Lørdagstur og lørdagspizza

 Her kommer oppskriften på verdens enkleste lørdagspizza, supergod er den likevel! Det som er så fint med den er at du aller mest sannsynlig har alle ingrediensene du trenger allerede, så du slipper å gå på butikken for å lage denne. Bland ønsket mengde havregryn, egg, vann og en klype salt sammen til du har en litt “flytende” røre som du fordeler med slikkepott på et bakepapir. Stek midt i ovnen i ca 10-15 minutter, eller til du kjenner at bunnen har blitt litt sprø. I mellomtiden kutter du opp ferske grønnsaker og steker kyllingfilet.


Legg tomater, paprika, hvitløk og litt salt i en bolle, som du moser sammen med stavmikser. Plutselig har du en sunn og god pizzasaus med den smaken du ønsker. Gjerne tilsett litt fersk chili og kajennepepper hvis du vil ha en litt mer spicy variant. Fordel utover den ferdigstekte pizzabunnen, før du topper den med resten av grønnsakene og stekt kylling. Med mozarella på toppen setter du den inn i ovnen igjen, i ca 10 minutter eller til osten har smeltet. Jeg serverte med ruccola og hvitløksdressing av mager kesam, salt og en presset kinesisk hvitløk.



Jeg hadde egentlig store planer om å komme meg på trening i dag, men etter jeg var ferdig på jobb hadde jeg hodepine og styrketrening fristet faktisk ikke i dag. Jeg valgte derfor heller å ta meg en lang runde ute i frisk luft, så tar jeg heller styrkeøkta mi i morgen. Mye bedre med en gåtur som gjorde godt for både kroppen og hodepinen i dag! Selv om det er kaldt ute gjelder det bare å kle seg godt, og nye den herlige høstlufta. Følte meg mye bedre når jeg kom inn, og nå skal jeg gjøre meg klar til feiringen av fineste Kristine sin 30års dag. Håper dere har en super lørdagskveld, kos dere med pizza!



Meg og bestevenn Drea holder oss varme i vinterkulda. Jeg i parkas og Drea i vest, begge fra Rönhisch. (Sponsede lenker)

6 kommentarer
    1. Du må smake pizza med tunfisk bunn også hvis du ikke allerede har det. Utrolig godt! Kos deg i kveld:)

    2. Heihei
      Kan du gi meg noen tips når det gjelder magefett? Jeg trener 5 ganger i uken, og veier 52 kilo og er 1,62 cm høy. Stram i kroppen, men magen står i veien. Hva kan jeg gjøre? Hjelp!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg