Laks og leggetid


Kveldsmaten min ser dere på bildet over, stekt laks med grønnsaker, mager kesam og dijon sennep. Laks og sennep er en fantastisk kombinasjon, det er faktisk noe av det beste jeg vet. Det passer også supert som kveldsmat for min del, jeg liker nemlig å spise mesteparten av karbohydratene mine rett etter styrketrening. Proteiner og sunt fett er da perfekt før leggetid, slik at kroppen min har noe å jobbe med gjennom hele natten. Spiser jeg ikke laks går jeg ofte for cottage cheese og mandler, eller casein protein som tas langsomt opp i kroppen. Jeg spiser jo ikke frokost, så det er ekstra viktig med et godt måltid før leggetid!

Jeg hadde nok en god styrkeøkt i dag, og merker at jeg hatt tre harde økter på rad nå. Klokken er bare halv elleve men likevel er jeg dødssliten her jeg sitter i sofaen. I morgen skal jeg ta meg fri fra styrketrening, og heller stikke på en etterlengtet økt på Maxpuls. Det er så gøy med en helt annen type trening, og jeg er så glad for at vi har fått så mange bra treningsmuligheter her i byen! Perfekt for en treningsnarkoman som meg selv, slik at treningen kan varieres. Ikke bare er det bra for kroppen med variasjon, men også din egen motivasjon og treningsglede. Neste uke bytter jeg derfor treningsprogam, jeg har kjørt det forrige i 8 uker nå og er veldig fornøyd med det. Gir meg derfor mens leken er god – og går over til nytt program fra coach Robert. Nå er det jo faktisk ikke lenge til konkurranseoppkjøring mot våren 2014 begynner, gleder meg allerede 🙂 Men før den tid skal jeg spise mye bra mat, nyte adventstiden og ha det gøy med overskuddstrening!


Smilende på gymmet etter godt gjennomført økt 🙂 Topp , tights og sports-BH fra Better Bodies og treningssko fra Inov-8 (sponsede lenker)

Nå er det rett før jeg sovner her jeg sitter, så jeg skal komme meg til sengs. Restitusjon og søvn er utrolig viktig for gode treningsresultater, husk det før du setter på enda en episode av yndlingsserien ikveld. En riktig god natt ønskes til alle mine lesere!

15 kommentarer
    1. Åh, det så godt ut! Som pesceterianer er det flaut lenge siden jeg har spist laks. Det blir ofte mer lettvinte varianter som fiskekaker, fiskepudding og den slags i en hektisk hverdag, men i dag tror jeg at jeg skal ta ut laks av fryseren. Nom nom 🙂
      Bare lurer på ” Men før den tid skal jeg spise mye bra mat, nyte adventstiden og ha det gøy på trening!” . Selv om det er konkurranseoppkjøring så har du det vel gøy med trening likevel? Ellers hadde du vel ikke funnet motivasjon eller giddet?
      God adventstid! Nyt den og all den deilige julekosen 🙂

    2. Du har en fantastisk kropp! Blir helt “WOW!” hver gang jeg klikker meg inn 🙂 Følger fast bloggen din og finner en stor inspirasjon i den. Lurte på om du kanskje kunne skrevet ett innlegg om hvordan du kom igang med treningen og det sunne kostholdet, og hvor du fant motivasjon? Klarer selv aldri å holde motivasjonen i mer enn 1-2 uker, noe som da absolutt ikke gir meg noen resultater..

    3. Hei! Er det noen grunn til at du ikke spiser frokost? 🙂 Du har helt sikkert skrevet det før men har ikke fått det med meg. Ellers så liker jeg bloggen din veldig godt og leser den hver dag! Du gir meg inspirasjon og motivasjon til å trene og til å spise sunt! Tommel opp for masse gode oppskrifter 😀 Så tuuusen takk for det!

    4. Kjekt å se at du allerede er begynt å glede deg til nok en ny oppkjøringn til konkurranse! Og herremann hvor fort tidene går! Føler det er bare et par uker siden jeg satt på Stavanger open!

    5. Vil du dele treningsprogrammet ditt denne gangen også? 🙂
      ELSKET bendags programene dine! Du er en utrolig inspirasjon, Nora! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg