Ryggfavoritter

Jeg har kanskje hatt litt vel mye fokus på underkropp her på bloggen i det siste, men dere må ikke tro jeg glemmer å trene overkropp også! Har vært litt dårlig til å filme i det siste, men jeg fant en gammel video av noen ryggfavoritter som jeg er like glad i den dag i dag. Rygg er det jeg liker å trene aller best, og jeg kunne lett ha trent rygg hver eneste dag. Det er også den muskelgruppen jeg er mest fornøyd med, og jeg tror nok de to har en sammenheng. Det blir fort sånn at et man liker best å trene – det trener man mest også. Alle liker jo å gjøre ting vi er gode på! Men det er nettopp her iallefall jeg må snu  tankegangen min, å heller trene mer på det jeg er dårligere på. Nettopp derfor har underkroppen min større fokus nå om dagen, fordi den ikke er like velutviklet som overkroppen min er. Målet er å få en jevnere fysikk, slik at beina mine blir like  bra som resten! Markløft og chins er must i ryggtrening for min del, men utenom de to er disse noen av mine favoritter for ryggen: 

Jeg liker enarms roing i maskin mye bedre enn ved å ha dobbelt grep, definitivt verdt det å ta øvelsen på denne måten selv om det tar dobbelt så lang tid! Har du ikke en slik maskin på ditt gym kan du også kjøre enarms roing på benk med manualer, det er også en øvelse jeg er veldig glad i. Igjen fant jeg bare et gammelt bilde av denne øvelsen, både bildet og filmen er fra 2011. Helt rart å tenkte på at det er da fitness “karrieren” min begynte, for over to år siden. Herregud så mye som har skjedd siden den tid, både i livet og treningsmessig. Føler fysikken min har forbredet seg MYE, utrolig hva man kan utrette ved styrketrening og kosthold. Ingen tvil om at styrketrening er den eneste måten man kan endre kroppsformen sin på.

Ikke bare har fysikken min endret seg – det har treningsgarderoben min og! Jeg er jo så heldig at jeg har fått meg verdens beste sponsor, og det er jeg veldig takknemmelig for. Jeg vet jo at alle ikke er like heldige, men gjerne ønsker seg masse fine treningsklær fordi. Jeg vet og at skikkelig treningsutstyr koster litt, så da kan jeg iallefall komme med dette fine adventstipset til dere:

Kanskje finner du noe fint og gjør en blåmandag om til en gladmandag 😀 Jeg er iallefall veldig glad i dag, føler virkelig at ting har begynt å gå min vei. Jeg har fortsatt igjen masse energi, og siden jeg trente styrke tidligere i dag er det nå kveldscardio som venter. Ut på tur med Siri og hennes nydelige hund Batman, herlig å være sosial, få etterlengtet hundekos og forbrenne litt av helgens kaloriinntak alt på en gang! Ha en fortsatt fin kveld, og gjerne del ryggfavorittene deres i kommentarfeltet 🙂

7 kommentarer
    1. Er det et dårlig valg/tip/råd å spise en hel advokado (200gram uten skall og sten) til et måltid sammen 2knekkebrød og kakao 10gram ? Og spise dette hver dag i en uke som en type måltid? Dersom man er Lite trent, liten kropp, normal bygd, dårlig forbrenning. Høyt karbohydrat inntak dagen før. Lite aktiv hele dagen, fra morgen til natt, sitt og kanskje les litt.
      Hva vil resultatet bli dersom man i tilleg spiser en del karbs løpet av en inaktiv dag?
      Dersom man ikke ønsker å legge på seg fettprosent?
      Flott om du vil gi noen Tips råd, kommentar og tilbakemelding?

    2. Hei!:)
      Jeg har et spørsmål angående kreatin. Kan det varmes? Altså bruke det i bakst, proteinkaffe , mikroproteinbrownie o.l?
      Takk for svar:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg