Tirsdagstrening

Hei dere! Jeg har startet denne uken med to skikkelig gode økter, masse å gi etter en liten ferie i Frankrike. Det er alltid ekstra godt å komme tilbake på trening etter jeg har vært bort noen dager, innrømmer lett at jeg er treningsnarkoman. Det må vel være den beste avhengigeten noen kan ha, så jeg klager virkelig ikke. Rett etter jobb i dag dro jeg på byens kuleste gym for å trene skuldre, triceps og mage. Før alle treningsøktene mine fyller jeg alltid på med BCAA og et eple for å holde energien oppe gjennom hele treninga.


Dagens økt varte nesten i to timer, fordi jeg hadde så mye å gi at jeg jeg la til et par øvelser. Alltid digg med slike økter hvor alt bare klaffer! Godt fornøyd med egen innsats etter denne økta: 

Oppvarming: Rotator cuffs 4 sett

Sittende skulderpress med manualer 3 x 8, 18 kg

Sidehev i kombinasjon med fronthev m/ manualer, 3 x 10, 7 kg

Upright rows med EZ-stang 3 x 8, 27,5 kg

Enarms skulderpress 3 x 10, 10 kg (se bilde under)

Sittende skulderpress i maskin 10 x 10*

Facepulls 3 x 10, 46 kg

Pushdown 3 x 12, 46 kg

Sittende dips mellom benker 3 x 15, 40 kg + droppsett uten vekt

Mage


Trener tungt i tights fra 2XU, topp fra Better Bodies og min favoritt sports-BH fra Stayinplace (sponsede lenker)

Øvelsen over var utrolig god – og det er ingen tvil om at jeg skal legge den inn i programmet mitt fremover! Ikke minst er min kjære 10 x 10 alltid fin å avslutte med, og nå skal dere få oppskriften på utførelse. Jeg tar 10 repetisjoner på en relativt lett vekt, før jeg har 10 sekunders pause og tar 10 nye repetisjoner. Etter sett nummer tre eller fire er den samme vekten plutselig ikke lett lenger, men jeg prøver å holde meg på den samme vekta så lenge jeg klarer. I dag klarte jeg de 50 første repetisjonene før jeg måtte justere ned 5 kilo, og ytterligere 5 kilo ned før jeg klarte å fullføre mine 100 repetisjoner. Jeg lover at denne øvelsen gir en helt vill pump i skuldrene, og det er en perfekt måte å avslutte treningsøkta på i mine øyne, det sørger virkelig for å skvise ut siste rest. Selv om jeg var helt gåen i skuldrene fikk jeg også to gode øvelser inn på både triceps og mage også, altså all grunn til å være fornøyd med tirsdagstreninga mi!


Kveldens enkle postworkout måltid ble cottage cheese med Fun light som saus, i tillegg til et eple og druer. Det var alt jeg rakk før min kjære mamma kom for å hente meg, jeg har nemlig pakket ut av leiligheten der jeg har bodd til nå og flytter hjem til foreldrene mine inntill jeg får ta over leiligheten min rett over nyttår. Ikke verst å få hele desember hjemme hos mor og far, og bli bortskjemt med julekos og god mat resten av året. Fineste lillesøstera mi blir hele 20 år i morgen, så nå skal jeg sette i gang med bursdagsbaking. Sunn selvfølgelig, lover å dele resultatet med dere i morgen 🙂 Ha en super tirsdagskveld så lenge!

13 kommentarer
    1. Kunne du kommet med supre treningsøvelser som er litt mindre “kjent” enn basisøvelser som knebøy, benk, militær/skulderpress, markløft osv. Slik som denne? Og gjerne hvordan man utfører de? 😀

    2. Jeg har bestemt meg for å starte på treningsprogrammet ditt i morgen. 🙂 er det noe jeg kan erstatte utspark, lårcurl med ball og ettbeins reverse hyper med? Får ikke gjort de på gymmet jeg trener på..

    3. Dumt spm:
      mener du når du skriver: 10×3- 10 reps, 3 serier? mange som skriver forskjellig! Eks pushdown: 12 pushdowns x3!) Hehe 🙂 En smule forskjell på dette!

    4. Hei 🙂
      Lurte på om du noen gang har prøvd Stronglift 5×5. Hvis du har hva synes du om det? Og hvis du ikke har hvorfor ikke?

    5. Hei!
      Jeg bare lurte på om BCAA er litt sånn som sånne preworkout drikker som man får kjøpt? Har ikke så veldig peiling på dette, så jeg spør kanskje litt dumt! Hehe.. Har prøvd en som heter fuckedup før, og da klødde det skikkelig i kroppen! Håper på svar:-) du er bare helt rååå!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg