Løpebasillen

Jeg trodde aldri at dette skulle skje, men jeg har faktisk blitt bitt av løpebasillen! Uken før kokurranse skal man helst ikke gjøre cardio for å skåne beina mest mulig, og når jeg i tillegg var syk ble det tilnærmet ingen trening forrige uke. Nå er jeg derimot tilbake for fullt – og i går kveld jogget jeg en times tid med ei god venninne. Det er så herlig å slå to fluer i en smekk – kondisjonstrening samtidig som man er sosial 🙂 Jo mer jeg løper har jeg merket hvor mye det betyr å ha riktige løpesko, jeg har tidligere løpt mye i Nike free som ikke passer helt til foten min. Kjempefornøyd med mine nye sko fra Footway som gjør løpinga mye lettere! Jeg elsker jo å ha mål å jobbe imot, og neste høst har jeg bestemt meg for å løpe mitt første halvmaraton 🙂 


Helblå jente i tights fra Better Bodies, løpejakke fra Kari Traa og sko fra Saucony. (sponsede lenker)

Det er ikke bare kondisjonstreningen som er på plass igjen, det samme er dietten. Det er virkelig ikke noe problem å vende tilbake til den etter å ha spist alt jeg hadde cravings på i helgen. Yoghurtnøtter, is, boller, pizza, peanøttsmør, proteinbarer og sjokolade ble fortært, men det er ikke akkurat fitnessfôr! Det er derimot min kjære laksesalat, tror aldri jeg kan bli lei av den. Gleder meg til lunsj hver eneste dag, det handler bare om å finne matvarer som passer deg og dine smaksløker 🙂 Det er ikke vits i å presse i seg ting man ikke liker, da blir en diett veldig vanskelig å gjennomføre. Nå kjenner jeg at magen vil ha mat, og jeg skal kose meg med dagens første måltid. Tror jeg snart må investere i større tallerkener, det blir jo aldri nok plass til alt jeg vil ha på! Dagens salat består av stekt laks, cherrytomater, isberg, agurk og paprika – toppet med Honey Dijon dressing fra Walden Farms. Nom!


Ha en herlig og sporty onsdag alle sammen – nå er vi halvveis til helg allerede 😀

25 kommentarer
    1. Så flott du er Nora! 🙂
      Er innom bloggen din hver dag! Du er som VG, dagen er ikke den samme uten 🙂
      Jeg har bare et spm: hva har du under løpejakken når du løper? Bruker du t-skjorte eller har du en tynn ullgenser? 🙂

    2. Herlig, du gir så mye treningsmotivasjon 🙂 Nå har jeg endelig kommet litt i gang selv, så har tenkt til å prøve ut en del av oppskriftene dine. Alt du lager ser så godt ut 🙂 Synes ofte det er kostholdet som er den vanskelige biten, trening er egentlig bara gøy.
      Ha en fin dag Nora!

    3. Hvilket peanøttsmør anbefaler du?? =) Crunchy eller creamy?? Regner med du spiser green choice sitt økologiske?? :p

    4. Nike free er jo ikke ment for lange turer, spesielt ikke på bar bakke 🙂 nike free har ikke demping, derfor blir det vondt å løpe langt med.. de er ment for korte turer, og da spesielt på ikke bar bakke 🙂 jeg løper selv i nike free, på tredemølle, og merker faktisk det begynner å gjøre vondt. Jeg prøvde å løpe i nike sko med demping, men det funka ikke bra på tredemølle det heller.. Avansert dette med løpe sko!! Tenkte jeg skulle sjekke nettsiden du la ut her 🙂 Du var forresten amazing på scena i helga!

    5. Så sykt kult at du skal løpe halvmaraton! Jeg har også lyst til det, men må nok løpe en hel del til først, og gjøre kroppen mer vant til løping 🙂 Synes det er fint at man kan ha mål som å bli bedre i løping, sterkere osv, og ikke bare det å stille på en scene for utseendets skyld! Så jeg synes virkelig det er kult av deg å skulle løpe konkurranse!! Du var veldig fin på disse bildene 🙂

    6. Du er super flink Nora, og det er flott å se at du faktisk ønsker å komme deg tilbake på diett selv så fort… Ikke fordi du føler du må! Herrrlig at løping er blitt en gøyal aktivitet for deg også!:-D

    7. Du er såå flink Nora, å en kjempestor motivasjon! Har lest bloggen din heelt siden du startet å jeg MÅ innom her HVER dag! 😛 Men jeg lurte på hvordan dietten din ser ut? Hvor mange måltider, mengde osv? Prøver selv å være flink med kosthold å trening, men vekta ser ikke ut til å rikke seg. Er usikker på om jeg rett og slett får i meg for lite, siden jeg er ganske aktiv.

    8. heia nora!
      marie fra lillesand treningsstudio her, om du husker meg!
      utrolig bra jobbet så langt! morsomt å følge med 🙂 og lykke til videre!
      jeg lurer på om du måtte betale toll for pakken fra iherb (hvis du bestilte for over 200 kr da) nå i september på tilbudet med 8 dollar for opptil 3,6 kg med DHL-levering?

    9. Synes det er bra at flere som trener styrke også trener kondisjon! 🙂 Det er jo omdiskutert hvorvidt det begrenser fremgangen, men jeg tror det er en unnskyldning mange bruker fordi de ikke like å løpe. Hehe. Du er et prakteksemplan på hvor bra det kan gå! 🙂 Stå på!

    10. marie: det gjør jeg selvfølgelig 🙂 jeg bestiller alltid pakker på under 200 for å slippe å betale toll – bestiller heller en tyngre pakke 🙂

    11. Jeg har bare joggesko fra Saucony. Synes de er utrolig bra! Selv foretrekker jeg modellene med mindre drop, altså de som er laget for midtfot/forfotløping. Det er forresten null problem å løpe langt i Nike free, det krever bare at man har riktig løpesteg 🙂 Anbefaler deg å delta på maratonløp, det er utrolig artig, med hundrevis av mennesker som heier deg i mål! Du får skikkelig mestringsfølelse 🙂 Lykke til i NM, er sikker på at du kommer til å gjøre det kjempebra!

    12. Kan jeg spørre hvilken størrelse du har i den Kari Traa løpejakken? Syns den er så fin, men er usikker på hvilken størrelse jeg bør bestille.
      Og du var virkelig flott på scena under Stavanger Open! 🙂

    13. sitt og ser på thights fra Better Bodies, men sykt usikker på hvordan størrelse! Hvilken str. har du de i, og er de små/normal/stor? Tuusen takk for svar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg