Video av rumpefavoritt og mat i farta

Jeg skulle rekke så mye i dag – men den der slumreknappen vant over meg i dag tidlig.  Det ble nemlig en sen hjemkomst fra København, og vi hadde tidenes stresskveld hvor vi løp som gale gjennom byens gater og flyplassen.  Vi kom oss heldivgis hjem likevel, men jeg var dødssliten og trengte vel litt ekstra søvn i dag. Jeg kom meg opp til slutt, og med det fine været ute i Trondheim var det ikke annet å gjøre enn å dra på seg løpeskoene. Så fantastisk herlig start på dagen 🙂 Rakk en rask tur på trening også – jeg har jo lengtet sånn etter å løfte litt! Kjørte dag en på programmet mitt – og dagens økt så slik ut:

Glutebridge på step 3 x 12, 60 kg

Pullthrough i kabel 3 x 15, 45 kg

Frontbøy 3 x 8, 40 kg

Beinpress 3 x 12, 110 kg

Gående utfall med manualer, 3 runder frem og tilbake med ca. 15 skritt og manualer på 12,5 kg i hver hånd

Utspark/Leg Extension 3 x 10, 30 kg

 Ettersom det er så lenge siden jeg har trent ville jeg virkelig tyne lår- og rumpemusklene, og kjørte på med en øvelse som virkelig svir helt til slutt! Satte mølla på 17,5% stigning og farta på 2,5 før jeg utførte gående utfall i 5 x 1 minutt. Tok 1 minutt pause mellom settene, og jeg hadde virkelig problemer med å gå hjem fra gymmet etterpå! Anbefaler virkelig å prøve denne etter beinøkta di for å skvise ut siste rest på trening. Har du lengre bein enn lille meg på 158 cm kan du gjerne øke farta til 3 eller 3,5. Som dere ser og hører på slutten av filmen blir jeg rimelig gåen på slutten av denne øvelsen, haha!

 

Grunnen til at jeg skulle opp tidlig var for å lage matbokser før dagens senvakt på jobb, men det har jeg ikke sjans til å rekke nå. Heldigvis er det lett å finne sunne alternativer i butikken også, jeg kjøpte meg blant annet skyr, tranebær og ferske fiken. Kan aldri få nok av fiken – det er så yummy! I tillegg er de fulle av fiber og aminosyrer, skikkelig supermat med andre ord 🙂


Nå må jeg løpe til jobb – ha en fantastisk dag da dere!

12 kommentarer
    1. Hihi,så hyggelig å høre stemmen din Nora! Når man leser en blogg i noen år føler man nesten at man kjenner vedkommende,men jeg hadde sett,eller hørt for meg en litt annen stemme faktisk,hehe:) Du er så rå! Det så veldig pain ut det der forresten,må prøves!:D Ha en fantastisk treningsuke!

    2. Hei 🙂 ser ut som en kjempeøvelse 🙂 har kjørt militærpress økta i dag og lurer på om en kan kjøre 2-3 øvelser som supersett??

    3. Åååh! Den rompe/lår treningen så faktisk så heftig ut at jeg kjente det selv! Du er go! Og fiken er herlig! Ønsker deg en herlig tirsdag vakre kvinne!:-D

    4. Åh, denne øvelsen var akkurat det som manglet på programmet mitt i dag! Følte jeg manglet noe da jeg var ferdig, men da får det bli neste gang 🙂 Jeg klarte aldri å komme på noe å spørre deg om da du introduserte den spørrerunden, men i dag kom jeg på noe jeg gjerne skulle ønske jeg visste mer om! Det er jo et hav av proteinpulver der ute, men hva er egentlig forskjellen mellom alle og hvilket liker du best? Da tenker jeg ikke på type leverandør, men whey, kasein, erteprotein etc…Du har sikkert mange spørsmål i innboksen din, men hvis du kunne ha skrevet noe om dette en gang hadde det vært knall!! Proteinpulver er jo tross alt noe veldig mange av dere fitnessbloggere bruker mye av og som det ville vært gøy å vite litt mer om selv også før man evt gikk til innkjøp! Tusen takk for en kjempefin blogg 🙂 Er innom (flere ganger) hver dag 😉

    5. Hei! Ser du kjører 40 kg på Pullthrough, dritbra! Jeg prøve selv å kjøre denne øvelsen, men kjører nå med 17,5/20 kg. Jeg kjenner lett at jeg kan ta mer, men jeg blir så sinnsykt sliten i underarmene (altså fra håndledd til albue), og syntes det er så tungt å holde grepet, har du noen tips til dette? 🙂

    6. Så stilig bloggdesign du har nå da! (Like!) 😀 Og en ganske super øvelse – kanskje jeg skal ta den på det nye treningsprogrammet mitt??
      Var på butikken i dag og vurderte å kjøpe fiken.. Nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke kjøpte -.- Ny dag i morgen!
      Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg