nyttår og jul. Her er noe av den type mat jeg har kost meg med i det siste – ikke akkurat diettmat men det har jeg ikke dårlig samvittighet for i det hele tatt. Og guess what – det trenger ikke du å ha heller.



25 kommentarer
    1. Hei! Jeg ville bare si at du er en stor inspirasjon for meg! Jeg har i flere år slitt med anoreksi, og ble i fjor-vinter innlagt på en spesialenhet for spiseforstyrrelser. Jeg forteller dette for at jeg vil at du skal vite at du er et forbilde for meg. Okei, du følger en diett i en viss tid, men det virker som du har et normalt forhold til mat når du ikke skal delta i konkurranser. Jeg har ingen planer om å stille i fitness(vil ikke utfordre sjebnen), men jeg har innsett at jeg MYE heller vil ha en sterk og sunn kropp enn et tynt skjelett med BMI på 13… Så tusen takk for at du er den du er!!! Jeg heier på deg! <3

    2. Håper du blir med på Sandefjord Open også til våren! Har lyst til å dra dit i år, og hadde vært gøy å se deg på scenen også!
      Du kler forresten blåfargen på bikinien kjempegodt, ingen grunn til å kjøpe ny!!
      Jeg begynner på treningsveileder/PT utdannelsen over nyttår! Blir ekstra spennende å følge bloggen din når vi holder på med samme utdannelse 🙂 Jeg skal gå på NIH da, gleder meg! Kos deg masse i julen før det braker løs med ny diett ! 🙂

    3. Men selv om du ikke har fulgt en bestemt matplan, har du jo trent og spist sunt, og da er det vel ikke såå mye som har forandret seg?? Synes nå du ser kjempebra ut av det vi ser av deg på bloggen nå for tiden i alle fall:D

    4. Hadde nok sliti med å følge en matplan, haha. Spiser det jeg føler for, men er heldigvis glad i kylling, tunfisk, grønnsaker og frukt, så blir alltid mye sånt 🙂

    5. Hei Nora!
      Jeg er heller ikke av den typen som klarer å holde meg til en bestemt matplan over aaaalt for lang tid, jeg er litt for glad i å skeie ut 🙂
      Men du, når du nå starter over nyttår, kunne du postet endel av matoppskriftene du skal benytte deg av da? Det er så herlig å få litt nye oppskrifter man kan bruke, man går så fort lei av de gamle 🙂

    6. Det viktigste er jo tross alt at du vet at du kan hvis du virkelig går inn for det! Synes du fortjener å kose deg litt ekstra nå i vintermånedene, du kommer nok i toppform igjen fort nok etter nyttår uansett! Ikke at du ikke er i toppform hele tiden da men, hehe.. Du er inspirerende 😀

    7. Hodet trenger også avbrekk vil jeg tro. Bare deilig å spise nok eller til og med mer enn man forbrenner for en periode uten å tenke særlig utover når og hvor mye (merk at jeg ikke skriver hva.. trenger vel ikke matplan for å klare å velge sunn mat). Må jo bli gal av å prøve å holde en fettprosent lavere enn det kroppen vil året rundt.

    8. Du ser helt fantastisk ut, Nora! 🙂 Et lite avbrekk mellom to konkurranseoppkjøringer har hodet bare godt av tenker jeg. Håper du kommer til Sandefjord også 🙂

    9. De har slike nøtter på flere asiatiske butikker i Trondheim. I mange forskjellige varianter. Nam nam!

    10. Et veldig godt innlegg frøken! Du har beina godt plantet på jorden, og det er til god inspirasjon for mange! Hurra for deg, vakre Nora! Veeel, bikinien er jo utrolig fin da…men samtidig er det vel alltid gøy med noe nytt…så vist pengene strekker til;-)

    11. Med en så lang diett foran deg på nyåret så synes jeg du bare skal benytte sjansen og kose deg nå. Spesielt som du sa tidligere også, med den overskuddstreningen du får med all den gode maten og. Sikker på at du klarer dietten med glans når den tid kommer og du har et konkret mål foran deg. Dessuten virker det jo som at du i hverdagen gjør de sunne matvalgene og bare skeier ut en gang i blant, og da er det jo lov etter min mening!
      Stå på! Du er til stor inpspirasjon 🙂

    12. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for at du har kost deg med det der… Det er helt andre ting jeg koser meg med dessverre så jeg har en hel del å lære av deg! Nå skal jeg lese meg opp på marsipanen og julenøttene dine! 🙂

    13. Det vil kanskje høres utrolig klisjeé ut, men dette innlegget fikk meg til å trekke på smilebåndet og “rørte meg”. Har nettopp forstått hvor streng jeg hele tiden er med meg selv når det kommer til spising. Tusen takk for inspirasjon og en god ettertanke. Du er topp og du motiverer!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg