Morgensmil

Jeg er som de fleste andre glad i å sove lenge om morgenen, men likevel har jeg flere dager i uka alarmen på lenge før jeg skal på jobb. Når den ringer er jeg ikke alltid like fornøyd, men står opp og tar på meg ullundertøy og joggesko likevel. Morgencardio handler ikke bare om å komme i bedre form for min del, men like mye om å legge vekk alle bekymringer og klarne hodet. Når jeg er ute i naturen og får rørt på kroppen blir alt så mye lysere, og bekymringer blir små og meningsløse. Det er noe spesielt med høstlufta, den er bare så frisk og herlig! Jeg kommer alltid hjem med et smil om munnen, og er klar for å ta fatt på en ny dag full av energi som varer gjennom dagen. Selv om jeg vanligvis er ei gladjente har jeg og dager hvor jeg står opp på feil side av sengen, og disse dagene er det enda viktigere for meg å komme meg ut på tur. Jeg vet det kan være vanskelig, og jeg vet at den varme senga frister veldig om morgenen. Men bare prøv å kom deg opp og ut, så blir det fort en vane. Etterhvert blir det faktisk vanskelig å la være, for følelsen er så god at det er vanskelig å starte dagen uten. Jeg har et stort smil om munnen nå – som jeg har morgenturen min å takke for 🙂 



Smilende og klar for en ny dag 🙂 Holder meg varm i Saga-settet mitt i merinoull fra Kari Traa. Genser og bukse er begge fra sponsor X-life.

15 kommentarer
    1. Jeg har bestemt meg for å prøve dette, å få inn en times trening før jobb. Men ååå så vanskelig det er å komme seg ut fra dynen! Kudos til alle som klarer dette hver dag altså! 😛
      Min motivasjon for å klare dette er at da har jeg hele ettermiddagene fri. 🙂 Må bare øve litt mer på dette med å stå opp.. Hihi.

    2. Det å gå morgencardio er for meg som det er for andre å ta morgenkaffen 😉 hehe, klarer ikke alt for mange dager uten! Og man angrer som regel aaldri på at man gikk seg en 30-60min tur ute i frisk luft. Perfekt start på dagen, helt enig med deg der 🙂

    3. akkurat ferdig med morgenyoga jeg, perfekt opplading til ettermiddagens beinthriller som forøvrig er fra programmet ditt! 😉 har trent i maaaaange år, og savnet et funksjonelt og effektivt program så ditt kom som bestilt! Fulgte det fra første dag du la det ut, og har allerede kommet opp i dobbelt antall reps på chins og fått kommentarer på rumpa mi:D sykt gøy å se at resultatene kommer så fort med det rette programmet! TUSEN TAKK for at du deler av godene! 😉 keep on that good work, du ser alltid amazing ut – både off- og onseason! og jeg har fulgt deg lenge 😉 så deg på Solsiden rett før du skulle på konkurransen forresten, kjente deg nesten ikke igjen først! 🙂

    4. Helt enig, morgentrening er gull!:D Løp på morgenen i dag selv, og er nå full av energi og pågangsmot!:D Ha en fin dag videre!<3

    5. Har slitt skikkelig med å komme meg opp om morgenen i det siste, så tror jeg må gjeninnføre morgentur jeg også for å våkne litt. Forresten så browniesen fra forrige innlegg fantastisk ut!

    6. Hei! Jeg er også veldig glad i å gå ut på tur om morgenen, men etter at jeg flytta til Trondheim vet jeg liksom ikke helt hvor jeg skal gå! Haha;p Ladestien er kjempefint, men i og med at jeg må gå ut kl 0600 for å rekke en time, synes jeg det er litt creepy stemning der. Har du noen tips?:)

    7. Hei Nora:)
      Jeg går idrett på høgskolen i Bergen, og skal skrive en oppgave som omhandler mat etter trening og fysisk aktivitet. Har valgt å ta for meg en problemstilling så enkel som ?er virkelig sjokolademelk nødvendig og like bra etter trening som mange påstår?? da dette er noe som irriterer meg litt, og som jeg gjerne vil få mer kunnskap om. Jeg personlig syntes absolutt ikke det skal reklameres med at sjokolademelk etter trening er en bra ting, da jeg ikke ser poenget med å drikke dette selv. Jeg har både melkeallergi, og hveteallergi, og holder meg stort sett unna disse produktene. Treningen jeg foretar meg funker likevel strålende. Jeg har desverre alt for lite kunnskap om dette, og spør derfor deg, og håper du har tid til å svare meg! Har du fakta som kan hjelpe meg med oppgaven?
      Tusen takk!
      Trine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg