Lavkarbo mikrobrownie

Ingredienser:

3 ss kokosmel

1 scoop sjokoladeprotein

1 egg

1 ss sukrin gold

1 ts bakepulver

0,5 dl vann

5 dråper stevia med kokossmak

2 ss sukrinmelis

For å lage denne herligheten blander du sammen kokosmel, en halv scoop sjokoladeprotein, egg, sukrin gold, bakepulver og vann. Rør godt sammen i en skål/bolle som du trekker plastfolie over og setter i mikrobølgeovnen på full effekt i ca. 1 minutt. Vil du ha en litt mer “flytende” kjerne kan du redusere tiden i mikroen, men jeg synes den ble veldig god og saftig som dette! Resten av proteinet blander du med 2 ss sukrinmelis og litt vann, dermed får du en tykk glasur. Det er lenge siden jeg drevet med mikrobaking nå, gjett om dette er noe jeg skal ta opp igjen! Så godt, så enkelt og så sunt som dette er et det virkelig ingen grunn til å la være 🙂 Næringsinnholdet med glasur blir ca. 360 kalorier, 32 gram protein,  7 gram karbohydrater og 23 gram fett.


Jeg valgte i tillegg å toppe min med madler, valnøtter, klementiner og kokosflak. Dert ga virkelig en smak av jul! Nå er det ikke lenge igjen til julen er her heller, og jeg gleder meg masse til å ta fatt på sunn julebakst. Jeg har lagt alle ingrediensene jeg behøver for sukkerfri julebakst til bestilling, sånn at jeg er klar for desember! Marsipan, pepperkaker, og mange nydelige kjeks skal produseres og nytes med den beste samvittighet fremover, og selvfølgelig skal jeg dele resultatene med dere 🙂 I mellomtiden håper jeg dere nå vet hva dere skal lage som sunn kveldskos!

14 kommentarer
    1. Hei! Jeg er relativt fersk i styrketrening og har prøvd å sette opp et program. Tror du dette kan funke?
      Biceps, Triceps, Bryst:
      Benkpress med manualer, bicepscurl, tricepspress, flies, dips
      Skuldre, Rygg , Mage
      Sittende roing, skulderpress, nedtrekk, sidehev, sit-ups med 90 grader, skrå sit-ups, planken og situps med benfeste
      Lår, Legger, Rumpe
      Knebøy ,Benpress, lårcurl, lårpress, markløft, bulgarisk utfall , hamstring
      Dette er noe som skal kjøres 6 dager i uken, slik at jeg får tatt alle muskelgruppene 2 ganger i uken 🙂

    2. Har du noen gang prøvd å lage sånne en-porsjons brownies i stekeovnen? Hvor lenge må de stå da isåfall? Har ikke mikrobølgeovn 🙁

    3. Kommenterer sjeldent, men jeg leser bloggen din hver dag. Du er en stor inspirasjon og et forbilde. Du virker så hyggelig og ikke i nærheten overlegen som andre fitnessutøvere kan virke. Hadde vært kult om du la ut bilder av noen av de øvelsene på programmet ditt (ettbeins reverse hyper, pull trought, facepull, upright rows). Tusen takk for gode oppskrifter, ønsker deg en riktig fin dag videre!

    4. Hei!
      Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.
      Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.
      Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.
      For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen
      Ha en fin dag!
      Vennlig hilsen,
      Elin
      Alleoppskrifter.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg