Søndagstur og serranosurret kylling

God kveld alle sammen! Etter to gode styrkeøkter både på fredag og lørdag tok jeg fri fra styrketrening i dag. Dagens trening ble istedet langtur ute i det fine høstværet, jeg var ute i over to timer i frisk luft. Det gjør alltid godt for kroppen med aktivitet, men ikke minst er det viktig for hodet noen ganger. Å bare koble helt ut, la tankene fly og legge alle bekymringer bort. Det hadde jeg virkelig behov for i dag og var skikkelig gladlaks igjen på vei hjem, selv om det begynte å regne da det var 20 minutter igjen av løypa 🙂 Det finnes ikke dårlig vær vet dere, bare dårlige klær! Det hadde iallefall ikke jeg i dag, jeg var god og varm i turantrekket mitt. Tightsen på bildet under er perfekt for kalde dager, med varmende mikrofiber på innsiden. Jeg synes refleksene er et stort pluss også, slik at jeg vises godt nå som det blir mørkere ute. Den er fra Röhnisch og du finner den ved å trykke her.


Gladlaks i  topplue og varm genser som begge er fra Craft  og Gore-tex sko fra Reebok ( lenkene i innlegget er sponset)

Vel hjemme var det klart for et bedre måltid for å avslutte uka på en bra måte. Kyllingfilet surret med serranoskinke og godt tilbehør smakte virkelig ikke feil på en søndagskveld! Først skjærer du opp søtpotet, gulrot og rødløk som du legger i en ildfastform. Ovnsbakte grønnsaker tåler mye krydder etter min mening, og jeg valgte hvitløk, salt, kajannepepper og litt chili før du setter ildfastformen i ovnen på 220 grader i ca. 40 minutter. I mellomtiden steker du kyllingfilet på vanlig måte, surr serranoskinke rundt den på slutten av stek i et par minutter til. Kyllingen kan også lages i ovnen, men min ovn var jo travelt opptatt med å lage herlige grønnsaker som tilbehør. Det ble veldig godt å gjøre det på denne enkle måten også, saftig kylling og salt serranoskinke er en veldig god kombinasjon 🙂 Jeg valgte også å servere med brokkoli og fullkornsris på siden – virkelig luksusmat!


Nyt resten av søndagskvelden alle sammen – nå er det snart klart for ny uke med nye muligheter!

16 kommentarer
    1. Hei, kan du fortelle litt om gode turer i skog og mark? Nettopp flyttet til byen og kjøpt leilighet på lade. Vanskelig å vite om gode turer i en ny by 🙂

    2. Ja, men blir litt lei av den i lengden 🙂 Gratulere med ny leilighet, kjøpte min første leilighet sjøl for 2 mnd siden. Så vet hvilken fantastisk følelse du har nå 🙂

    3. Fantastisk flott blogg du har. Så inspirerende! 🙂 Ser du spiser mye ris. Er det alltid fullkornsris, og hvilke fullkornsris anbefaler du?
      Jeg er veldig glad i jasminris, og spiser det ofte. Men jeg bør vel gå over til en sunnere ristype……

    4. Godt at jeg ikke er glad i rødløk, ellers hadde jeg vært for lei meg for at jeg ikke fikk være med på dette måltidet! 🙂 Søtpoteter er fantastisk, og man trenger jo faktisk ikke annen karbo-kilde da, men ris og kylling er jo gull 😉

    5. Mye sunn og god mat du lager 😀 Lager den fitness pizzaen din ofte i helgene. Hvilken matolje bruker du til matlagingen ? 🙂 Og så lurte jeg på om du er veldig fornøyd med de blå reebok skoene dine og hvordan er de i forhold til Inov-8 sine? (har de i rødt selv) 🙂

    6. Prøvde din oppskrift på søtpoteter, gulrot og rødløk. Helt fantastisk godt! 🙂
      Må også si du har en fantastisk inspirerende blogg, dumotiverer meg til å spise sunnere og begynne å trene, og det vet jeg selv at jeg trenger. Så tusen takk for motiverende blogg som “sparker meg i rompa”. Lørdag blir den store bakedagen for meg der jeg skal prøve ut dine oppskrifter på brød og boller, merker at det blir mye “usunn” mat som student med liten tid, så supert å fylle frysen med godsaker! Du har nå fått en ny fast leser!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg