Chocolate chip proteinbar

God morgen! Det er Halloween i dag og stort sett alle butikker har tilbud på smågodt eller sjokolade. I mine øyne er det fortsatt en helt vanlig torsdag i dag, og jeg kommer derfor til å unngå sukkerbomene selv om de er på halv pris i butikkhyllene. Det jeg derimot kommer til å spise er en eler to av de nydelige proteinbarene jeg har laget og som ligger klare i fryseren og venter på meg. Disse er superenkle å lage, så kanskje noen av dere også slår til med disse ikveld? Her i i allefall oppskriften:

 30 g protein med smak av belgisk sjokolade

1 ss peanøttsmør

1 ss yaconsirup

50 g havremel

20 -30 g sukkerfri sjokolade

3-4 ss soyamelk ( kan erstattes med mandelmelk eller annen melk)

1 rør stevia sjokolade

Hakk først opp sjokoladen i biter, jeg liker de store slik at jeg virkelig merker bitene når jeg tar et tygg av proteinbaren. Deretter rører du alle ingrediensene godt sammen, tilsett nok melk til at du får en fin og klissete konsistens. Detetter trykker du deigen godt ned i en form som tåler å settes i fryseren, og etter en liten halvtime kan du ta den ut – skjær i 4 biter og NYT 🙂 Disse er utrolig gode, og det fine med oppskriften er at den er så liten. Da slipper du nemlig å ha så dårlig samvittighet hvis du ender opp med å spise alle sammen 😉



Det blir altså ikke noen runde med knask eller knep på meg i kveld, men jeg skal bruke den på å teste ut en helt nytt gym her i byen! Legger ut innlegg ikveld om hva jeg synes – ha en fin og sporty dag så lenge alle sammen 🙂

9 kommentarer
    1. Disse ser gode ut!
      Hvordan planlegger du å trene for å løpe halv maraton? Jeg skal også gjøre det til sommeren så blir glad for tips 🙂

    2. De ser supergode ut, som det meste av det du lager 🙂
      Har prøvd mange av oppskriftene dine, så regner med at disse står til forventningene også 🙂
      Takk for at du deler

    3. Hei Nora! Jeg har et spørsmål jeg håper du vil svare på!
      Rundt forrige utstillingsperiode, var det mange som brukte Frenzee Fatloss pillene, blant annet Kristine Solhaug og Lone Norås. De pillene står på dopinglisten, og er prestasjonsfremmende – altså doping. Siden “idretten” har blitt så stor og utbrett, er det da forekomster av dopingtester? Siden det ikke er helt 100% sikkert at utøvere som selv vinner overall – doper seg i den grad? Man skulle tro at de samme reglene gjelder for en slik konkurranse som i “sport”(litt usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg her). Det er vell nulltolleranse anabile steroider, så hvorfor ikke for fatloss piller som står på dopinglisten?
      Jeg er selv idrettsutøver, og er livredd for å teste positivt på en dopingprøve. Det at andre bruker tilskudd som ikke er på det rene, synes jeg lite om – det er jo juks!
      Håper du vil svare på dette, for dette er noe jeg har gått å gnagd på en stund. Hilsen Victoria 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg